Hotel op de berg in de zomer

Ik ben op zoek naar een hotel op een berg. Overnachting voor 1 a 2 nachten.
Geschikt voor kinderen in Oostenrijk.

Iemand een goed idee?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 18 jun 2021 13:49: Titel meer inhoud gegeven

Ideeën genoeg. Wanneer (seizoen) en met welk doel?

Zomer en doel is om daar een beetje te wandelen en genieten van het uitzicht.

De Rudolfshütte aan de Weisssee is wel een leuke en spannende plek voor de kinderen.

Inderdaad de Rudolfshutte, met de lift er naar toe, volledige bergbeleving en een echt hotel (dus geen standaard berghut).
Verder nog: Sporthotel Hoch Lienz, of een hotel in Vent, Hoch Solden of een van de Gurgls.

Marlstein in Ochsengarten.

*bericht bewerkt door Matthieu op 18 jun 2021 11:06

Aftellen maar!

Ik heb eens een mooie vakantie gehad in Alpenhof Plattner, gelegen op 1600 meter hoogte bij de Nassfeldpas in Karinthië. Het is aangesloten bij de wandelhotels en dus worden er ook tochten door het hotel georganiseerd.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Krimmler Tauernhaus ligt ook wel heel mooi diep tussen de bergen verscholen, op een ruim hoogteplateau. Watervallen bij de hand, maar ook eeuwenoude bergpassen.

De Blutige Alm in Innerkrems is helaas gesloten en eventueel ter overname.

Hotel Bacher in Leogang ligt niet OP de berg, maar wél aan de lift. En er is een bikepark voor de deur alsook een zwembad op het dak met zicht op de berg. Succes!

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Kleinarlhutte in Kleinarl, niet zo’n lange wandeling vanaf de parkeerplaats, en boven kun je vanaf daar mooi wandelen en om hoog over een sneeuwveld. https://www.kleinarlerhuette.at/ Mooie omgeving en bezoek dan ook op de terug weg de Jägersee. Wel het echte hutten leven meemaken, leuker en spannender als in een hotel, en bijtijds boeken.

*bericht bewerkt door Elly3 op 18 jun 2021 19:30

Dienten Die Alte schule

Graag nog meer van deze goede ideeën.

Ik ben er ontzettend mee geholpen.

Mitterfeldalm Mulbach am Hochkönig,. Valerie Haus Bad Gastein ( Sportgastein) prachtig wandelen daar boven op een zonnig plateau.

Dienten Die Alte schule
Disturbing the peace since 1975

Plaats een reactie