Paasvakantie

Stel, puur hypothetisch, alle gebieden bleven open. Én de paasvakantie voor de deur.
Hoe zouden de pistes er bij liggen de komende weken?
Veel natuursneeuw is er m.i. niet gevallen. Waren de omstandigheden voor de kanonnen goed?
De webcambeelden van de hogere gebieden zien er nog degelijk uit, maar eenmaal wat lager gelegen…

Altijd afwachten, we gingen soms eind april/begin mei nog even, maar altijd afhankelijk van een laagje verse sneeuw. 2 jaar terug zaten we de eerste week van mei in Sölden, was gewoon halverwege de week de dalafdaling weer open en hadden we eigenlijk de beste sneeuw van het seizoen. Afgelopen seizoen was de meivakantie niet bijzonder qua sneeuw, zijn we lekker in NL een weekje aan het water gaan staan ;)

Edwin van Riel

Stel, puur hypothetisch, alle gebieden bleven open. Én de paasvakantie voor de deur.
Hoe zouden de pistes er bij liggen de komende weken?

Perfect in de ochtend later op de dag wat meer slush… wat ik persoonlijk ook heerlijk vind

Veel natuursneeuw is er m.i. niet gevallen. Waren de omstandigheden voor de kanonnen goed?

Niet veel, en kanonnen draaien sowieso nog maar mondjesmaat na februari, als ze uberhaupt nog draaien, dat maakt niet zoveel uit…

De webcambeelden van de hogere gebieden zien er nog degelijk uit, maar eenmaal wat lager gelegen…

dJaco op 29 mrt 2020 22:03

Logisch de pistenbullys draaien niet meer…

By the way vannacht heeft het hier in de Franse Alpen een leuk laagje gesneeuwd boven de 1800 meter ongeveer.

*bericht bewerkt door Rogier op 30 mrt 2020 10:03

Click. Click. Peace

Viel me op dat veel gebieden de (of gedeelte van de) webcams offline gehaald hebben.
Toch wel jammer want dat soort beelden zijn (ook ondanks de huidige situatie) toch altijd wel heerlijk om te kijken

@Togi : in welke gebieden zie je dat?

Viel me op dat veel gebieden de (of gedeelte van de) webcams offline gehaald hebben.
Toch wel jammer want dat soort beelden zijn (ook ondanks de huidige situatie) toch altijd wel heerlijk om te kijken

Togi op 31 mrt 2020 20:17

net nog even gekeken op de website van Les Arcs.
Blijkbaar zijn er toch nog mensen die het klaarspelen om naar boven te lopen en sporen te trekken in de poeder op de plaatsen waar er normaal gezien pistes liggen (b.v. webcam Mont Blanc).

null

*bericht bewerkt door Vivace op 31 mrt 2020 22:25

Glide on!

Da’s wel een mooi (heel laag risico) stukje daarvoor

Edwin van Riel

mij valt vooral op dat in sommige gebieden alle piste paaltjes, stootkussens en afbakeningen nog op staan. Een goed voorbeeld hiervan is Livigno, zij hebben ook nog niet officieel aangekondigd dat het seizoen afgelopen is. Initieel was de sluiting beperkt tot 3 april en aangezien zij normaal open zijn tot begin mei kon ik het toen begrijpen. Ondertussen is de situatie duidelijk dat dit niet zal gebeuren. Waarschijnlijk heeft dit nu te maken met het ontbreken van de medewerkers.

better to be off piste, then to be pisted off

mij valt vooral op dat in sommige gebieden alle piste paaltjes, stootkussens en afbakeningen nog op staan. Een goed voorbeeld hiervan is Livigno, zij hebben ook nog niet officieel aangekondigd dat het seizoen afgelopen is. Initieel was de sluiting beperkt tot 3 april en aangezien zij normaal open zijn tot begin mei kon ik het toen begrijpen. Ondertussen is de situatie duidelijk dat dit niet zal gebeuren. Waarschijnlijk heeft dit nu te maken met het ontbreken van de medewerkers.

Wim7 op 1 apr 2020 09:16

Wellicht geen medewerkers, maar ik denk ook dat het gezien wordt als niet essentieel. Voor zover ik had begrepen mag je in Italië dan ook niet naar buiten.

Gisteren een mooi filmpje zien passeren van de Stubaier gletsjer op hun Facebook kreeg direct weer zin , wat je wel ziet dat de zon al veel kracht geeft en de sneeuw op de zuid hellingen ferm verminderd , wat ik me ook afvroeg gaat de sneeuw nu vroeger weg zijn omdat er al een maand geen kunstsneeuw gespoten is
Normaal met Pasen in val thorens, ga het toch missen en nu vooral met de zon en lente temperaturen die voorspeld worden

*bericht bewerkt door Pieter230976 op 01 apr 2020 12:20

@Togi : in welke gebieden zie je dat?

77steve op 31 mrt 2020 21:38

Hochzillerttal, Zillertal arena, Oetz en nog wat gebieden

In sommige gevallen zie je nog wel een beeld maar is het een foto van vorige week

In de Dolomieten (Alta Badia) ziet het er ontzettend mooi uit!

null
null
null

Plaats een reactie