Snowboard voor zoon, wie denkt er mee?

Weinig budget, maar ik durf het eigenlijk niet aan om zommaar een junior-setje ter plekke te huren. Huren wordt het sowieso, tenzij er een heel mooi koopje langs komt. Maar ik zit met het volgende:

11 jaar, 1,55 lang en weegt slechts 36 kg. Kortom: ik neig naar een relatief kort board voor kinderen, lekker flexibel. Rond de 135cm? De specs van boardjes van die lengte kloppen bij dit gewicht.

Maar dan zit ik met het volgende: alle snowboards die ik tegen kom, zijn toch berekend op kinderschoenmaten. En mijn zoon heeft schuiten in maat 41… eigenlijk zou hij dus een wide kindersnowboard moeten, maar ik kom ze tot dusver in Nederlandse shops niet tegen. Ik ben bang dat hij met zijn tenen of hakken in de sneeuw gaat komen in de bochten. Hij is overigens wel een complete newbie.

Een klein volwassenen snowboard is denk ik te zwaar om goed te kunnen ‘besturen’. Qua gewicht begint dat ook meestal rond 45 /50 kg zie ik.

Wie heeft er een tip of ideeën?

*bericht bewerkt door Boule_de_neige op 07 okt 2021 19:25

Als complete newbie heb je nog niet gelijk last van toe/heel drag. De meeste beginners kanten nauwelijks. Dus dat zou ik voor nu maar even negeren.

Je kunt best een wat langer board nemen zolang er lekker veel rocker en flex in zit, maar dat is echt even voelen en proberen in de winkel. Ik zou nog even huren, de komende jaren zal je zoon nog flink groeien en binnen no time de plank al weer ontgroeien. Beter eventjes sparen voor gelijk een chille plank waar hij een aantal jaar op vooruit kan.

Huren kan natuurlijk ook in Nederland misschien even googelen of er iets bij je in de buurt zit.

Plaats een reactie