route naar Flaine

Wat is handiger vanuit Apeldoorn naar Flaine:

-via Frankrijk
-via Duitsland/Zwitserland
-via Duitsland/Frankrijk
Ik rijd eigenlijk het liefst over Duitsland om dan ergens in Zuid Duitsland weer de Franse grens over te gaan richting Geneve, dan weinig Franse peage en geen vignet voor Zwitserland nodig

*bericht bewerkt door Margot3 op 09 nov 2019 11:41

over Frankrijk: rijdt sneller, minder filegevoelig, minder bouwplaatsen (Duitsland is het wegennet aan het moderniseren en dat duurt jaren…) en vanuit Nld een veel kortere lijn. Dan maar tol betalen. Flaine is so wie so niet zo’n lange trip.

Over België en Frankrijk.

Wij ( midden - limburg B) vertrokken altijd rond 6 u en waren terplaatse rond 14 u.( B. Paasvakantie)

Born to run. B.S.

Frankrijk!

Ik woon in Zutphen en wij rijden altijd via Duitsland en Zwitserland. Vind ik een heerlijke route. Enige bottleneck (buiten de vakanties) die we nog wel eens tegenkomen is Bern en verder is het altijd lekker doorrijden, een enkele Baustelle daargelaten. Check even of de 3 (via Arnhem) of de 61 (via Venlo) meer Baustelle heeft op het moment van reuzen…

*bericht bewerkt door Harm op 09 nov 2019 16:31

“handiger” is de zin van snelste, goedkoopste of mooiste? De snelste route is denk ik via de Franse tolwegen. Maar omdat de weg oersaai en na Lyon erg filegevoelig is, ga ik meestal binnendoor vanaf Nancy via Vesoul, Besançon, Geneve, of het laatste stuk via Oyonnax om Geneve te ontwijken.

Wij gaan ook begin januari:)
Gaan over Frankrijk rijden. Lijkt ons het makkelijkst…

Ik heb een hotel geboekt in Nancy en in Strasbourg. Ik kan deze tot een dag van te voren annuleren. Strasbourg lijkt me leuk voor een avondje uit eten en dan richting Besancon en Geneve naar Flaine. Maar over Nancy kan ook. We zien wel.

Plaats een reactie