Hoe goedkoop materiaal huren

Welke ervaring hebben jullie met materiaal huren? Lokaal of online al boeken? Hoe strict zijn ze met de categorieën of heb je het idee wanneer je vip skies boekt ze nog steeds gewoon iets uit het schap trekken of andersom?

Voor wat betreft dat laatste: niet ergens gaan huren waar ze niet (online of in de winkel) hebben staan welke ski’s precies onder welke categorie vallen.

Ergens gaan waar ze je uithoren over wat je wil en kan. Wel eerlijk zijn over het laatste. 😉

Bla, bla, bla.

Ergens gaan waar ze je uithoren over wat je wil en kan. Wel eerlijk zijn over het laatste. 😉

bartvwg op 24 nov 2019 16:42

Wacht wacht, nu gaan we het hebben over ‘de beste’… maar het ging om de goedkoopste.

Ergens gaan waar ze je uithoren over wat je wil en kan. Wel eerlijk zijn over het laatste. 😉

bartvwg op 24 nov 2019 16:42

Wacht wacht, nu gaan we het hebben over ‘de beste’… maar het ging om de goedkoopste.

GiGi op 24 nov 2019 16:44

Ja, was me dat net aan het bedenken.
Prijzen op internet opzoeken.
Goedkoopste nemen.
Klaar. 👍

Bla, bla, bla.

Mietski in Oostenrijk?
Zelf al verschillende jaren(5) goede ervaring mee.

Mijn we ervaring is dat ze er niet naar kijken . We hebben keer in groep gehad dat de 1 goedkope categorie gehuurd had en de andere de duurdere. . Ze kregen beide de zelfde skies . Er werd helemaal niet gekeken meer op de bon . Alleen gevraagd naar ervaring . Tot 2 keer toe meegemaakt . Maar vanuit gaan kan je natuurlijk niet . Was overigens in Frankrijk .

@Gigi
Ook dat geeft niet altijd garanties: bij Franse verhuurshops (Intersport, Sport 2000, Precision Ski, …) staat er vaak “of gelijkwaardig” bij. Niet alle skis uit de website zal je in elke winkel terugvinden, zodat je ter plaatse vaak toch nog een ander model krijgt dat helemaal niet op de site terug te vinden is.
Wat wel zo is dat ze (in Frankrijk) vaak met stickers/sterren op de skis werken zodat je makkelijk kunt controleren of je skis krijgt uit de categorie waar je voor betaald hebt.

@pahlawan: online of lokaal maakt niks uit als je bij dezelfde shop blijft (behalve voor de prijs).
Ik boek nu al enkele jaren via alpinresorts en in de shop krijg je echt wel dezelfde skis als wanneer je via precisionski geboekt zou hebben. Alleen de namen van de categorieën moet je soms wat vertalen (de prijs zonder korting kan je perfect vergelijken).
Kwa verhuurshop moet je soms wel wat geluk hebben, online kan je nooit echt goed weten welke kwaliteit je zal krijgen, maar ter plaatse zie je dit vaak ook pas als je al aan het schoenenpassen bent.

Als je echt de tijd wilt nemen en je bereid bent de volle pot te betalen kan je wel in het dorp de verschillende verhuurzaken afschuimen totdat je er 1 vindt waar ze net die ski in de verhuur hebben die je graag wil.

Glide on!

Mijn we ervaring is dat ze er niet naar kijken . We hebben keer in groep gehad dat de 1 goedkope categorie gehuurd had en de andere de duurdere. . Ze kregen beide de zelfde skies . Er werd helemaal niet gekeken meer op de bon . Alleen gevraagd naar ervaring . Tot 2 keer toe meegemaakt . Maar vanuit gaan kan je natuurlijk niet . Was overigens in Frankrijk .

miepmiep op 24 nov 2019 17:07

Dat gaat volgens mij meer op wanneer er iemand expert-skis heeft geboekt, maar dan in de shop aangeeft dat hij/zij eigenlijk nog maar enkele weken op de latten heeft gestaan.
Als je in de shop dezelfde categorie aangeeft die je geboekt hebt, zullen ze deze ook geven.
De ervaringsgraad die bij een categorie hoort staat ook netjes aangegeven op de website.
Een downgrade zullen ze wel aanraden als dit beter is (en proberen om zonder korting ervan af te komen), maar skis van een hogere categorie zal je normaal enkel gratis krijgen als alle skis uit de geboekte categorie al weg zijn.

Dit natuurlijk bij de echte verhuurzaken. In het verleden ben ik als student ook wel meegeweest met pakketreizen van skikot of husk en daar moet je niet te veel verwachten van de barman die ook skis uitdeelt op de wisseldagen.

Glide on!

@vivace dat is precies wat ik bedoel met “welke ski’s precies onder welke categorie vallen”. Dat is dan dus niet duidelijk. En dus is het niet controleerbaar of je krijgt waarvoor je betaalt.

Wij huren onze ski’s al jaren in België, voor vertrek. (bv as adventure, delsport) Scheelt serieus qua prijs, en het materiaal is in orde.

Ik heb wel m’n eigen ski’s en die heb ik in Oostenrijk gekocht ifv de dienst na verkoop.

Wij huren onze ski’s al jaren in België, voor vertrek. (bv as adventure, delsport) Scheelt serieus qua prijs, en het materiaal is in orde.

Ik heb wel m’n eigen ski’s en die heb ik in Oostenrijk gekocht ifv de dienst na verkoop.

Tsjoecha op 25 nov 2019 09:47

Ik huurde ook altijd voor vertrek in Nederland. Meestal €85 voor basis skis voor een week.

Wij reserveren altijd op voorhand via Alpinresorts, Skimium of Skiset. Prijs schommelt tussen de 75 en 90 eur afhankelijk van de categorie. Alledrie al geprobeerd en nog nooit problemen gehad om het gewenste materiaal te krijgen. Ikzelf heb wel mijn eigen ski's.

*bericht bewerkt door VDG_1979 op 25 nov 2019 13:01

Plaats een reactie