Hutten Val Gardena bereikbaar met auto

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Beste wintersporters,

Komende kerst gaan we als het allemaal doorgaat op skivakantie naar Val Gardena. Ik ga met mijn familie (zus, ouders en vriendin). Aangezien mijn vader (op dit moment) wat slechter ter been is en mijn ouders beide sowieso niet meer skiën vroeg ik mij af of er wellicht mensen zijn die tips hebben voor leuke hutten die goed bereikbaar zijn met de auto (uiteraard indien het weer het toelaat), zodat we 's middags gezellig kunnen lunchen?

We verblijven en Selva. Uiteraard kunnen en zullen we ook wel in het dorp lunchen maar het is natuurlijk ook leuk om dit op de berg te doen.

Alle tips zijn van harte welkom!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 18 aug 2021 16:24

Veel zal afhangen van de hoeveelheid sneeuw. Als de passen open zijn heb je wel wat opties. Ik denk dan aan een lunch in Plan d’gralba, boven op de Passo Sella, ergens in Corvara bij de liften in het dorp, op de Passo Campolongo, in Arabba onder de stoeltjeslift, in Val Gardena onderaan de Saslong, in Ortisei zitten zeker in het dorp. Echt op de berg zelf zit je dan wel niet, maar de skiers/boarders kunnen hun tochtjes maken en onderweg kom je elkaar tegen. Met de bus kan je altijd naar Plan d’ Gralba, Val Gardena en Ortisei vanuit Selva. Krijg je gratis vervoerspas voor, dwz krijg wij altijd van onze hotelbaas . Ben je al zes dagen zoet, de 7e dag lekker in Selva eten en je bent klaar :-). Enjoy the Dolo’s en je krijgt vast nog meer ideetjes van de Dologangers hier denk ik.

*bericht bewerkt door MrSKi op 17 aug 2021 19:27

Bedankt @MrSKi hier kunnen we wel wat mee!

Hallo.
Allebei de gondels van uit selva hebben boven een restaurant, dus een los retourtje en je kan samen lunchen.
En passo sella is ook een mooie plek.

null

Thanks!

Er zijn wel meerdere leuke hutten waar je 's middags kunt afspreken die makkelijk met de auto te bereiken zijn, bijv La Tambra op de passo campolongo, vanuit Corvara richting Arraba. Of Hotel Bellavista op de passo pordoi. Deze plekken zijn wel altijd druk tijdens de lunch. Bij de gondellift in colfosco is ook mogelijk, kortom mogelijkheden zat.
Wij gaan graag bij La Stua in Wolkenstein zelf.

Annatal in Ortisei (aan de afdaling van Seceda) is ook met de auto te bereiken. Er is wel beperkte parkeerplaats daar en bij veel sneeuw is de weg ook niet echt te doen denk ik. Wel een hele leuke hut om af te spreken.

Afspreken boven bij de hut Falzarego hier kun je met de gondel de Lagazuoi op. Aan de andere kant heb je een prachtige afdaling terug richting Armentorola. Je ouders kunnen dan weer met de gondel naar beneden en terug rijden. Bij goed weer zeker te doen, prachtig uitzicht.
Ongeveer 30 km en klein uurtje rijden en mooie route.

*bericht bewerkt door Elly3 op 24 aug 2021 15:06

Dienten Die Alte schule

Allen dank voor de tips! Erg nuttig, krijg er steeds meer zin in!

Ik meen me te herinneren dat Rifugio Jimmi vanaf het bergstation Dantercepies met een kleine en vrij vlakke wandeling van zo’n 5 minuten te bereiken is. Weliswaar een lift en een stukje lopen, maar wel de moeite waard.

Plaats een reactie