Slalomski gezocht

Hey iedereen.
Nu ik heb mijn eerste skiverlof heb geboekt voor aankomend seizoen had ik graag nog een setje SL ski’s gehad naast mij GS ski’s.
Iemand die nog een setje Völkl Racetigers SL UVO , Rossignol Elite Hero ST of Dynastar Speed Master SL heeft staan waar hij vanaf wilt?
Dit graag tussen de 150 en 165cm.
Alvast bedankt
Jesse

Ik dacht van de week iets aan al te zien van @sjaak27 hier

Edwin van Riel

Waren net dat tikkeltje te groot , anders had ik ze zeker genomen 😉

Zijn al verkocht🤓.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 08 sep 2020 18:04

Zijn al verkocht🤓.

Sjaak27 op 08 sep 2020 18:11

Das vlot, fijn!

*bericht bewerkt door evr66 op 08 sep 2020 18:11

Edwin van Riel

Bump☝🏻

Blizzard SRC niet leuk? Staat voor 400 nieuw bij XSPO

Edwin van Riel

Thanks voor de reactie’s wintervrienden!
Had de Nordica’s ook in gedachten maar heb zo nooit onder de voeten gehad…kan iemand vergelijking geven?

Oude Nordica’s vergelijkbaar met de Volkls, nieuwe met Heads.

Bump

Zo wordt het niks @jessedeconinck
Ga nou gewoon ski’s testen in de sneeuw.
En je komt waarschijnlijk op heel andere ski’s/merken uit.
Aanbiedingen kom je daar ook tegen.en kijk niet op 100 Euro voor fijne ski’s.
Je hebt ze voor waarschijnlijk 7 jaar.

Zo is dat, gewoon eens wat uitproberen. Hiernaast heeft Daka ook nog wat modellen van vorig jaar in de webshop staan. Of bel even met Duivesteijn wat er in Snowworld getest kan worden. Keuze genoeg momenteel

Edwin van Riel

Goofkensport.be heeft Head en Rossignol staan voor €360-€460.

Zo wordt het niks @jessedeconinck
Ga nou gewoon ski’s testen in de sneeuw.
En je komt waarschijnlijk op heel andere ski’s/merken uit.
Aanbiedingen kom je daar ook tegen.en kijk niet op 100 Euro voor fijne ski’s.
Je hebt ze voor waarschijnlijk 7 jaar.

Hooykaas op 23 sep 2020 09:44 Thanks , maar ik heb er al meerdere geskied en mijn keuze is gevallen bij deze twee (3)

Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar dé aanbieding van een slalomski in 165cm die bevalt.

Vorig seizoen getest, maar spijitg genoeg in verschillende gebiden en omstandigheden:

  • Völkl Racetiger SL UVO: Bevielen me zeer goed, speels niet vermoeiend om met eender welke radius te sckiën, maar deze heb ik ook wel getest in sublieme sneeuwcondities…
  • Blizzard Firebird SRC: Kon ik niet mee overweg, wilde bij mij maar één ding, en dat was bochten maken in hun radius, wanneer ik wilde moduleren was het constant “wringen”. (Volgende dag ingeruild voor Nordica SLC’s (Dus een trapje lager) en daar kon ik op dezelfde onaangenaam harde, afgescraapte pistes wel mee overweg, maar die waren dan weer wat minder stabiel op snelheid.
  • Nordica SLR RB: Naar mijn gevoel en het vertrouwen die ze me gaven heel vergelijkbaar met de Völkls, maar ze worden een stuk minder hoog aangeschreven in de reviews…
    Vandaar beginnen twijfelen of ik niet gewoon in een “hallelujah”-stemming gekomen ben omdat dit het derde paar ski’s op een dag was dat ik gaan huren ben in de derde winkel van de dag in de Spaanse Pyrenëen nadat ik eerder wel topskis meekreeg, maar die volgens mij nog nooit geslepen waren…

Anyway: Nieuw heb ik ze nog geen van allen goedkoper gevonden dan hier:https://www.3s-ski.de/alpin-ski/slalomcarver/?p=2&o=3&n=8&va…

Ik twijfel nog steeds om nu maar “blind” op één ervaring de Noridca’s of Völkls te kopen zodat ik van het hele gedoe met blijven testen en tijd verdoen in shops vanaf ben, of toch nog maar eens voor een volgende ronde ga, en bvb. eindelijk overstag ga en de Atomic S9’s die unaniem elke test winnen een kans geef…

Edit: En tweedehands lijkt de kans iets te vinden dat én in goede staat is én de juiste maat en model én ook significant goedkoper dan nieuw zo goed als onmogelijk, waar dit met meer off-piste gerichte zaken makkelijker lijkt te lukken.

*bericht bewerkt door FORZAM op 24 sep 2020 15:29

Kan niet meer bewerken, maar merk dus net dat ik het 18/19 model van de Nordica geskied heb…
Nu ben ik dus zeker verloren.

@FORZAM die atomic s9 zou ik niet blind kopen, zeker niet als je de volkl racetiger prettig vond. Hoewel vaak goed beoordeeld in testen ken ik verscheidene mensen die er toch niet zo over te spreken zijn (te licht, te vergevingsgezind). Ikzelf vind het wel n leuke ski, licht, wendbaar, snel, maar niet enoem sportief. De volkl is wel een niveau hoger. Testen is toch t beste. Wellicht keer naar zoetermeer? Daar stond altijd een heel rijtje slalomskis. Weet niet of dat komend seizoen weer is.

Wat betreft prijs kwaliteit is een Fischer rc4 sc ook wel een goede keuze.

Iemand ervaring met de Dynaster master SL ?

Volgens mij hebben ze bij skihandel Heeze nog een setje racetiger sl staan. Wel van 1 of 2 jaar terug.

Plaats een reactie