Nieuwe Ski's

als TS nu ski’s heeft van 15 jaar oud, zal ongeveer elke nieuwe ski (overjarig model) een verbetering zijn. Het budget is beperkt, dus ik zou of voor een overjarig model gaan zoals hierboven beschreven of nog een jaar sparen.

Met nieuwe ski’s gaat TS in ieder geval al gemakkelijk van verspoorde pistes af komen. Ongeacht techniek.

Ik zou 5-10cm onder lichaamslengte kiezen.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Om ongeveer in thema te blijven van nieuwe ski’s heb in een vraagje. Ik kocht deze week nieuwe ski’s online, na grondig uitleg te vragen in een skiwinkel over dezelfde ski dat ik online vond. Alleen waren ze online 300 euro goedkoper, dus mijn beslissing was snel gemaakt om online te bestellen. (Snowinn.com). Nu zag ik dat er soort van roest opzit. Heb er een foto van genomen. Is dit erg of wat is hier aan de hand?

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/332d48f896177d0e4c3277d9...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/970df03b65a2c5ff7b3ca7cf...

*bericht bewerkt door Bramvdb9 op 23 dec 2019 10:51

Vochtige stockage denk ik ???

Born to run. B.S.

Is zo te zien alleen oppervlakkig. Gaat er vanzelf wel af met skien.

Dat deel is op enig moment vochtig geweest. Daarim gaat t roesten.

Die winkel kan ze inderdaad vochtig bewaard hebben. Ik maakte mij vooral zorgen bij de aanhechting van het ijzer en de wax. Dat lijntje ertussen.

@Bramvdb9 zit daar een naadje tussen? Ik kan het niet goed zien op de foto.
Oppervlakkig roest kan je makkelijk weghalen met wat aluminiumfolie gedoopt in witte azijn, schuurt niet zo als bijv scotch brite. Je kan natuurlijk ook voorzichtig met een schuursponsje wat weghalen of gewoon gaan skiën, dan zal het ook wegschuren.

Ja een klein naadje in precies. Maar ze zijn splinternieuw wel …
ik heb de foto wat vergroot zodat het beter duidelijk is.

*bericht bewerkt door Bramvdb9 op 23 dec 2019 11:31

Ja een klein naadje in precies. Maar ze zijn splinternieuw wel …
ik heb de foto wat vergroot zodat het beter duidelijk is.

Ga er eens een dagje mee skiën (of enkele uurtjes indoor) en laat ze daarna maar goed onderhouden.
Dan zijn ze goed gewaxed, nu zal er waarschijnlijk maar een basislaagje op zitten. En de roestplekjes zullen dan ook wel weg zijn.

Bla, bla, bla.

*dubbel

*bericht bewerkt door bartvwg op 23 dec 2019 11:38

Bla, bla, bla.

@Bartvdb9
Het lijkt me dat er geen ruimte moet zitten tussen staalkant en belag, is het oppervlakkig op kan je er met een nagel in?

Ik kan er met een nagel in precies… is zo een spleetje precies.

Lijkt me normaal, er is altijd wel een beetje ruimte tussen de staalkant en het eigenlijke belag.
En wat ik op je foto zie vind ik er niet abnormaal uitzien. ;)

Bla, bla, bla.

Als het niet veel is, een keer goed (laten) waxen, zal dan wel voldoende zijn.

@Bramvdb9 Sowieso ook melden aan de leverancier hè, met de foto’s.
Wie weet krijg je wel iets. :)

Bla, bla, bla.

@Bramvdb9 Sowieso ook melden aan de leverancier hè, met de foto’s.
Wie weet krijg je wel iets. :)

bartvwg op 23 dec 2019 12:46

Snowinn en €300,- minder duur, bij mij zouden alle alarmbellen gaan rinkelen. Ik denk dat het geen probleem is maar ik zou de ski met fabricage nr even registreren bij de producent en kijken wat er gebeurt.

.

@Bramvdb9 Sowieso ook melden aan de leverancier hè, met de foto’s.

Wie weet krijg je wel iets. :)

bartvwg op 23 dec 2019 12:46

Snowinn en €300,- minder duur, bij mij zouden alle alarmbellen gaan rinkelen. Ik denk dat het geen probleem is maar ik zou de ski met fabricage nr even registreren bij de producent en kijken wat er gebeurt.

Geenen op 23 dec 2019 14:49

Waar kan ik deze fabricagenummer vinden?

@Bramvdb9 Sowieso ook melden aan de leverancier hè, met de foto’s.

Wie weet krijg je wel iets. :)

bartvwg op 23 dec 2019 12:46

Snowinn en €300,- minder duur, bij mij zouden alle alarmbellen gaan rinkelen. Ik denk dat het geen probleem is maar ik zou de ski met fabricage nr even registreren bij de producent en kijken wat er gebeurt.

Geenen op 23 dec 2019 14:49

@Geenen , Gezien ik zelf nog nooit bij Snowinn iets heb besteld ga ik me er niet over uitspreken. Maar opzich is € 300 “korting” niet echt buitengewoon, ik ken genoeg fysieke skiwinkels die niet online verkopen en skis gewoon tegen de adviesprijs in de winkel hebben staan. Minstens 20% op modellen uit de huidige collectie is zo goed als de norm online vandaag de dag.

@Bramvdb9 Sowieso ook melden aan de leverancier hè, met de foto’s.

Wie weet krijg je wel iets. :)

bartvwg op 23 dec 2019 12:46

Snowinn en €300,- minder duur, bij mij zouden alle alarmbellen gaan rinkelen. Ik denk dat het geen probleem is maar ik zou de ski met fabricage nr even registreren bij de producent en kijken wat er gebeurt.

Geenen op 23 dec 2019 14:49

@Geenen , Gezien ik zelf nog nooit bij Snowinn iets heb besteld ga ik me er niet over uitspreken. Maar opzich is € 300 “korting” niet echt buitengewoon, ik ken genoeg fysieke skiwinkels die niet online verkopen en skis gewoon tegen de adviesprijs in de winkel hebben staan. Minstens 20% op modellen uit de huidige collectie is zo goed als de norm online vandaag de dag.

RikM op 23 dec 2019 15:52

In winkel stonden ze voor €600 -20%.
=480.
Op snowinn stonden ze normaal €600, gezakt naar €311. Nog steeds een verschil van €170. Wat toch wel nog veel is. Vandaar uitgebreid bekenen en info verkregen in winkel, diezelfde avond online besteld.

Topic gegijzeld 🤔

When life gets too complicated.... SKI

@Bramvdb9 Sowieso ook melden aan de leverancier hè, met de foto’s.

Wie weet krijg je wel iets. :)

bartvwg op 23 dec 2019 12:46

Snowinn en €300,- minder duur, bij mij zouden alle alarmbellen gaan rinkelen. Ik denk dat het geen probleem is maar ik zou de ski met fabricage nr even registreren bij de producent en kijken wat er gebeurt.

Geenen op 23 dec 2019 14:49

@Geenen , Gezien ik zelf nog nooit bij Snowinn iets heb besteld ga ik me er niet over uitspreken. Maar opzich is € 300 “korting” niet echt buitengewoon, ik ken genoeg fysieke skiwinkels die niet online verkopen en skis gewoon tegen de adviesprijs in de winkel hebben staan. Minstens 20% op modellen uit de huidige collectie is zo goed als de norm online vandaag de dag.

RikM op 23 dec 2019 15:52

In winkel stonden ze voor €600 -20%.
=480.
Op snowinn stonden ze normaal €600, gezakt naar €311. Nog steeds een verschil van €170. Wat toch wel nog veel is. Vandaar uitgebreid bekenen en info verkregen in winkel, diezelfde avond online besteld.

Bramvdb9 op 23 dec 2019 16:08

Heb je dit voorgelegd aan de winkel waar je advies hebt gevraagd? Zoniet dan vind ik dat je dit haast niet kan maken. Zo krijg je dus dat alle winkels verdwijnen. Wellicht had de winkelier je tegemoet gekomen en was je eruit gekomen. Hij toch nog wat geld voor zijn tijd en jij blij. Maargoed daar gaat dit topic niet over.

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

@Bramvdb9 Sowieso ook melden aan de leverancier hè, met de foto’s.

Wie weet krijg je wel iets. :)

bartvwg op 23 dec 2019 12:46

Snowinn en €300,- minder duur, bij mij zouden alle alarmbellen gaan rinkelen. Ik denk dat het geen probleem is maar ik zou de ski met fabricage nr even registreren bij de producent en kijken wat er gebeurt.

Geenen op 23 dec 2019 14:49

Waar kan ik deze fabricagenummer vinden?

Bramvdb9 op 23 dec 2019 14:53

Bram, voor de zekerheid het lijkt mij geen probleem maar even controleren is altijd handig. Ga naar de site van de producent en meestal staat daar wel een linkje naar registreren nieuw product, nr staat bij ski’s vaak op de zijkant.

.

Zo’n kleine opening tussen belag en kant heb ik nog alleen maar gezien bij gebruikte ski’s die al wat kilometers hebben. Vocht dat daar blijft zitten zorgt dan voor roest. Voor een nieuwe ski is dat wel jammer. Die groeven in het belag zien er ook wat groter uit dan gebruikelijk, maar dat kan ook aan de foto / zoom liggen. Wat voor ski is het eigenlijk?

Zo’n kleine opening tussen belag en kant heb ik nog alleen maar gezien bij gebruikte ski’s die al wat kilometers hebben. Vocht dat daar blijft zitten zorgt dan voor roest. Voor een nieuwe ski is dat wel jammer. Die groeven in het belag zien er ook wat groter uit dan gebruikelijk, maar dat kan ook aan de foto / zoom liggen. Wat voor ski is het eigenlijk?

Hupla op 23 dec 2019 20:59

Dit is de ski : https://www.snowinn.com/ski-winkel/atomic-vantage-x-80-cti-f…

@Bramvdb9 die kortingen zijn niet bijzonder, bijv sport Bittl heeft die ook. Als er echt wat ruimte zit tussen belag en staalkant, zoals bijv in dit topic https://www.wintersport.nl/forum/topic/408958, dan lijkt me dat niet goed. Ik heb zelf 4 paar en ook een van 12 jaar oud en alles sluit netjes aan.

@kmmartins bij jouw skien past in principe een GS lat, zal binnen budget niet nieuw te krijgen zijn.

De genoemde Fischer F19 kan zeker, zal je niet zo snel aan de limiet skien. Qua lengte niet te kort kiezen, dus zeker >1.70m.
De Volkl racetiger RC is ook wel rond budget verkrijgbaar.

Er is uiteraard veel meer, maar rond de 300 euro hoef je dan niks nieuws te verwachten, tweedehands wellicht wel https://skibuy.at/skiboerse of elders online.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 24 dec 2019 08:15

Misschien toch de testski’s bij Outdoor XL in Barendrecht eens langslopen. Heb daar pas nieuwe Elan Wingman 78 testski’s gekocht voor € 356,–. En ze hebben (hadden?) heel wat van die aanbiedingen.

Hen48

Plaats een reactie