Wheelblades voor kinderwagens

Afgelopen januari zijn we voor het eerst met onze kleine meid (6 maanden) op wintersport vakantie geweest en ik wilde toch even mijn ervaring met zogenaamde Wheelblades voor kinderwagens met iedereen delen. Heb je zelf kleine kinderen die nog in een wieg liggen of buggy zitten dan kan ik dit product van harte aanraden.

Wheelblades zijn mini ski's die gemonteerd worden op de voorwielen van kinderwagen en buggy’s. Het innovatieve hiervan is dat je niet met straps en riempjes aan de slag moet gaan. Bij Wheelblades stel je de breedte in van de rail waar voorwielen gaan en je bent eigenlijk al klaar. Door middel van een handig klem systeem (de "blauwe hendel") klem je het voorwiel vast.

De ski zelf is breed genoeg om niet in losse sneeuw weg te zakken en is gemaakt van stevig plastic zodat het tegen een stootje kan, zeker als je over stukjes asfalt zou moeten waar ze extra kiezel gestrooid hebben voor grip.

Ook het klem mechanisme zit stevig in elkaar en is gemaakt van RVS, dus je hoeft niet bang te zijn dat het plastic kan breken.
Het enige nadeel van de Wheelblades is de prijs, deze is aan de hoge kant (goed zoeken op internet). Echter is het de investering wel waard want je loopt niet te ploeteren met de voorwielen door de sneeuw. Volgens jaar gaan ze zeker weer mee.

Tijdens onze vakantie trokken we dan ook heel wat bekijks van andere toeristen :)

Hieronder een kleine impressie van hoe ze werken (let niet op camera werk, is snel met telefoon gemaakt)

Pray for Snow!

Wij trokken de kinderwagen meestal achter ons aan als het te lastig rijden werd. Dat ging best goed. Ik zag deze blades toevallig ook 2 weken geleden in Leogang voorbij komen en we hadden allemaal het idee dat dit best handig had geweest… Vooral onze vriendin die haar dochter van 1 in de buggy meesleepte 🙈

🏂

null

Omhoog wandelen met de slee, altijd goed in het zicht en loopt soepel
Ook een jaar later :)
null

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie