Het "wij moeten nog beslissen topic..."

Voor de eerste keer in al die jaren wintersport ligt de week van vertrek al vast maar nog niet de bestemming. Langs de ene kant heel blij om want je moet nu maar een laag gelegen gebied geboekt hebben, langs de andere kant geeft het ook weer wat “stress” gezien de kwakkel winter die het nu is.

Vertrek is voorzien op 8/3 tot 14 of 15/3 , het begint dus nu wel echt dichtbij te komen. Plan is pas te beslissen in de week voor vertrek en dus te kijken naar de te verwachtte weers- en sneeuwomstandigheden. Alleen zie ik ondertussen het bos door de bomen niet meer, al zoveel goede opties zien passeren  …

Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? En die eventueel tips hebben waar het nu heel goed is ondanks alles en waar zeker nog wat te vinden valt. Geen Ischgl, Sölden , … . Allemaal al gezien en Arlberg kennen we goed.

We houden de Arlberg achter de hand als het weer blijft zoals het nu is, hebben we mogelijheden. Maar graag weer een ander gebied, oorkeuren zijn Montafon, Saalbach, la Thuile , monterosa of Drei zinnen/Kronplatz. Soort accommodatie speelt geen rol en ook geen ramp als we even de bus moeten nemen. Als de weersomstandigheden gunstig zijn liefst een minder druk gebied met toch voldoende mogelijkheden.

En ja, ik weet dat ik eind volgende week gewoon de lokale vvv moet aanschrijven om prijs te vragen.

Zijn er nog die voor deze week dienen te beslissen waarheen?

*bericht bewerkt door GeensMaarten op 18 feb 2020 11:42

Ik doe het de laatste jaren altijd zo, er is altijd wel ergens plaats. Niet te bang zijn. ;-)
De grote vraag is: waar ben je naar op zoek? En moet hoeveel personen ga je eventueel? Wat wil je expliciet wel/niet? Eventuele afstand? Dan kan ik je waarschijnlijk wel een paar tips geven…

It's all about the turns duuuuuude!

Van de door jou genoemde gebieden ken ik La Thuile (La Rosiere) en Kronplatz.

Ik zou dan voor Kronplatz kiezen, het gebied zelf vind ik wat klein aandoen omdat je steeds op de Kronplatz terugkomt. Fijne pistes en lekker eten natuurlijk. Ander voordeel is dat, als je bijvoorbeeld in Riscone zit, Drei Zinnen en Alta Badia om de hoek liggen. Met de Dolimiti Superskipas kan je die allemaal meepakken.
Op de Kronplatz was ik ook rond 10 maart 2019, mooi weer, wel flink pap skiën in de middag. Alta Badia dag later iets minder mooi weer , pistes wel strakker door inkomend koufrontje.

Espace San Bernardo Italiaanse gedeelte mooier dan het Franse. Verbinding was(is?) een lange sleeplift die nogal vaak stilstond toen.

Laat boeken ook gedaan, 2 dagen voor vertrek ofzo, maar was wel alleen toen. In Riscone heb ik in Hotel Feldmessner gezeten. In La Rosiere via mijn werk in een huis gezeten ergens halverwege de weg naar La Rosiere.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 18 feb 2020 13:20

We zijn met zen twee of drie. Eigenlijk ligt alles open voor ons maar een skigebied met gemoedelijke sfeer en aangename apres ski (iets drinken, humpapapa hoeft niet … ) . Er zijn op deze manier teveel mogelijkheden voor ons en dat maakt het lastig. Extreem groot hoeft niet maar het gevoel van een tocht te kunnen maken is wel meegenomen. Eigen wagen dus vervoer ook geen issue.

Angst is er totaal niet, vinden zeker wel iets. Willen vooral de juiste keuze maken nu. Wil al langer wat langer gelegen gebieden doen en daarom nog niets vastgelegd. Maar gezien de kwakkel winter …

*bericht bewerkt door GeensMaarten op 18 feb 2020 13:47

Monte Rosa is erg rustig is mijn ervaring (alleen de weekenden druk en pasen). Denk wel dat je het vooral van kunstsneeuw moet hebben.
Maar als er weinig eisen zijn, is er inderdaad zoveel nog mogelijk. Ik zou nog lekker even wachten, misschien zijn er ook nog leuke last minute aanbiedingen bij Sunweb oid.

Ja als er weinig eisen zijn… Ik heb wel wat tips evt.

  • Davos/Klosters
  • Arosa/Lenzerheide
  • Flims/Laax
  • Les Quatre Vallees
  • Serre Chevalier
  • La Via Lattea/Montgenevre
  • Tignes/Val d’Isere
  • Serfaus/Fiss/Ladis
  • Zillertal
  • Gasteinertal
It's all about the turns duuuuuude!

Het is nog ruim een maand voor vertrek, ik zou pas in de 2 weken ervoor serieus gaan kijken naar waar je naar toe wilt gaan, om dan in de laatste week iets te boeken. Dan kun je voor nu vooral de weerberichten blijven volgen en dan tegen die tijd beslissen waar je heen gaat voor de betere condities.

Het is nog ruim een maand voor vertrek, ik zou pas in de 2 weken ervoor serieus gaan kijken naar waar je naar toe wilt gaan, om dan in de laatste week iets te boeken. Dan kun je voor nu vooral de weerberichten blijven volgen en dan tegen die tijd beslissen waar je heen gaat voor de betere condities.

Marijnt op 18 feb 2020 14:34

nog 2.5 week :-)

Dan nog steeds geen reden voor stress toch? Weer en sneeuw kan nog alle kanten op gaan!

Bij ons liggen de eerste dagen vast. Keuze voor de tweede helft van de week maken we ter plekke wel, afhankelijk van het weer en evt nog wat verse sneeuw ;)

Edwin van Riel

Dan nog steeds geen reden voor stress toch? Weer en sneeuw kan nog alle kanten op gaan!

Marijnt op 18 feb 2020 14:51

Daarom ook de “” . Gewoon gezonde nieuwsgierigheid .

De winterinval lijkt er dan eindelijk te gaan komen. Blijft spannend afwachten of de sneeuwvalgrens laag genoeg komt te liggen zodat de dal afdalingen de komende week ook kunnen open gaan. Montafon ligt gezien de verwachtingen in poleposition.

Zijn er dan veel dalafdalingen dicht?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zijn er dan veel dalafdalingen dicht?

Roy83 op 24 feb 2020 11:11

Volgens de website de dalafdaling naar gaschurn alvast wel.

Plaats een reactie