Techniek reizen voor gevorderden

Beste allen,

Ik zoek al een tijdje naar skitrips van ± een week waarbij je op een gevorderd niveau wordt getraind zonder dat je lesgeven als doelstelling hebt. Kortom … flink aan de bak en techniek verbeteren op gevorderd niveau.

Weten jullie hiervoor mogelijkheden via skiclubs of andere wegen?

In Denemarken is er een landelijk opererende skischool die dit soort faciliteiten organiseert met diverse doelstellingen (lesgeven maar ook simpelweg je techniek verbeteren).

Vast veel dank voor jullie reacties.

Leuke zijn bv Epique, snowdportsgeri.com of skitraining.nl

Beetje afhankelijk natuur van niveau en intensiteit die je zoekt.

Er zijn er natuurlijk meer. Ook veel mogelijkheden bij zelfstandige gidsen, veelal wat meer offpiste gericht.

Edwin van Riel

Ik zag laatst ook ergens trainingen van SIA Austria voorbijkomen.

siaaustria idd, moet alleen nog gaan ervaren hoe dit is, hopelijk begin december 😁.

Snowcollege.be, skitraining.nl zijn ook opties.

SkiExperience.nl organiseert ook reizen. Ik heb in februari een keer aan hun training van één dag in Zoetermeer deelgenomen en was aangenaam verrast door het hoge aantal deelnemers van (ver)gevorderd niveau. Wanneer dat op hun reizen ook zo is, zou ik graag eens zo’n reisje boeken.

Uitrusten doen we thuis wel!

Check ook zeker onze pagina over techniekreizen en dagevenementen: https://www.wintersport.nl/vereniging/verbeter-je-techniek#t…

Veel dank voor jullie info … ik ga daar is induiken

Wanneer dat op hun reizen ook zo is, zou ik graag eens zo’n reisje boeken.

Lotte77 op 24 mei 2020 20:45

Ja, dat is zeker het geval kan ik je uit ervaring vertellen.

When life gets too complicated.... SKI

Skitraining.nl is al genoemd, maar is ook een mooie optie. Verschil in niveau groot vanwege verschillende deelnamemotieven. 2x een blok van 4 dagen waarin je van alles kunt kiezen. Iedereen bezig met zijn/haar passie en voor elke skiër ongeacht niveau uitdaging. Scholen, bijscholen, gewoon lekker trainen. Gemiddeld niveau heel aardig, relatief grote groep die hun A- en of B hebben afgerond (nu niveau 3 en 4). Relaxte sfeer en een aantal zeer kundige trainers.

Vorig jaar getwijfeld over skitechniek.nl, maar kreeg het qua werk niet rond. Vond het in Zoetermeer leuk en zinvol.

Volgens mij heb je met die reisjes 1 dag algemeen techniek en dan allerlei specials, toch?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Klopt. Eigenlijk zijn alle specials/clinics/trainingen gericht op techniek. Ze verpakken het alleen soms wat anders. Wat je ook doet; je hebt natuurlijk overal techniek nodig, maar overal heb je uiteraard weer andere aandachtspunten. Door de buckels ski je nou eenmaal anders dan wanneer je gesneden lange bochten skiet :)

Ik heb zelf twee keer bij Warren Smith Ski Academy een cursus week gevolgd. Engelse organisatie met cursusweken in Verbier. Was heel leuk en ontzettend veel geleerd. Ze bieden cursussen voor verschillende niveau’s (je wordt ingedeeld bij het passende niveau) en focus ligt op techniek.
Verandering van spijs doet eten, dus ga dit jaar mee met Snowworks.co.uk. Deze organisatie biedt meer verschillende cursussen aan (off piste, race, bumps of all terrain techniek e.a.) in verschillende skigebieden. Ben benieuwd :-)

Plaats een reactie