Begin januari met kinderen naar Val Thorens?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo, een simpele vraag:
Wat denken jullie ervan om begin januari, tweede week kerstvakantie, met kinderen tussen de 9 en 13 jaar, naar Val Thorens te gaan? Ben er vaak geweest in februari/maart als het normaal gesproken wat warmer wordt maar ben wat huiverig voor de kou in het begin van het jaar. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd naar jullie mening!
Groeten!

Het is het hoogste bergdorp van de alpen en je hebt dan de minste zon uren per dag.
Dus wat verwacht je er zelf van.
Papskiën zal het wel niet worden ben ik bang.
Ook heb ik het idee dat het begin januari vaak nog niet zo geweldig is met de sneeuwcondities.
Ben er een aantal jaren geleden geweest, de 2e week van januari, en toen stond je op de piste met temperaturen van -25 tot -30.
Maar het kan komend seizoen ook meters sneeuw, een zonnetje en temperaturen zo rond het vriespunt worden.

Kortom je kan er weinig van zeggen.

Übung macht den meister!!!

Wij zijn er al meerdere keren in die periode geweest met nog jongere kinderen om heel zeker te zijn van goede sneeuw. Nooit problemen gehad. Tegen de kou kan je je kleden, tegen een gebrek aan sneeuw niet…

Als je zeker wilt zijn van ijsbanen, dan zou ik VT doen. Zo niet, zoek het ietsje lager.
Vaak ook harde kunstsneeuw, maar minder erg dan op 2500m+
Meribel bijvoorbeeld is al een stukje beter te doen, en Courchevel zelf is vaak prima. Courchevel 1650 vond ik wisselend. Bij de pyramide vaak erg goed, bij het dorp huilen met de pet op.

Plaats een reactie