Reusch handschoen

Beste wintersport vrienden

Heeft iemand ervaring met volgende handschoen, en wat denken jullie van het merk Reusch?
Mijn vorige paar handschoenen was Dakine, maar daar vond ik in de winkel niet de nodige pasvorm op dit moment.

Model dat ik nu gepast heb is de Reusch Ndurance Pro Lobster GTX+ Gore Active.
Dat is met duim en wijsvinger los, de rest in een wantvorm.

Ik snowboard en ski, dus raden jullie want/vingers aan voor één van beide?
Snowboard = type flow binding, dus niet foefelen bij aan/uit normaal
Ook toerskiën dus misschien daar beter vingers?

Heb nooit echt koude handen, kon bij mijn Dakine ook altijd extra handschoenen erbij aan doen als het te erg werd. Dus dat is niet de reden voor keuze want bijvoorbeeld

Het is o zo hard genieten.

Ik heb dat model van Hestra, prettig om die duim en wijsvinger los te hebben je kunt wat meer/beter iets vast pakken of je rits even open/dicht doen. Als het heel koud is heb ik wel eens koude duim en wijsvinger, maar ik heb soms snel koude handen. Mijn kleinzoons hebben ook wanten van Reusch, op zich prima. zij hebben nooit koude handen en hebben niet eens zulke dure wanten.

*bericht bewerkt door Elly3 op 09 jan 2021 16:07

Dienten Die Alte schule

Ik ben vooral benieuwd naar wat de meesten onder ons verkiezen, en of een skiër/snowboarder een voorkeur heeft voor het ene of andere… :-)

Het is o zo hard genieten.

Misschien dat onze materiaal pagina een handige uitkomst voor je is @Hendrik5 ? :) Persoonlijk heb ik echt altijd volledige vingers, maar dat komt meer omdat ik 80% van de tijd een camera vast heb ;-) Maar buiten dat om vind ik het gewoon fijn alles met m’n vingers te kunnen doen, ook een strap van een snowboard vastmaken dus.

*bericht bewerkt door Rene op 11 jan 2021 09:38

Ik heb altijd wanten aan, en dan heb ik soms nog koude handen.
Van Reusch heb ik een paar wanten helemaal versleten.
Die waren helemaal van leer, geregeld invetten en dan bleven ze goed (jaren mee gedaan)
Uiteindelijk weg gedaan omdat de binnenvoering helemaal versleten was.

*bericht bewerkt door niekniek op 11 jan 2021 10:52

Reusch -30 Celsius
Koud bij -10 Celsius

null

Hestra Alpine Pro
Warm bij -30 Celsius
null

Haha, ik dacht al, zal ik @hooykaas even taggen.

@DrPhil
Gelukt 🥂proost 👍

oT: ik heb Hestra wanten, maar dat is omdat ik snel koude handen heb.
Kijk eens naar 10 Peaks. Die hebben een rits bovenop. Daarmee kun je de handschoen half afritsen. Werkt erg handig.

null

null

Persoonlijke keuze tussen 5 of 3 vinger handschoenen:
Tijdens regulier gebruik maakt het niet echt uit. Indien wij skiën doen wij dit veel met kinderen dan zijn handschoenen handiger om te helpen waar nodig bij het goed omdoen van sjaals, handschoenen skistokken, skibrillen bij de kinderen. 3 vinger handschoenen en wanten zijn dan (iets) minder handig.

M.b.t. de verschillen in merk:
Ik heb een paar handschoenen van Reusch en van Hestra en ik sluit mij aan bij de reactie van @hooykaas mijn oplossing was om een paar van beide merken te kopen. Enige ondersteuning van een liner is fijn, echter is mijn advies om dan wel een kwaliteit liner te kopen van bv merinowol en niet een paar handschoentjes van de action of zoiets er onder te proppen. De kwalitatief wat mindere handschoentjes verstoren enkel de werking van de handschoenen, waar een kwaliteit liner een bijdrage levert aan de werking. Dit is proef ondervind lijk ervaren door een reisgenoot die een duidelijk verschil voelde bij gebruik van mijn kwaliteit liner i.p.v. zijn hardloop handschoentjes van de lokale sportwinkel.

Reusch is vooral gekend van keepershandschoenen. De beste handschoen op de markt en je ziet het aan de reacties is Hestra. Kosten wat meer, maar ze zijn top! Hier thuis hebben we allemaal Hestra. Bij koud weer ideaal, bij warm weer doe ik eens een lichtere handschoen aan.

Plaats een reactie