Ski vakantie 2021

Hi allen,

Ik loop al wat op de zaken vooruit misschien, maar na het zien van het topic van Roel over de drukke vakantieweken in 2021 krijg ik er alweer zin in.

Na 4 jaar achter elkaar in Hochzilltertal te zijn geweest, ben ik opzoek naar een nieuw gebied. De grote van Hochzilltertal bevalt mij wel en vooral de verbinding met Hochfugen. In dit gebied heb ik altijd het gevoel dat er niet heel veel Nederlanders zijn en dat vind ik top ;-). Ik heb al even gekeken op de website en een aantal gebieden met elkaar vergeleken. Toch ben ik ook benieuwd naar de mening van jullie.

Eisen:

  • Zowel voor beginners als gevorderden i.v.m. diversiteit in de groep
  • Apres ski wel aanwezig
  • Mogelijkheid tot tochten - dit was voor ons dan van Hochzilltertal naar Hochfugen
  • Niet teveel Nederlanders…

Ik zie graag jullie ervaringen tegemoet!

4 Berge en dan in Schladming gaan zitten.

4 Berge en dan in Schladming gaan zitten.

77steve op 2 apr 2020 13:05

Eens. Goede tip en een heel leuk skigebied. Verder zijn er niet zoveel gebieden waar je tochten kunt maken, après-ski hebt en ook niet teveel Nederlanders. Misschien St. Anton?

Mr. Slow

4 Berge en dan in Schladming gaan zitten.

77steve op 2 apr 2020 13:05

Eens. Goede tip en een heel leuk skigebied. Verder zijn er niet zoveel gebieden waar je tochten kunt maken, après-ski hebt en ook niet teveel Nederlanders. Misschien St. Anton?

Quick op 2 apr 2020 18:29

Vandaar de vraag ook :-)

Ik dacht ook direct aan Schladming. Mischien kan Obergurgl of Obertauern ook wel?

Even off-topic … blijf me toch altijd verbazen over het criterium “niet te veel Nederlanders” voor een ski gebied. Lees dat regelmatig in reviews, enz. En dat zijn dan meestal zelf Nederlanders die liever geen landgenoten op de lift hebben 😁 Je hoort toch amper zoiets als: liever niet te veel Duitsers, Belgen, Britten, … .

Heel vreemd is dat 🤔, maar als het zo belangrijk is, dan moet er misschien maar een optie bijkomen op wintersporters zodat je naast de piste kilometers en de afstand tot Utrecht ook een gebied kan zoeken met veel of weinig Nederlanders.

*bericht bewerkt door Hupla op 03 apr 2020 18:20

Dan niet discrimineren en direct de Belgen, Britten, Duitsers en Russen vermijdende keuze toevoegen. Alles om de verkeerde verwachting te voorkomen…

Even off-topic … blijf me toch altijd verbazen over het criterium “niet te veel Nederlanders” voor een ski gebied. Lees dat regelmatig in reviews, enz. En dat zijn dan meestal zelf Nederlanders die liever geen landgenoten op de lift hebben 😁 Je hoort toch amper zoiets als: liever niet te veel Duitsers, Belgen, Britten, … .

Heel vreemd is dat 🤔, maar als het zo belangrijk is, dan moet er misschien maar een optie bijkomen op wintersporters zodat je naast de piste kilometers en de afstand tot Utrecht ook een gebied kan zoeken met veel of weinig Nederlanders.

Hupla op 3 apr 2020 18:19

Het gaat ons erom dat we niet in een gebied zoals bijvoorbeeld Hinterglemm of Mayrhofen komen.

Even off-topic … blijf me toch altijd verbazen over het criterium “niet te veel Nederlanders” voor een ski gebied. Lees dat regelmatig in reviews, enz. En dat zijn dan meestal zelf Nederlanders die liever geen landgenoten op de lift hebben 😁 Je hoort toch amper zoiets als: liever niet te veel Duitsers, Belgen, Britten, … .

Heel vreemd is dat 🤔, maar als het zo belangrijk is, dan moet er misschien maar een optie bijkomen op wintersporters zodat je naast de piste kilometers en de afstand tot Utrecht ook een gebied kan zoeken met veel of weinig Nederlanders.

Hupla op 3 apr 2020 18:19

Stiekem zijn de dingen die de Belgen over ons zeggen gewoon waar… Irritant, arrogant en over aanwezig… Maar jullie belgjes rijden (al is dat haast onmogelijk) nog slechter op de Autobahn dan wij.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Montafon !

Even off-topic … blijf me toch altijd verbazen over het criterium “niet te veel Nederlanders” voor een ski gebied. Lees dat regelmatig in reviews, enz. En dat zijn dan meestal zelf Nederlanders die liever geen landgenoten op de lift hebben 😁 Je hoort toch amper zoiets als: liever niet te veel Duitsers, Belgen, Britten, … .

Heel vreemd is dat 🤔, maar als het zo belangrijk is, dan moet er misschien maar een optie bijkomen op wintersporters zodat je naast de piste kilometers en de afstand tot Utrecht ook een gebied kan zoeken met veel of weinig Nederlanders.

Hupla op 3 apr 2020 18:19

Stiekem zijn de dingen die de Belgen over ons zeggen gewoon waar… Irritant, arrogant en over aanwezig… Maar jullie belgjes rijden (al is dat haast onmogelijk) nog slechter op de Autobahn dan wij.

Shane op 3 apr 2020 19:16

Ik heb toch eerder andersomervaringen. 🤔😉

Bla, bla, bla.

Wat zijn andersomervaringen ? 🤔

Born to run. B.S.

…dat is een belgische manier van manoeuvreren op de autobahn.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Ik zoek in Oostenrijk na het Corona debacle een bestemming zonder Oostenrijkers @Shane

Gerlos dus @Hooykaas 👍

I can stick uphill ice, on my saucer...

Haha!!

Plaats een reactie