Welk gebied is passend voor ons?

1,5 jaar geleden heeft mijn man zijn enkel gebroken tijdens wintersport in Frankrijk (tri malleolaire enkelbreuk). Hij is nog steeds bezig met revalideren. Van zijn arts mag hij komende winter wel proberen te skiën, op geleide van de pijn. Normaal gesproken zijn wij (man, ik en onze 2 kinderen) echte kilometervreters. Met de eerste en met de laatste lift naar boven (en daartussendoor ook nog zo vaak mogelijk :-). We skiën altijd in wat grotere gebieden en maken graag dagtochten.

Komend jaar gaat dat m niet worden natuurlijk. We zoeken nu een wat kleiner skigebied waar in ieder geval een aantal toegankelijke blauwe pistes zijn waar manlief kan proberen hoe het skiën gaat. Omdat hij liever niet te ver loopt met skischoenen aan zou het fijn zijn als we in de buurt van de lift kunnen parkeren en als hutjes om te lunchen per auto bereikbaar zijn (zodat hij aan kan haken voor de lunch als skiën toch niet mocht lukken).

Zelf dachten we aan Damuls, dat is niet te groot, parkeerplaats pal aan de lift en heeft verschillende hutjes die ook per auto te bereiken zijn. Maar daar lukt het niet om een accommodatie te vinden.

Heeft iemand tips welke skigebieden voor ons dit jaar passend zouden zijn? Of voor betaalbare accomodaties rondom Damuls (15-20 minuten rijden naar de skilift is voor ons geen probleem)?

Probeer de skigebieden keuzepagina op deze site eens met het filter op véél gemakkelijke pistes

Aftellen maar!

Ik hoopte eigenlijk op specifiekere tips, omdat we specifiek zoeken naar een gebied waar een aantal hutjes om te lunchen bereikbaar zijn per auto en waar het niet ver lopen is van parkeerplaats naar skilift….

Berwang wellicht? Diverse hutjes makkelijk bereikbaar met auto of als voetganger in de lift. Veel gemoedelijk blauw.

Kronplatz heeft denk ik ook wat jullie zoeken. Veel blauwe pistes en aan de dalstations van Reischach en Olang parking vlak bij de liften. De kant van San Vigilio is de parking wat verder gelegen. Indien jullie in een hotel in de buurt verblijven hoeven jullie zelfs niet met de wagen tot de liften te gaan want de meeste hotels hebben een eigen shuttle service. Aan de dalstations zit ook telkens wat om te eten en indien jullie willen ook mogelijkheid tot apres-ski.

Wellicht iets duurder, maar Obertauern is wat jullie voorkeur betreft perfect.

Weil Schifoan is des leiwaundste...

Weleens naar Au en Schoppernau gekeken? Is kwartier rijden van Damuels. Mellau vlakbij kan vanaf Damuels door de skiërs worden bereikt en rijdend per auto door je man. Ook goed mogelijk om vanaf Au-Schoppernau naar Warth-Schroecken te rijden en daar te gaan skiën en vergeet het leuke gebiedje de Diedamskopf bij Schoppernau niet. Kijk maar eens op Google Maps. Bij voldoende inzoomen zie je ook overnachtingsmogelijkheden. Dan weer even googelen op de naam van de accommodatie. Succes!

Alta Badia lijkt me perfect. Een groot gebied met veel blauwe pistes als “huisberg”. Mocht het goed gaan is er alsnog de mogelijkheid tot tochten en op allerlei plekken zijn er restaurants die per auto bereikbaar zijn voor het geval alleen jij en de kinderen op skitocht gaan.

Skiwelt Wilder Kaiser kan je ook veel plekken per ski en auto bereiken, is alleen alsnog een groot gebied.

Wellicht ook eens een keer proberen te skiën in een skihal? Kijken of het überhaupt gaat lukken?

Plaats een reactie