Oproep telegraaf: off-piste-skien-fantastisch-of-levensgevaarlijk?

https://www.telegraaf.nl/lifestyle/564910383/oproep-off-pist…

Misschien een mooie gelegenheid voor dit platform om daar eens goed inhoudelijk op te reageren.

Born to Ride

Denk dat het qua diepgang meer richting de WePowder kant gaat. Daar heeft men er gemiddeld wat meer verstand van dan op dit platform.

Edit: Ja aan de andere kant, is ook goed om te horen hoe minder ervaren wintersporters hier mee om gaan.

*bericht bewerkt door Joostw op 17 dec 2019 12:16

A winter without powder isn't a winter!

Denk dat het qua diepgang meer richting de WePowder kant gaat. Daar heeft men er gemiddeld wat meer verstand van dan op dit platform.

Edit: Ja aan de andere kant, is ook goed om te horen hoe minder ervaren wintersporters hier mee om gaan.

Joostw op 17 dec 2019 12:12

Ik heb hem ook op WePowder gepost. Hopelijk wordt het goed opgepakt. Hoe meer juiste info er over komt des te beter het is. Voor hetzelfde geld komt anders Hajo weer met een of ander lulverhaal waardoor er alleen maar weer mensen door in gevaar kunnen komen.

Born to Ride

De Telegraaf en een inhoudelijk goed stuk, lijkt met toch een vrijwel onmogelijke combinatie.

Altijd oppassen met dit soort oproepjes in zijn algemeenheid, voor je het weet brouwen ze er één of ander sensatieverhaal van…

De Telegraaf en een inhoudelijk goed stuk, lijkt met toch een vrijwel onmogelijke combinatie.

Altijd oppassen met dit soort oproepjes in zijn algemeenheid, voor je het weet brouwen ze er één of ander sensatieverhaal van…

franksplinter op 17 dec 2019 12:38

De laatste jaren gaat het wel een stuk beter bij de Telegraaf. Wat dat betreft heb ik er tegenwoordig bij de Telegraaf een stuk meer vertrouwen in dat er een kwalitatief goed stuk uit komt dan bij een krant van de AD groep. Dat is tegenwoordig echt het afvoerputje van de journalistiek geworden met alleen maar slechte sensatiestukken. En wanneer er goed onderbouwde stukken komen vanuit zowel wintersport.nl als WePowder is de kans op een slecht sensatieverhaal sowieso kleiner.

Born to Ride

Off piste is toch per definitie gevaarlijk? Je kan alleen proberen maatregelen te nemen en het gevaar te reduceren. Werkelijk waar iedereen kan wat gebeuren.

Not all who wander are lost

Off piste is toch per definitie gevaarlijk? Je kan alleen proberen maatregelen te nemen en het gevaar te reduceren. Werkelijk waar iedereen kan wat gebeuren.

Edwin. op 17 dec 2019 12:54

Tsja, pisteskiën heeft ook (weliswaar minder) risico’s, de straat oversteken ook.

Los hiervan kun je bij alle risicosporten de risico’s terugbrengen door opleiding, ervaring en gedrag.

Welke risico’s men accepteert, mag (gelukkig) ieder voor zich bepalen.

Edwin van Riel

Off piste is toch per definitie gevaarlijk? Je kan alleen proberen maatregelen te nemen en het gevaar te reduceren. Werkelijk waar iedereen kan wat gebeuren.

Edwin. op 17 dec 2019 12:54

Is leven niet per definitie gevaarlijk? ;-)

Click. Click. Peace

Is leven niet per definitie gevaarlijk? ;-)

Rogier op 17 dec 2019 13:12

Jip, uiteindelijk is het altijd dodelijk :-(

;-)

*bericht bewerkt door Togi op 17 dec 2019 13:18

Het antwoord is/kan 2 x met ja beantwoord worden lijkt mij. Zeker als je als een idioot, niet gehinderd door enige kennis, het decor instuift kan het vrij rap levensgevaarlijk zijn.

Off piste is toch per definitie gevaarlijk? Je kan alleen proberen maatregelen te nemen en het gevaar te reduceren. Werkelijk waar iedereen kan wat gebeuren.

Edwin. op 17 dec 2019 12:54

Als ik het heb over (offpiste)skiën dan praat ik eerder over risico's dan over gevaar. Gevaar en risico zijn namelijk niet hetzelfde.

*bericht bewerkt door Alex op 17 dec 2019 13:30

When life gets too complicated.... SKI

Het is in ieder geval fantastisch. En dat sluit blijkbaar uit dat het levensgevaarlijk is.
Dat scheelt weer.
ciao.

@nr49 lol

Click. Click. Peace

Plaats een reactie