Gezocht: Nieuwe wintersportplek

Na lang nadenken en 3 jaar lang genoten (ok de laatste keer maar 2 dagen) te hebben in See, zoeken we een nieuwe wintersportplek…

Wat willen we? (in volgorde van belangrijkheid voor ons)

    1. Makkelijke pistes (veel blauw, weinig rood, zwart boeit niet)
    1. Halve dagen skiles
    1. Aan of binnen 200 meter van de piste
    1. Zwembad/wellness voor na het skieen
    1. Oostenrijk (qua taal/land/skilessen)
    1. Periode: januari 2021 of maart 2021
    1. 2 volwassenen 2 kids (dan 9 en 6)
    1. Budget: 2500 voor accomodatie, skipas, skiles kids (oprekbaar indien de moeite waard)

We hoeven geen super groot ski gebied, 50km is voor ons prima… We hebben nu Landal Brandnertal op het oog, maar dit forum zou dit forum niet zijn als er niet nog geheimtips beschikbaar zouden zijn… ben niet bang, wij gaan buiten het seizoen…;-)

Wie oh wie?

Verderop in Paznaun: Kappl of Galtür. Of Dorfgastein/Grossarl. SFL en SHLF hebben ook 50 km piste (ook 4 x zoveel, maar daar hoef je geen gebruik van te maken 😄.

Als je nummer 5 niet zou nauw neemt biedt Sud-Tirol in Italie je nog heel veel meer extra’s. Eerste waar ik direct aan dacht met die wensenlijst was namelijk Drei Zinnen. En anders kom je toch al een heel eind https://www.wintersport.nl/skigebieden#beginners:s:m:gemakke….

*Edit: maar met veel blauw is https://www.wintersport.nl/dorpen/koenigsleiten met vooral het oog op de Gerlosplatte misschien ook geen verkeerde optie :)

*bericht bewerkt door Rene op 11 feb 2020 16:32

SFL heeft toch geen halve dagen skiles? Net als Kappl en Galtur trouwens…

Zelfde voor Koningsleiten/Gerlos zie ik nu, of ik kijk echt scheef…

Buiten het hoogseizoen is er veel meer te regelen wat halve dagen skiles betreft.
Als de rest van de lesgroep het ook een goed idee vindt (budgettair zullen ze er geen moeite mee hebben) dan wil een skischool vaak wel schikken. (kan de skijuf of meester smiddags privelessen gaan geven…)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Wat dacht je van Winterberg :)

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Scuol (oké Zwitserland maar aan de grens): prachtig gebied, niet al te groot maar genoeg voor een week en vragen naar skileraar Niels.

Wat dacht je van Winterberg :)

dokteruk op 11 feb 2020 17:29

Ik miste nog een eis geloof ik… voldoende sneeuw…

Drei Zinnen is best een sportief gebied toch? Mocht je Südtirol overwegen, dan kun je beter voor Seiseralm of Carezza gaan. Maar ik denk dat Brandnertal en Königsleiten in Oostenrijk goede opties zijn.

Mr. Slow

Drei Zinnen is best een sportief gebied toch? Mocht je Südtirol overwegen, dan kun je beter voor Seiseralm of Carezza gaan. Maar ik denk dat Brandnertal en Königsleiten in Oostenrijk goede opties zijn.

Quick op 11 feb 2020 18:47

Oe! https://www.wintersport.nl/skigebieden/seiseralm is inderdaad een heel wat betere optie tegenover Drei Zinnen. Én een ski in/out bestemming. Weet alleen niet of de hotels óp de berg ook welness aanbieden, maar dat is goed uit te zoeken. Goede aanvulling @Quick !

*bericht bewerkt door Rene op 11 feb 2020 19:02

Gargellen. Supermooi skigebied met leuk Landal park waar je met je sleepliftje weer naartoe kan einde van de dag.

Ongeveer 40km fantastisch brede glooiende blauwe pistes.

Mocht je een uitstapje willen maken ben je binnen 15 minuten in het grotere silvretta montafon gebied.

Gargellen. Supermooi skigebied met leuk Landal park waar je met je sleepliftje weer naartoe kan einde van de dag.

Ongeveer 40km fantastisch brede glooiende blauwe pistes.
Mocht je een uitstapje willen maken ben je binnen 15 minuten in het grotere silvretta montafon gebied.

JB991 op 11 feb 2020 19:46

Heb net even snel Koningsleiten en Gargellen bekeken maar die hebben beiden 4 uur les… die laatste geeft aan van 10.00 tot 15.00 zelfs… dat is lang voor een familievakantie…

Landal Maria Alm, veel blauw, welness, halve dagen skiles, vlakbij lift en piste, alleen het budget in het hoogseizoen?

*bericht bewerkt door Elly3 op 11 feb 2020 19:57

Dienten Die Alte schule

Landal Maria Alm, veel blauw, welness, halve dagen skiles, vlakbij lift en piste, alleen het budget in het hoogseizoen?

Elly3 op 11 feb 2020 19:57

We kunnen buiten het hoogseizoen, dus ziet er goed uit! Hoe ver is het van landal naar de skilessen?

Au-Schoppernau --> Diedamskopf. Hotel Schiff.

@Miel, geen idee maar klein stukje lopen tot de eerste sleeplift, gondel 50 mtr verder, ik loop er alleen in de zomer langs,let er niet zo op. maar staat vast wel ergens vermeldt.
Skiles wordt gegeven op Natrun de huisberg en op de Aberg boven.
Als je kids al wat kunnen skiën kun je daar op de ski’s heen anders met gondel hoog, laag en Aberg bahn omhoog tot de skischool boven.

Dienten Die Alte schule

https://www.google.com/search?q=landal+maria+alm+ski&npsic=0…]

Elly3 op 11 feb 2020 20:20

Ik zag Dit: Direct aan de piste:
Ja (beginner), steile afdaling voor gevorderden naar de sleeplift

Niet heel handig voor de 6 jarige…

SFL heeft toch geen halve dagen skiles? Net als Kappl en Galtur trouwens…

Zelfde voor Koningsleiten/Gerlos zie ik nu, of ik kijk echt scheef…

Miel op 11 feb 2020 17:03

Skischule Kappl Aktiv biedt wel halve dagen les weet ik uit ervaring, staat ook hun site. Galtür weet ik niet, maar kan TS ook zelf uitzoeken.

@Miel er loopt links van de bahn nog een sleeplift met blauwe piste deze piste 25 begint boven bij Natrun.
En op de Aberg zijn meerdere blauwe pistes.

*bericht bewerkt door Elly3 op 11 feb 2020 21:36

Dienten Die Alte schule

Wat dacht je van Winterberg :)

dokteruk op 11 feb 2020 17:29

Winterberg is een alternatief voor thuis blijven.
Geen alternatief voor de Alpen.

Mij lijkt Obertauern te voldoen aan je wensen.

Makkelijke pistes (veel blauw, weinig rood, zwart boeit niet): Meer dan voldoende blauw, en ook de meeste rode zijn niet echt moeilijk. Ook kan je een leuke ronde doen (Tauernrunde) in het gebied, in 2 richtingen, ook beginners kunnen dit zeker aan.
Halve dagen skiles: Ik dacht dat je er per 2u les kon boeken.
Aan of binnen 200 meter van de piste: Heel veel acco's zijn ski-in en out, omdat het dorp middenin in het gebied ligt.
Zwembad/wellness voor na het skieen: Er zijn meer dan voldoende luxehotels met wellness en zwembad.
Oostenrijk (qua taal/land/skilessen): Ja dus.
Periode: januari 2021 of maart 2021: ook in maart heel sneeuwzeker, Obertauern staat ervoor gekend. Nadeel is soms wel dat de zon er niet veel schijnt, net omdat ze zoveel sneeuw pakken.
Budget: 2500 voor accomodatie, skipas, skiles kids (oprekbaar indien de moeite waard): Hotels, zeker met wellness, zijn er wel prijzig, dus weet niet of dit budget toereikend zal zijn voor echt all in.
Niet te groot (50km is voldoende): 100KM pistes en heel overzichtelijk gebied, ook voor de kinderen leuk want je hebt steeds voeling met het dorp.

Nadelen zijn dat het mss wel iets verder rijden is dan pakweg Tirol, en dat de meeste afdalingen vrij kort zijn.

*bericht bewerkt door Denis op 12 feb 2020 09:01

Goedemorgen,

Mathijs6 11 februari 2020 · 18:32
Hochzeiger misschien?
Hotels bij of aan de piste;
https://www.hotelandy.com/
http://www.venetblick.com/hotel-pitztal/
https://www.alpenroyal.at

Ik ben hier 6x geweest met onze kinderen en vonden het super daar.

Dicht bij de lift.
Altijd goede sneeuw ivm de hoge ligging.
Uitdaging genoeg voor de gevorderde skier.
Kinderen tot 10 jaar gratis skipas.

Wij verbleven altijd in een appartement in (wijkje) Kaitainger.

Veel succes!

peet3972

Na lang nadenken en 3 jaar lang genoten (ok de laatste keer maar 2 dagen) te hebben in See, zoeken we een nieuwe wintersportplek…

Wat willen we? (in volgorde van belangrijkheid voor ons)

    1. Makkelijke pistes (veel blauw, weinig rood, zwart boeit niet)
    1. Halve dagen skiles
    1. Aan of binnen 200 meter van de piste
    1. Zwembad/wellness voor na het skieen
    1. Oostenrijk (qua taal/land/skilessen)
    1. Periode: januari 2021 of maart 2021
    1. 2 volwassenen 2 kids (dan 9 en 6)
    1. Budget: 2500 voor accomodatie, skipas, skiles kids (oprekbaar indien de moeite waard)

We hoeven geen super groot ski gebied, 50km is voor ons prima… We hebben nu Landal Brandnertal op het oog, maar dit forum zou dit forum niet zijn als er niet nog geheimtips beschikbaar zouden zijn… ben niet bang, wij gaan buiten het seizoen…;-)

Wie oh wie?

Miel op 11 feb 2020 15:40

Obertauern, 100 km piste, meeste blauw, alle hotels op/aan de piste en daardoor dus alle liften zeer dichtbij. Punt 2 en 8 weet ik niet zeker…maar genieten is het daar zeker.

Mij lijkt Obertauern te voldoen aan je wensen.

Makkelijke pistes (veel blauw, weinig rood, zwart boeit niet): Meer dan voldoende blauw, en ook de meeste rode zijn niet echt moeilijk. Ook kan je een leuke ronde doen (Tauernrunde) in het gebied, in 2 richtingen, ook beginners kunnen dit zeker aan.
Halve dagen skiles: Ik dacht dat je er per 2u les kon boeken.
Aan of binnen 200 meter van de piste: Heel veel acco's zijn ski-in en out, omdat het dorp middenin in het gebied ligt.
Zwembad/wellness voor na het skieen: Er zijn meer dan voldoende luxehotels met wellness en zwembad.
Oostenrijk (qua taal/land/skilessen): Ja dus.
Periode: januari 2021 of maart 2021: ook in maart heel sneeuwzeker, Obertauern staat ervoor gekend. Nadeel is soms wel dat de zon er niet veel schijnt, net omdat ze zoveel sneeuw pakken.
Budget: 2500 voor accomodatie, skipas, skiles kids (oprekbaar indien de moeite waard): Hotels, zeker met wellness, zijn er wel prijzig, dus weet niet of dit budget toereikend zal zijn voor echt all in.
Niet te groot (50km is voldoende): 100KM pistes en heel overzichtelijk gebied, ook voor de kinderen leuk want je hebt steeds voeling met het dorp.

Nadelen zijn dat het mss wel iets verder rijden is dan pakweg Tirol, en dat de meeste afdalingen vrij kort zijn.

Denis op 12 feb 2020 09:00

Hier ben ik het volledig mee eens!!!

Wat dacht je van Winterberg :)

dokteruk op 11 feb 2020 17:29

Winterberg is een alternatief voor thuis blijven.
Geen alternatief voor de Alpen.

bram82 op 12 feb 2020 07:23

Dan is Zoetermeer, Rucphen en Landgraaf nog een beter alternatief :)

Sankt Michael im Lungau, in Slazburgerland, vlakbij Obertauern…
http://www.gasthof-auwirt.eu
Dit zijn twee nederlandse dames die het runnen, we zijn er nu twee keer met de kerst geweest en het is er bere gezellig en niet duur.
Het gebied is niet groot, maar zeer rustig en leuk.
zoek het eens uit zou ik zeggen.

huppekees

Verderop in Paznaun: Kappl of Galtür. Of Dorfgastein/Grossarl. SFL en SHLF hebben ook 50 km piste (ook 4 x zoveel, maar daar hoef je geen gebruik van te maken 😄.

77steve op 11 feb 2020 16:23

SFL word wel heel lastig met dat budget. De immense drukte daar wordt ook wel even schakelen tov see

Born to Ride

Op de taal/land na zou ik zeggen een van de kleinere gebieden in Frankrijk. Overige eisen zijn hier zeker te vinden. De keten CGH heeft bij de meeste complexen een zwembad/wellness erbij. Of eerst een gebied uitzoeken en daarna kijken welke accomodaties hier te vinden zijn. In Frankrijk is standaard halve dagen skiles. En in de meeste gebieden voldoende blauwe pistes. Kijk eens naar Valmorel, Valmeinier of Val Cenis. Ander alternatief is Les Menuires, je kan ook een skipas nemen voor alleen dit deelgebied. (en de meeste gebieden in Frankrijk hebben familie passen, dan skiet de hele familie tegen het kinder tarief) Grote voordeel van Les Menuires vind ik zelf dat je snel weer terug kunt zijn, wanneer je de kinderen weer moet ophalen van de lessen. Is wel beide keren een pad, maar dit heb je in 10 minuten geskied.(Zowel vanuit de Saint Martin kant als Val Thorens kant)

Voorlopig is de keuze gevallen op Brandnertal, daar kunnen we redelijk voordelig (1800 euro, accomodatie, skiles, skipas) zitten… dus die gaan we volgend jaar proberen!

Plaats een reactie