Help; kids 2-10 jr, volw beginnend+gevorderd en niet skiërs(shoppen)

Dag allemaal,

Graag willen wij eens in de groep gooien welk gebied jullie zouden kiezen met de wensen die er in onze groep zijn;

  • Kindvriendelijk voor leeftijd 2 tm 10 jaar (voorkeur Nederlandse leraren voor 6 en 10 jarige skiërs)

  • Gevarieerd ski gebied voor zowel beginners als gevorderden waar de lift en/of pistes zich in het dorp bevinden zodat skiërs en niet skiërs elkaar toch makkelijk kunnen opzoeken.

  • Levendig dorp waar de niet skiërs overdag leuk kunnen winkelen en zich goed kunnen vermaken

Hoop dat jullie met goede ideeën komen en wellicht hebben jullie er ook goede hotel tips bij ( “betaalbaar” 3/4* met half pension en centrum/piste/lift op max 500 meter afstand).

Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door Liss131 op 01 nov 2019 15:00

St Anton voldoet aan die voorwaarden (sommigen vinden het minder geschikt voor beginners).

Serfaus Fiss Ladis ? Helaas niet goedkoop (en flink druk) in het hoogseizoen.

*bericht bewerkt door Chonn op 01 nov 2019 15:17

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Misschien Livigno in Italië: kindvriendelijk, gevarieerd…en een shoppingparadijs want tax-free. Enkel nederlandstalige leraren zal je er moeilijk vinden. Goedkoop is het logement er niet, maar drank en brandstof zijn dat dan weer wel…

Zell am See? Veel hotels maar ook winkels en horeca. Mooi meer er bij. Echter ook druk in het hoogseizoen.

Seefeld ? Ook maar van te lezen, ga er naartoe in krokus dus kan niet spreken uit ervaring. Maar wat ik lees zijn er mooie winkels, liften vanuit het dorp, centraal gelegen kinderpistes, mooie wandelroutes, en Innsbruck is maar 20 km.

Seefeld kwam ook bij mij in gedachte

Aftellen maar!

Seefeld kwam ook bij mij in gedachte

Enige probleem is dat de gevorderde skiër het na maximaal 1 dag wel heeft gezien.
Voor de rest een fantastisch dorp, behoorlijk sneeuwzeker zelfs tot in het dal
(ik ben er een keer of 25 geweest, dus spreek wel uit ervaring)

Kitzbühel? Of als je wat goedkoper wilt zitten Kirchberg? Dan ben je zo in Kitzbühel met auto, trein of bus.

Serfaus fiss ladis groot gebied en ideaal voor kinderen. Nadeel positie skischool fis heel druk na het weg brengen van de kids soms een 15-30 min wachttijd liften en duur. Centrum bv.
Kirchberg groot gebied ideaal voor kinderen.
Centrum klein en bekend van tv muziekland.
Zell am zee mooi gebied en ideaal voor kids. Centrum prima voor een wandeling.
Obersdorf klein gebied maar leuk en groot centrum .
Nauders klein gebied maar erg leuk voor kids. Centrum klein,maar wat wel leuk is is de slee en ijs baan in het centrum. Piste buiten het dorp.
Fugen ideaal voor de kinderen. Centrum klein maar wel een mooi zwembad aanrader.
Hoogkrimml aan de piste echt super en ook leuk voor kinderen. Zwembad in de buurt. Centrum n.b
Hoop dat je nog wat vind want is al wel aan de late kant om te boeken.
Wij gaan met 3 kids skiën!

Over welke periode spreek je?

Bv diedamskopf (au schoppernau) is heel aangenaam, maar sluit met Pasen. Erna kan je wel nog terecht in mellau/damuls of warth, waar er bij die laatste een goeie skischool is aan salober. Er zijn een paar wandelpaden tot aan de skipistes.
Dat skigebied is gigantisch : je kan tot St Anton skiën.

Verleden jaar zijn wij naar Samnaun gegaan : lekker hoog en sneeuwzeker, rustig voor gezinnen en je kan elkaar ook treffen in het dorp. Het gros van de pistes ligt echter hogergelegen, dus is niet 100% ideaal.

Verder heb ik goeie herinneringen aan Ramsau / Schladming en vaysonnaz.

Qua verblijf : wij gaan al jaren op appartement, maar gaan geregeld uit eten. 's middags lunchen in de sneeuw of in een hut bij slecht weer. Veel uitbaters bieden een broodjesservice aan. Je moet maw enkel zelf zorgen voor beleg.

Is altijd moeilijk voor mensen die niet skiën of snowboarden.@liss131
Iedereen gaat naar boven en blijf je meestal met een paar mensen alleen achter in het dorp.(erg saai)
En het dorp heb je meestal wel gezien na 1 middag.
Dan lijkt me in de buurt van Kitzbühel
Evt. een oplossing .
Sankt Anton am Arlberg is niet speciaal voor beginners (duur) kan je ook naar een goedkoper gebied gaan.Omdat je de vele ski mogelijkheden er voor dat geld niet meteen uit haalt. @SkiTirol
Het voordeel is wel weer dat als je eenmaal in Anton soepel de berg af komt alle andere ski gebieden in Oostenrijk een appeltje eitje zijn 😎

Plaats een reactie