Welke All mountain ski?

Hey,

Ik ga voor het eerst ski's kopen. Na meer dan 15 jaar skiën heb ik wel eens zin om zelf mijn eigen ski's te hebben.
Ik ben opzoek naar ski's waar ik een beetje alles mee kan doen. Over het algemeen ligt mijn voorkeur eerder bij het skiën op de piste dan er naast. Op de dagen dat er nieuwe sneeuw valt ben ik dan wel weer fan om van de piste te gaan. Ik had al wat onderzoek gedaan naar enkele ski's en ik kwam bij het volgende uit: Völkl Kendo 88, Völk Deacon 84, Elan ripstick 88, Blizzard Brahma 88.

Ik ben 1m79, 93kg niet heel groot maar wel wat zwaarder dan andere van mijn lengte. Ik zou mezelf omschrijven als een gematigd tot goede skiër.
Ook weet ik niet goed welke lengte ik dan best zou nemen.

Hebben jullie wat advies voor mij?

De ski's die je noemt lopen wel heel erg uiteen qua karakteristieken…

De Elan Ripstik is licht en speels, meer gericht op zachte dan op harde sneeuw. De Völkls die je noemt zijn beide ski's voor harde sneeuw; ondanks dat ze misschien als allmountain in de boeken staan zou ik er niet mee de zachte sneeuw in gaan. Die graven tunnels. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor de Brahma. Die heeft bovendien als eigenschap dat ie naast heel stabiel ook een vrij krachtige skiër vraagt met goede techniek en conditie.

De oude Völkl Kendo (jaargang 2016 t/m 2019, dus niet de nieuwe voor 2020) is dan wel weer een erg goede optie en ik denk nog goedkoop te krijgen ook. In 177 (de ideale maat voor je denk ik) zou ik hem zoeken.

*bericht bewerkt door GiGi op 25 nov 2019 17:09

Ok, bedankt voor de comment. Ik heb even zitten kijken en op alle sites dat ik zoek lijkt het er wel op dat de oude Kendo uitverkocht is. Misschien kan ik ze nog wel ergens vinden na wat meer zoeken.

@DrPhil

Is een krak in iets vinden op het web tot in de verste uithoeken. 🤔 Phil???

Born to run. B.S.

Snowinn, zo te zien.

De oude Völkl Kendo (jaargang 2016 t/m 2019, dus niet de nieuwe voor 2020) is dan wel weer een erg goede optie en ik denk nog goedkoop te krijgen ook. In 177 (de ideale maat voor je denk ik) zou ik hem zoeken.

GiGi op 25 nov 2019 17:09

Wil je hier mee bedoelen dat deze “oudere” versie van de Kendo iets meer vergevingsgezind is dan de nieuwere versie?
Ik had ook gelezen dat de Rossignol experience 84 een ski is die makkelijk te skiën is en waar mensen vaak heel tevreden over zijn maar ik vrees dat deze te licht zal zijn voor mijn gewicht.

Snowinn, zo te zien.

DrPhil op 25 nov 2019 19:16

Op SnowInn hebben ze inderdaad deze Ski’s nog! Het enige wat mij weerhoud van de ski’s hier te kopen is dat zij geen mounting doen van de bindingen dat je er bij koopt. Misschien kan ik gewoon de ski’s zelf daar kopen en dan in een winkel bindingen koop om ze daar te laten bevestigen.

Da’s geen probleem, zullen misschien een paar tientjes voor rekenen. Of wellicht kan een handig forumlid je er mee helpen. Welke regio?

Edwin van Riel

Gent, België

Met de Black Friday korting nu wel vriendelijk geprijsd!

Met de Black Friday korting nu wel vriendelijk geprijsd!

DrPhil op 28 nov 2019 15:01

Dit had ik ook gezien!

Gent, België

Blicky op 28 nov 2019 14:56

oei, das wat ver naar hier ;)

Edwin van Riel

Yes, like Gigi I think that these skis are very different.

The Deacon is basically an “allround” piste ski. I would not call it an all-mountain ski.

The new kendo 88 is more demanding than the old version in my opinion. Personnaly, I would not buy it for every day skiing. But you are heavier so it might be worth trying it. Like Gigi I think that the older 2019 version with a good discount is a very good deal.

The Ripstick will be muuuuuch softer. Too soft for your weight I think. I would strongly recommend the Elan Wingman 86 Cti instead, which is a fantastic ski and offers a good balance between easiness and performance.

I have not demoed the Brahmas for a while so I won’t say anything about it.

*bericht bewerkt door moderator op 06 dec 2019 11:00

Herve P. Gearscore.nl | Proskilab.co.uk

Plaats een reactie