Freeride reis

Hallo wintersporters,

Mijn vader, broer en ik zijn echte skiliefhebbers. We skiën alledrie fanatiek en onze technieken zijn goed in vrijwel alle omstandigheden. Op dit moment hebben we nog geen echte off piste ervaring (op een keertje freeride ski’s huren en tussen de pistes uitproberen na) maar we zouden dit graag opdoen. We zijn op zoek naar een reis waarbij je bijvoorbeeld een aantal dagen met een groep op pad gaat met gidsen en dan ook freeride training krijgt, lawinekunde, met videoanalyses en dergelijke. Ik heb al het een en ander gegoogled maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Wat zijn jullie ervaringen met zo’n reis voor beginnend freeriders (maar wel vergevorderde skiërs op de piste)? En wat zijn goede gidsen/tour operators?

Groeten!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 05 aug 2020 13:46

Check eens bij Edward Bekker. Website mountaintravel.ch Ben 2006 met hem mee geweest op een intro offpiste reis. Mooie en goede eerste ervaring. Goede gidsen, video analyse en waanzinnige omgeving rond Chamonix.

Bij de buren van wepowder.com is daar genoeg over te vinden, inclusief de safety academy. Lekker Nederlands talig kennis opdoen over off piste. Op het forum is er een subcategorie over gidsen e.d.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 29 jul 2020 04:56

Wepowder is een goed begin.
Kijk ook eens bij Epique en bij Ripstar.
Met beide goede ervaringen. Maar er zijn nog veel meer opties.

PB gestuurd.

It's all about the turns duuuuuude!

Epique, Jelle Staleman en Edward Bekker organiseren trainingen voor skiers met geen/weinig offpiste ervaring. Met Epique heb ik goede ervaring en met Bekker en Staleman in ieder geval een prettig contact.

Al een aantal goede genoemd hier, maar je kunt ook inschrijven voor de offpiste trainingen van Sander Kan. Sluit denk ik aardig aan bij wat je zoekt. Wellicht door @arjen5 ook aangegeven in PB. Arjen, ga jij nog mee in nov? ;)

Edwin van Riel

@evr66 das wel het plan Ed. Ik heb Sander aangeraden idd ;-) We hebben nog wel even contact op de app anders…

It's all about the turns duuuuuude!

@evr66 das wel het plan Ed. Ik heb Sander aangeraden idd ;-) We hebben nog wel even contact op de app anders…

Arjen5 op 13 aug 2020 11:46

Absoluut, doen we!

Edwin van Riel

Plaats een reactie