Ski maat gezocht

Ik ben sinds 5 jaar, vanaf mijn 48e, een enthousiast skiër geworden. Een laatbloeier dus, maar nu wil ik zo veel mogelijk skiën, oefenen en genieten. Ik kan niet wachten tot ik weer op wintersport kan en daarom ga ik ook nu in de zomer regelmatig naar SnowWorld (Zoetermeer, Landgraaf, Amsterdam vooralsnog) en les ik op de borstelbaan in Nieuwegein. In de winter ga ik graag een dag of langer naar Winterberg en ik hoop mijn ervaring in de Alpen, na Zell am See/Kaprun en La Plagne, komend jaar ook weer uit te breiden. Is er iemand die net zo enthousiast is als ik en die het leuk vind om ook in Nederland af en toe mee te gaan skiën? Nu ga ik vaak alleen, maar het lijkt me gezellig om dit samen met iemand te doen. Ik woon in Woerden en heb eigen materiaal en vervoer.

*bericht bewerkt door Nick_Lobe op 29 jun 2021 22:11

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Nick.
Weliswaar een paar jaar meer ervaring, maar dezelfde passie, leeftijdsgroep, en woon ook in het midden van het land.
Mij ontbreekt het voornamelijk aan vervoer en vrije dagen, maar ga wel zo vaak als mogelijk een weekend met de bus richting de sneeuw. Misschien kun je komende winter eens aansluiten ?
Wouter

Nick.
Weliswaar een paar jaar meer ervaring, maar dezelfde passie, leeftijdsgroep, en woon ook in het midden van het land.
Mij ontbreekt het voornamelijk aan vervoer en vrije dagen, maar ga wel zo vaak als mogelijk een weekend met de bus richting de sneeuw. Misschien kun je komende winter eens aansluiten ?
Wouter

Wouterr op 22 jul 2021 15:10

Hi Wouterr,
Vervoer kan ik voor je oplossen, maar vrije dagen helaas niet. Die zijn bij mij helaas ook te schaars. Een weekend naar de sneeuw lijkt me leuk. Ben benieuwd waar je dan heen gaat met de bus. Met de auto ben ik zo in Winterberg, ga jij met de bus verder weg? Ben je ook te porren om af en toe mee te gaan naar SnowWorld voor een paar uurtjes skiën? Dan haal ik je wel op! Groet, Nick

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Beste Nick, ook ik behoor tot de oudere ‘garde’, La Plagne is mijn favoriet, ik zou ook graag in januari willen gaan en ook in december, dan is La Plagne ook heerlijk rustig. Groet, Maria.

Beste Nick, ook ik behoor tot de oudere ‘garde’, La Plagne is mijn favoriet, ik zou ook graag in januari willen gaan en ook in december, dan is La Plagne ook heerlijk rustig. Groet, Maria.

mariavanw op 29 jul 2021 11:02

Hi Maria, Ik vond La Plagne ook geweldig. Wil er zeker nog eens terug en dan Les Arcs proberen. Voor komend jaar heb ik Le Grand Massif geboekt met vrienden in de krokusvakantie. Ik wil heel graag nog een 2e en/of 3e trip plannen komende winter. Ben jij ook in voor af en toe skiën in SnowWorld en Winterberg of ga je alleen voor de Alpen?

*bericht bewerkt door Nick_Lobe op 08 aug 2021 21:51

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Hoi Nick, ook Le Grand Massif is geweldig, daar ben ik geloof ik wel 10x geweest. Ik was snel uitgekeken in Les Arcs van La Plagne, pistes juist aan de andere kant hebben veel meer te bieden en zijn veelzijdiger. Skiën in SnowWorld heb ik een keer gedaan, net zoals Winterberg. In Winterberg zit je meer in de prachtige liften dan dat je skiet. Het echte skiën doe je toch in de Alpen lijkt mij. Ik ben dus compleet gecharmeerd daarvan. Wil ook meerdere trips maken naar La Plagne.

Hallo,

Ik ben net 40 geworden (is dat te jong voor deze oproep?). Ook ik heb helaas weinig vakantiedagen maar voor wintersport (skiën) wil ik graag iets regelen. Ik houd ook meer van de Alpen maar als ik moet kiezen tussen niet gaan of een paar dagen dichterbij (kan ook bv in de Harz!) , kies ik voor het laatste.
Mocht er een keer een initiatief zijn dan heb ik interesse.

Hallo,

Ik ben net 40 geworden (is dat te jong voor deze oproep?). Ook ik heb helaas weinig vakantiedagen maar voor wintersport (skiën) wil ik graag iets regelen. Ik houd ook meer van de Alpen maar als ik moet kiezen tussen niet gaan of een paar dagen dichterbij (kan ook bv in de Harz!) , kies ik voor het laatste.
Mocht er een keer een initiatief zijn dan heb ik interesse.

Robbert_zegt op 26 aug 2021 20:49

Hallo Robbert, nee leeftijd doet er helemaal niet toe hoor. De Harz ken ik niet, maar wil ik graag ook eens ontdekken. Idem De Vogezen en Feldberg. En inderdaad de Alpen gaan boven alles heb ik inmiddels ook ervaren. Maar tussendoor dichterbij huis skiën vind ik de moeite waard. Zelfs in SnowWorld kan ik me een paar uurtjes prima vermaken. Als er plannen zijn weet ik je via dit forum wel te vinden! Groet, Nick.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Hoi,
Ik ben 41 jaar en heb er ongeveer 10 skitrips op zitten. Voornamelijk Frankrijk maar ben ook in Oostenrijk en Italie geweest. Ik zoek ook wat leuke personen om mee te gaan skieen. Ben zelf meer een gemiddelde skieer.
Vorig jaar maart was ik (helaas) maar 1 dag in Sorlin d Arves. Vanwege corona mocht ik weer terug. Werkelijk een prachtig skigebied. Nog een paar uur geskieet. Ik sta open voor verzoeken. Wel een nadeel, ik heb geen rijbewijs. Maar tot dusver bij al mijn ski trips nooit last gehad. Je pakte het vliegtuig, een transfer en een hele week sneeuwpret. Kan mij voorstellen dat dit voor SnowWorld anders is. Kom trouwens uit Hilversum

*bericht bewerkt door gideonburger op 26 aug 2021 22:24

Hoi Gideon, en de anderen in dit forum,
Ik zoek ook een of meerdere mensen om mee te gaan skiën. Ben 48 jaar en heb sinds mijn 20e ongeveer 10x een week geskied, in Frankrijk en Oostenrijk. Ik zou mezelf ook gemiddeld ervaren noemen. Ik woon in Heemstede.
Ik vind een wintersportvakantie echt heel leuk en heb veel zin om, na een paar jaar niet geweest te zijn, weer te gaan! Eigenlijk kan ik alleen de week van 19 t/m 27 februari. Ik hoop niet dat dat een probleem is!
Groeten, Alex

Hoi Alex en Gigi, @Alex_M erg bedankt voor je bericht. Ik vind zelf de maanden januari, maart of april juist ideaal. Van 19 t/m 27 februari is giga duur. @gigi ik kan je geen bericht sturen je ben uitgecheckt, misschien dat het daar mee heeft te maken. Dank voor je uitnodiging. Ik wil graag eens naar Snowworld. In oktober kunnen we wat mij betreft eens gaan.

Beste ‘plussers’,

Geen rijbewijs? Al jaren neem ik de bus, zie Sunweb, 's nachts reizen, 6 dagen skiën, bus in en de volgende ochtend wederom in Nederland. Oostenrijk is mij bekend maar niet meer mijn favoriet., Frankrijk daarentegen wel, Le Grand Massif, St. Sorlin d 'Arves, maar Paradiski is mijn absolute top, ik kom uit Haarlem.

Beste mensen,
Inmiddels is mijn probleem wel opgelost. Ik ga met wat kenissen in januari naar Konigsleite.
Veel zin in!

Groetjes, Gideon

Beste allemaal, ook ik heb een gezelschap gevonden waar ik in januari 2022 mee op stap ga.
Dus ook mijn ‘probleem’ is opgelost.
Succes allemaal, groet, Maria.

Ik ga met vrouw en (oudere) kinderen weer skiën in de eerste week van januari, maar wil graag nog een extra weekje naar de sneeuw. De vrienden waarmee ik voorheen jarenlang samen mee ging, zijn helaas gestopt met skiën. Zou leuk zijn om weer een nieuw gezelschap te vinden om (bij voorkeur maart 2022 en in de Franse Alpen / La Plagne?) de pistes op te gaan.

La Plagne? In maart / april? Wil ik ook doen! Hoor het graag! Groet, Maria

La Plagne? In maart / april? Wil ik ook doen! Hoor het graag! Groet, Maria

mariavanw op 09 sep 2021 14:16

Mooi! Ik stuur je ook even een privé berichtje. Benieuwd of er ook nog andere enthousiastelingen zijn! Ik heb zelf een grote auto waar we gemakkelijk met totaal 4 personen inclusief ski’s en bagage mee richting de sneeuw kunnen rijden.

Op een of andere manier zijn er op mijn bericht vooral reacties gekomen over samen op skivakantie naar de Alpen gaan komende winter. Dat was niet helemaal mijn insteek. Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk geformuleerd. Ik zoek eigenlijk met name iemand om regelmatig mee af te spreken om samen te gaan skiën in de skihallen in NL en dan in de winter ook eens een korte trip naar Winterberg of misschien zelfs de Vogezen te maken. Naar de Alpen ga ik sowieso al met vrienden en familie, maar eventueel kan dat altijd ook nog volgen met nieuwe ski-vrienden. Zijn er mensen uit Midden-NL die ook graag regelmatig skiën in een skihal in NL buiten het winterseizoen en daarvoor eens willen afspreken?

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

In februari is het zowel druk als duur. Is er iemand die graag naar Paradiski wil gaan met de bus op 8 of 15 januari 2022, 6-daagse skipas, hotel half-pension of een appartement? Wie oh wie?

Hoi Nick,

In oktober ga ik, tijdens werkdagen, soms naar SnowWorld.
Mocht je tijd en zin hebben om in deze periode een keer te gaan skiën,
dan zouden we in Zoetermeer (of Landgraaf) kunnen afspreken

Mvg Gerard

Hoi Nick,

In oktober ga ik, tijdens werkdagen, soms naar SnowWorld.
Mocht je tijd en zin hebben om in deze periode een keer te gaan skiën,
dan zouden we in Zoetermeer (of Landgraaf) kunnen afspreken

Mvg Gerard

jansg06 op 05 okt 2021 14:22

Dat lijkt me erg leuk Gerard, ik stuur je een PB!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Goedemiddag iedereen, ik ben dan 48 en heb al een keer of 5 geskied in Frankrijk. Ik vond het heel leuk en durf veel qua skiën. Ik vind het namelijk heel leuk. Auto heb ik, vakantiedagen regel ik … hoe groot is de groep geworden als ik mag vragen? En staan jullie open voor nieuwe ski maatjes?

Goedemiddag iedereen, ik ben dan 48 en heb al een keer of 5 geskied in Frankrijk. Ik vond het heel leuk en durf veel qua skiën. Ik vind het namelijk heel leuk. Auto heb ik, vakantiedagen regel ik … hoe groot is de groep geworden als ik mag vragen? En staan jullie open voor nieuwe ski maatjes?

Samnl99 op 06 okt 2021 17:28

Hi Samnl99, lees even terug voor mijn bericht latere reactie op dit topic. We worden/zijn geen groep en het gaat in dit bericht niet om een gezamenlijke vakantie (in eerste instantie). Maar nieuwe ski maatjes zijn welkom natuurlijk!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Hoi Nick,

Ik ga ook wel eens naar een indoorskihal, dus sta open om een keer af te spreken en samen te skien.

Groet Alice

Allen,
in Snowworld en dergelijke skiën is niet echt mijn ding en woon niet in de regio, maar ga wel regelmatig in de Alpen skiën. Ben steeds op zoek naar mensen om samen te skien.
Ik ga bv op 20/1 naar Les Trois Vallées en daar is nog 1 plaats vrij (of 2 als samen in dubbel bed).
Ook einde maart gaat er nog een skireis zijn. Nog niet geboekt, dus samen met andere geïnteresseerden kunnen we bepalen hoe en wat.

Indien intresse, laat zeker iets weten.

ski-groeten,

Dirk

Dirk - LIVE unITed

Hallo Dirk, dat klinkt ook leuk maar is niet waar ik naar op zoek ben/was. Voor de Alpenreisjes heb ik wel vrienden en familie om mee samen te gaan. Het ging mij er juist wel om in NL of Winterberg frequent met anderen af te kunnen spreken. Dat lukt nu ook al heel goed inmiddels.
Succes en veel plezier in de sneeuw!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Allen,
in Snowworld en dergelijke skiën is niet echt mijn ding en woon niet in de regio, maar ga wel regelmatig in de Alpen skiën. Ben steeds op zoek naar mensen om samen te skien.
Ik ga bv op 20/1 naar Les Trois Vallées en daar is nog 1 plaats vrij (of 2 als samen in dubbel bed).
Ook einde maart gaat er nog een skireis zijn. Nog niet geboekt, dus samen met andere geïnteresseerden kunnen we bepalen hoe en wat.

Indien intresse, laat zeker iets weten.

ski-groeten,

Dirk

DirkG op 22 nov 2022 21:32

Voor reis einde maart zie https://www.wintersport.be/forum/topic/528121

Dirk - LIVE unITed

Allen,
in Snowworld en dergelijke skiën is niet echt mijn ding en woon niet in de regio, maar ga wel regelmatig in de Alpen skiën. Ben steeds op zoek naar mensen om samen te skien.
Ik ga bv op 20/1 naar Les Trois Vallées en daar is nog 1 plaats vrij (of 2 als samen in dubbel bed).
Ook einde maart gaat er nog een skireis zijn. Nog niet geboekt, dus samen met andere geïnteresseerden kunnen we bepalen hoe en wat.

Indien intresse, laat zeker iets weten.

ski-groeten,

Dirk

DirkG op 22 nov 2022 21:32

Voor reis einde maart zie https://www.wintersport.be/forum/topic/528121

DirkG op 30 nov 2022 11:53 [@DirkG](/profiel/dirkg) Beste Dirk, nog een keer voor de duidelijkheid. Ik heb geen interesse in reizen. Daarvoor was dit topic niet bedoeld! Groet en have fun, Nick
Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Dag Nick,
Ik zag dat veel berichten hier ook gaan over reizen (bv in jouw 2de bericht “Een weekend naar de sneeuw lijkt me leuk.” of 3de bericht “Ik wil heel graag nog een 2e en/of 3e trip plannen komende winter.”).
Ik had uit je vorige bericht begrepen dat je daar geen intresse (meer) voor hebt, maar misschien de andere personen nog wel. Excuus voor het ongemak.
Geniet ervan, waar dan ook.
Dirk

Dirk - LIVE unITed

Plaats een reactie