Catered chalet

Ik heb op zoek naar een catered chalet of (gekoppeld) appartement voor 10 volwassenen en 3 kinderen tijdens de kerstvakantie of carnaval.
Ik vind wel enkele sites (wenschalet.nl, cateredchalet.nl) maar kom al gauw aan prijzen boven de 1200 pp. Voor dat geld kunnen we ook op luxe hotel gaan maar met 2 kleine kinderen hebben we daar komend jaar geen zin in.
Oh ja en niet in Frankrijk. Dat krijg ik niet verkocht aan ons gezelschap (en mezelf 🙈)
Iemand de ultieme tip voor een verblijf of een site met meerdere verblijven op?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 31 mei 2021 11:41

Het aanbod is in Oostenrijk simpelweg kleiner dan in Frankrijk, wat de prijs al snel doet stijgen. Heb je al bij chaletplus.nl gekeken? Anders kun je nog Engelse organisaties proberen, maar dan heb je ook een Engelse kok en keuken.

Overigens verwacht ik dat je die weken niet snel onder de 1000pp voor een catered chalet uitkomt, maar dan wel inclusief skipas. De prijzen stijgen de laatste jaren erg hard in Oostenrijk viel me al op.

Op Chalet.nl staan er enkele. Maar meestal vanaf 12 (volledig betalende) personen dacht ik.
Wij hebben vorig jaar 1 gehuurd in Les Gets ( PDS) , viel super mee van zowel service , eten en skigebied.

Op Chalet.nl staan er enkele. Maar in Oostenrijk meestal vanaf 12 (volledig betalende) personen dacht ik.
Wij hebben vorig jaar 1 gehuurd in Les Gets ( PDS) , viel super mee van zowel service , eten en skigebied.

jessedeconinck op 25 mei 2021 17:40

Een catered chalet voor een relatief kleine groep gaat snel in de papieren lopen. De vaste kosten (salaris, huisvesting) moet nu eenmaal over minder personen verdeeld worden.
Ik ga meestal met een groep van ongeveer 18 personen en dan betaal je toch ook nog 275 euro p.p. Dat is uiteraard zonder overnachtingen.

Daar komt nog een probleem bij: afgelopen seizoen is dramatisch geweest voor de aanbieders van catering. Veel organisaties zijn ten onder gegaan. Daardoor kunnen op dit moment geen garanties gegeven worden voor locaties die niet standaard voorzien zijn van catering (dus wel voor accommodaties waar bijvoorbeeld de eigenaar voor de catering zorgt). Dit geldt met name voor de vakantieperiodes. Pas na de zomer wordt meer duidelijkheid verwacht of en waar daadwerkelijk catering aangeboden kan worden.

*bericht bewerkt door Snowy1970 op 25 mei 2021 20:08

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Ik zou inderdaad ook zeggen: kijk eens bij engelse aanbieders… wellicht dat hun “mid-term” niet gelijk valt met jouw krokusvakantie. Ik heb echter ook gezien dat door de crisis een aantal catered chalet organisaties helaas het niet gered heeft… dat maakt de keuze wellicht ook niet groter voor komend seizoen.

Paulr

Dankjewel voor de antwoorden. Ik zoek nog even verder en kom hopelijk nog op dé chalet uit.

Dé chalet bestaat niet ;)

Het aanbod is in Oostenrijk simpelweg kleiner dan in Frankrijk, wat de prijs al snel doet stijgen. Heb je al bij chaletplus.nl gekeken? Anders kun je nog Engelse organisaties proberen, maar dan heb je ook een Engelse kok en keuken.

Overigens verwacht ik dat je die weken niet snel onder de 1000pp voor een catered chalet uitkomt, maar dan wel inclusief skipas. De prijzen stijgen de laatste jaren erg hard in Oostenrijk viel me al op.

Bennie op 25 mei 2021 17:09

Inclusief skipas vind ik dat een heel prima prijs voor in het hoogseizoen. Zonder wordt het toch net te duur.

Plaats een reactie