Welke regels Italië?

Onze zomer vakantie staat bijna voor de deur maar ik twijfel ENORM om te gaan naar Italië.
Ik zit het niet zitten om bijna overal buiten en mondkapje te gaan dragen naar ik hoor redelijk veel verschillende dingen over waar wel en wat niet.
Kan iemand mij vertellen of helpen met info over of je het op een park ook moet tijdens je verblijf en ook bij het zwembad etc.
Of is het meer in de grote steden?
Ik kan daar nergens duidelijkheid over vinden.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 09 jun 2021 20:06

Ik denk dat veel van de huidige regels straks in de zomervakantie al niet meer gelden. Net als vorig jaar verbetert de situatie enorm snel, met als enige verschil dat er al veel meer mensen een mate van immuniteit hebben opgebouwd door hetzij een vaccinatie of een besmetting.

Het ligt er ook sterk aan wanneer je wilt gaan. De komende periode gaan ze niet bepaald snel normaal doen helaas. De cijfers zijn tot het niveau van vorig jaar september gedaald, maar zelfs in de zone bianche (ongeveer 1/3 vd regio’s momenteel) geldt in de open lucht nog een maskerplicht. Er zijn geluiden om de maskerplicht te koppelen aan een vaccinatiegraad van 50%, maar momenteel halen ze net de 20%. Waanzin. Enkel als je aan een tafel bij een restaurant of bar zit is het wonderbaarlijk opeens wel prima als je geen masker op hebt.

De plicht tot het dragen van een mondkapje geldt nog steeds in Italië (‘masker must be worn at all timelines public, including outdoors’). Deze regel zou wellicht in de tweede helft van juli worden herbekeken.

De mondkapjes regel wordt op nogal verschillende manieren uitgelegd:

“Face-masks must be worn in closed public places and in open public places such as city centers
where it is not possible to socially distance. This does not apply to children under 6, or when
exercising strenuous sports. Keep a mask with you at all time”

Bovenstaande is nogal genuanceerder.

Plaats een reactie