Skigebied voor gevorderde skiër met een niet skiënende partner en Hond.

Goede middag allemaal,
Ik wil deze winter mijn vrouw en onze hond weer meenemen op een wintervakantie. Naast mijn vele losse skitrips die ik al doe per seizoen. Gemiddeld 6 weken per jaar in de sneeuw. Ze vindt de bergen heel mooi en wandelt graag met de hond en gebruikt ook haar tijd om lekker uit te rusten van haar drukke baan. Heel de dag op een druk terras zitten wachten op mij, vindt ze niet zo ;) Mijn auto pakken en of een bus nemen gaat ze niet doen.

Ze is 2 weken in Val-d’Isere geweest en dat was te gek omdat ze vanuit ons appartement de Col de L’Iseran op liep. Vroeg in de ochtend kwam ze thuis met verhalen en foto’s over de berggeiten sporen van dieren, resten van lawines.
We spraken rond 13 uur af . Samen de gondel in, lekker lang lunchen. Wandeling maken met de hond en de dal afdaling voor mij als toetje.

Wij zijn op zoek naar een gebied waar ik als skiër 5 uur per dag los kan gaan. Waar mijn vrouw en ik samen lekker kunnen lunchen, af kunnen spreken, zij de natuur in kan duiken, mooie wandelingen met de hond kan maken. Zonder dat zij de auto of de bus hoeft te pakken. Als we een dag voor onszelf hebben, dan vind ik het juist leuk om de auto te pakken en kleine omringende skigebieden te bezoeken. Appartement is handig ivm de hond

Wie weet een leuk gebied of streek voor ons ? En nee ik krijg haar niet aan het skiën of boarden ;)

*bericht bewerkt door Jamie010 op 14 aug 2021 15:06

Probeer anders eens Alta Badia. Vanuit La Villa of San Cassiano kun je het meest rustig op pad als wandelaar.

Hoi Jamie,

Misschien is Königsleiten wat voor jullie in de Zillertal Arena. Vanuit Königsleiten zijn er genoeg berghutten die via wandelpaden door de sneeuw of via de skilift bereikbaar zijn Gipfeltreffen zit bovenaan de dorfsbahn (dus met die lift bereikbaar) en de Panoramaalm is via de lift en een stukje wandelen wel te doen. Vanuit het dorp kun je ook naar de Gerlosplatte wandelen daar heb je ook een aantal restaurants die te voet bereikbaar zijn de Platten alm is het kortste bij op 3,5km (net hoe ver je wilt lopen natuurlijk) in het dorp en omgeving zijn er ook een aantal winterwandelpaden. Omdat ik zelf meestal op de ski`s stond heb ik mij er niet heel erg in verdiept dus wellicht is er nog meer mogelijk.

Wellicht is Obertauern een goede keus. Voldoende wandelmogelijkheden, je skiet eigenlijk continu rondom het dorp waardoor je altijd in de buurt bent voor lunch, en je kunt met de auto voldoende gebiedjes in de buurt pakken om je te vermaken.

Probeer anders eens Alta Badia. Vanuit La Villa of San Cassiano kun je het meest rustig op pad als wandelaar.

Bennie op 14 aug 2021 15:34 @ Bennie, bedankt voor je reactie. Leuk dat je dat voorstelt. Ik was in feb 2020 4 weken op roadtrip in de Dolomieten en Alta Badia viel me inderdaad de wandelpaden de mogelijkheden voor ons samen al op. De prijzen zijn wel erg hoog voor week 2 en 3 van januari 2022. We willen 2 weken gaan.

Hoi Jamie,

Misschien is Königsleiten wat voor jullie in de Zillertal Arena. Vanuit Königsleiten zijn er genoeg berghutten die via wandelpaden door de sneeuw of via de skilift bereikbaar zijn Gipfeltreffen zit bovenaan de dorfsbahn (dus met die lift bereikbaar) en de Panoramaalm is via de lift en een stukje wandelen wel te doen. Vanuit het dorp kun je ook naar de Gerlosplatte wandelen daar heb je ook een aantal restaurants die te voet bereikbaar zijn de Platten alm is het kortste bij op 3,5km (net hoe ver je wilt lopen natuurlijk) in het dorp en omgeving zijn er ook een aantal winterwandelpaden. Omdat ik zelf meestal op de ski`s stond heb ik mij er niet heel erg in verdiept dus wellicht is er nog meer mogelijk.

Rick_R op 14 aug 2021 15:43

Dank je wel Rick voor je reactie. We hebben vandaag de filmpjes bekeken over dit gebied. Eerlijk gezegd trekt dit gebied ons niet zo.

*bericht bewerkt door Jamie010 op 14 aug 2021 22:34

Alta Badia is iets duurder inderdaad, maar de bergmassieven zijn overweldigend en de gastronomie van erg hoog niveau. Eventueel ook leuk: Madonna di Campiglio, Meribel, Scuol, Silvretta Montafon, Arosa (Lenzerheide).

Wengen misschien? Wel redelijk prijzig

FULL SEND

Mss iets kleiner dan Val d’Isère maar heel gezellig en je kan er heel mooi wandelen : Valloire. Je zit tussen de Col du Galibier en de Télégraphe. Ook zijn er speciale liftpassen voor wandelaars zodat je ook op hoogte de uitgestippelde wandelingen kan doen. Je kan dan samen 's middags afspreken bij één van de hoogterestaurantjes.

Wellicht is Obertauern een goede keus. Voldoende wandelmogelijkheden, je skiet eigenlijk continu rondom het dorp waardoor je altijd in de buurt bent voor lunch, en je kunt met de auto voldoende gebiedjes in de buurt pakken om je te vermaken.

Erik_Pigge op 14 aug 2021 15:50

Dank je Erik. Klinkt goed. Daar gaan we ons vanavond in verdiepen.

Alta Badia is iets duurder inderdaad, maar de bergmassieven zijn overweldigend en de gastronomie van erg hoog niveau. Eventueel ook leuk: Madonna di Campiglio, Meribel, Scuol, Silvretta Montafon, Arosa (Lenzerheide).

Bennie op 14 aug 2021 23:16

Alta Badia is een hele goede optie. Ik heb toen ik daar was, de amuse tour gedaan. Leuke culinaire tour met mooie wijnen. Weet jij of de hoek van Brixen, Kronplatz en Drei Zinnen ook een goede optie is?

Bedankt voor je verdere tips, leuk dat er ook een Zwitsers gebied tussen zit.

3 Zinnen is ook niet onaardig. Moos of Sexten zijn dan de leukste startpunten om te wandelen. Vierschach is dan weer makkelijker om de trein te nemen. Brixen is een beetje te klein, dan is Val di Fassa leuker. Pozza is geen gek startpunt, evenals Alba.

Ondertussen ben ik op inspectie in de Alpen, eerst in de Jungfrau regio geweest mooi gebied maar ook duur.

Daarna in de buurt van Espace san Bernardo bij la Thuile, erg hoge bergen in de omgeving zou er zelf ook graag eens gaan skiën.

Vervolgens in de buurt van limone Piemonte leuk voor een paar dagen en een pokke eind rijden dus niet echt geschikt.

Nu ben ik bij Praloup val d’allos dit is denk ik ook te ver weg maar het gebied is redelijk groot 180km pistes en geschikt voor de wat meer gevorderde skiër.

Zermatt
Betmeralp
Verbier

Legio opties 😉

Disturbing the peace since 1975

Val d’Anniviers. 🇨🇭
Prachtig wandelen, pittoreske dorpjes (vooral Grimentz), heerlijk en uitdagend skiën (lange zwarte afdalingen, ruimschoots rood, offpiste. Vanuit Grimentz ski je makkelijk in gebied Grimentz en Zinal op zelfde skipas.

Goede restaurants (de Marais!) eenvoudig bereikbaar voor de skiër en de wandelaar.

Kwamen er vele wandelaars tegen, met hond.

Waanzinnige winterwandeling waar je zelfs als skiër een dagje de ski’s voor thuislaat is naar de ijsgrot van Zinal, om in te kaasfonduen als lunch. Memorabel.

Ook een aanrader: la Clusaz of Le Grand Bornand 🇫🇷

❄️

In Les 3 Vallées zijn de mogelijkheden zo ongeveer onbeperkt, zowel voor skiers als voor wandelaars. Op

null
staat een kaart met alle liften die voor voetgangers toegankelijk zijn in Les 3 Vallées.

bon ski

Goede morgen allemaal, bedankt voor de tips. We dachten dat we er bijna uit waren. Maar er komen zoveel leuke gebieden bij, dat we ook hier even naar moeten kijken. ;) L3V, Verbier en Zermatt vallen af, omdat die gebieden zo groot zijn, dat ik hele dagen wil skiën en alle deelgebieden wil ontdekken.

Val Cenis met verblijf in appartement hotel Saint Charles. Behalve als je vroeg in het seizoen gaat. Dan heeft Val Cenis te veel noord hellingen.

Maar wij hebben er begin maart een super tijd gehad inclusief hond. Je kan in het dal wandelen, maar ook op hoogte. Hond moet dan wel mee kunnen zittend in de stoeltjeslift. (Weinig gondels).

Het genoemde appartement hotel is zeer vriendelijk met honden en geeft een appartement met extra groot dakterras aan hondenbezitters. Het is goedkoper te boeken via Sunweb dan via hun eigen site.

Als skiër kom je ook niks tekort. Je kan je de hele week vermaken in Val Cenis en Termignon, maar met de auto kan je ook nog naar La Norma of Valfrejus rijden.

*bericht bewerkt door SandraSki op 30 aug 2021 13:59

sneeuw witje en de 7 bergen

@Bennie het wordt toch Alta Badia. Lekker eten, Cortina, Lagazuoi en Kronplatz om de hoek. Tafel bij Humbertus geboekt. Bedankt nog voor de tip

@Bennie het wordt toch Alta Badia. Lekker eten, Cortina, Lagazuoi en Kronplatz om de hoek. Tafel bij Humbertus geboekt. Bedankt nog voor de tip

Jamie010 op 04 feb 2022 18:49

Goede keuze! Alleen het Alta Badia gebied (gehele sellaronda plus deel gebieden) is/lijkt veel groter dan Zermatt.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

@Bennie het wordt toch Alta Badia. Lekker eten, Cortina, Lagazuoi en Kronplatz om de hoek. Tafel bij Humbertus geboekt. Bedankt nog voor de tip

Jamie010 op 04 feb 2022 18:49

Goede keuze! Alleen het Alta Badia gebied (gehele sellaronda plus deel gebieden) is/lijkt veel groter dan Zermatt.

MountainHugger op 04 feb 2022 20:43

Klopt, en het is leuker voor de vrouw om in Alta Badia te wandelen met de hond, lekker in de zon op het terras dan in Zermatt. Ik heb Kronplatz nog niet bezocht en daar ben ik wel benieuwd naar.

Ondertussen ben ik op inspectie in de Alpen, eerst in de Jungfrau regio geweest mooi gebied maar ook duur.

Daarna in de buurt van Espace san Bernardo bij la Thuile, erg hoge bergen in de omgeving zou er zelf ook graag eens gaan skiën.

Vervolgens in de buurt van limone Piemonte leuk voor een paar dagen en een pokke eind rijden dus niet echt geschikt.

Nu ben ik bij Praloup val d’allos dit is denk ik ook te ver weg maar het gebied is redelijk groot 180km pistes en geschikt voor de wat meer gevorderde skiër.

Rick_R op 27 aug 2021 15:30

Jungfrau zou echt een goede keuze zijn. Je vrouw kan met de trein of gondel naar boven (zowel vanuit Wengen als Grindelwald) om samen te lunchen en ze kan daar heel uitgebreid wandelen en van de natuur genieten… Als je naar Wengen zou gaan, kan ze ook de trein naar beneden pakken en naar Lauterbrunnen gaan of Murren. Ook jij zou met haar mee kunnen gaan voor een dagje Murren, fantastisch daar!

Wel duur ja. Maar dan heb je ook wel wat. Een ander gebied met veel wandeloptes is de Aletscharena. Autovrij, veel wandelpaden en lekker skien.

Ondertussen ben ik op inspectie in de Alpen, eerst in de Jungfrau regio geweest mooi gebied maar ook duur.

Daarna in de buurt van Espace san Bernardo bij la Thuile, erg hoge bergen in de omgeving zou er zelf ook graag eens gaan skiën.

Vervolgens in de buurt van limone Piemonte leuk voor een paar dagen en een pokke eind rijden dus niet echt geschikt.

Nu ben ik bij Praloup val d’allos dit is denk ik ook te ver weg maar het gebied is redelijk groot 180km pistes en geschikt voor de wat meer gevorderde skiër.

Rick_R op 27 aug 2021 15:30

Jungfrau zou echt een goede keuze zijn. Je vrouw kan met de trein of gondel naar boven (zowel vanuit Wengen als Grindelwald) om samen te lunchen en ze kan daar heel uitgebreid wandelen en van de natuur genieten… Als je naar Wengen zou gaan, kan ze ook de trein naar beneden pakken en naar Lauterbrunnen gaan of Murren. Ook jij zou met haar mee kunnen gaan voor een dagje Murren, fantastisch daar!

Wel duur ja. Maar dan heb je ook wel wat. Een ander gebied met veel wandeloptes is de Aletscharena. Autovrij, veel wandelpaden en lekker skien.

Michelle13 op 04 feb 2022 23:11

Bedankt voor je berichtje. Jungfrau staat op de planning voor de volgende winter. Eerst van Alta Badia genieten

Geniet ervan! Misschien ook een dagje Cortina meepakken of 3 zinnen, opties genoeg tijd te weinig wellicht.

Plaats een reactie