Sneeuwzekerheid Baad/Mittelberg/Kleinwalsertal

Hallo,
Ik zou graag willen weten welke periode meer sneeuw geeft in Kleinwalsertal, en dan met name in de dorpen zelf. Op de berg zal eind maart nog wel sneeuw liggen, aangezien de liften begin april sluiten.

Wij plannen op dit moment een bruiloft in Baad en kunnen uit 2 weekenden kiezen. 28-29-30 januari of 18-19-20 maart. In maart is het langer licht en de kans op wat meer zon/warmere temperatuur is groter, maar ook een dik pak sneeuw is zeker niet uitgesloten.

Januari is het nog vroeg donker, maar misschien weer kouder en kans op meer sneeuw in het dorp. we zouden graag met sneeuw in het dorp willen trouwen en niet dat alles weer groen is.

In gedachte meegenomen dat je het weer niet kunt regelen, zou het toch fijn zijn!

wat zouden jullie doen?

Leuk idee.
Qua keuze is het lastig. In het dal wil het nog wel eens groen zijn, maar sneeuw is altijd te vinden.
De warmte in maart is wel een groter risico op een groen dal, maar ik ben ook vaak genoeg in maart in KWT geweest dat er nog voldoende sneeuw lag.
Maar ook in januari willen de west en zuidhellingen nog wel eens snel groen zijn.
Ik zou vanwege de kans op wat mooier weer uiteindelijk voor maart gaan.

Ik zou vooral de bruid laten kiezen , we weten toch uit hoogtechnologische studies dat vrouwen sneller last hebben van koude.🥰

Born to run. B.S.

Ik zou vooral de bruid laten kiezen , we weten toch uit hoogtechnologische studies dat vrouwen sneller last hebben van koude.🥰

dan58 op 18 nov 2020 12:15

Gelukkig heb ik niet zo’n vrouw ;-)

De kans op sneeuw in het dal is groter eind januari, maar ja het kan verkeren. Overigens ligt er in maart in Baad eigenlijk altijd nog wel sneeuw in het dorp, alleen niet altijd met het diepwinterse januari gevoel.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zou vooral de bruid laten kiezen , we weten toch uit hoogtechnologische studies dat vrouwen sneller last hebben van koude.🥰

dan58 op 18 nov 2020 12:15

Gelukkig heb ik niet zo’n vrouw ;-)

JanKoolen op 18 nov 2020 13:01

Die heb je idd niet Jan, ze moet eerst nog JA zeggen :-)

Voor wat het waard is (geen voorspellende gave) maar wij zijn de afgelopen 2 jaar naar Mittelberg geweest eind januari/begin februari. 2 jaar terug volop sneeuw in het dorp (>1,5m). Vorig jaar maar weinig, het was nog nét wit. Maar tijdens een hardloopsessie naar Baad kwam ik in een winterwonderland terecht, het blijft daar (blijkbaar) een stuk kouder dan in Mittelberg, volop sneeuw.

Voor wat het waard is (geen voorspellende gave) maar wij zijn de afgelopen 2 jaar naar Mittelberg geweest eind januari/begin februari. 2 jaar terug volop sneeuw in het dorp (>1,5m). Vorig jaar maar weinig, het was nog nét wit. Maar tijdens een hardloopsessie naar Baad kwam ik in een winterwonderland terecht, het blijft daar (blijkbaar) een stuk kouder dan in Mittelberg, volop sneeuw.

reinier op 19 nov 2020 10:52

Dank je Reinier. Wij waren er afgelopen januari ook. Dag 1 25 cm nieuwe sneeuw, dag 2 zon dag 3 regen en dag 4 zon. Het is inderdaad lastig te voorspellen.

Ik denk dat januari de overweging waard is.

Plaats een reactie