FFP2 Oostenrijk - Buff oid

Wie heeft er een alternatief gevonden voor onderstaande link? (17€ verzendkosten is echt veel te veel). Het moet wel echt een buff oid zijn met FFP2 (niet met chirurgisch masker ofzo), want we gaan naar Oostenrijk dit jaar.
https://www.skiaustria-shop.at/schlauchschals/5643-schlausch…

Deze bufjes zal je zeker in de skioorden kunnen kopen op de dag van aankomst, no worries!
Ik stel me de vraag hoeveel mensen er zullen zijn die dit ZONDER FFP2 filter zullen dragen :-)

Je hoeft geen grond te bezitten om een boer te zijn.
eze bufjes zal je zeker in de skioorden kunnen kopen op de dag van aankomst, no worries! § Serge1300 op 17 okt 2021 16:14

Sinterklaas technisch een mindere optie… Dus de vraag blijft nog even staan.

Maar hoe gaan ze zien of je buff wel of geen fffp ding heeft? Dat valt toch niet te controleren?

Optie is meerdere bestellen en eventueel met leden hier gezamenlijk de verzendkosten betalen?
Overigens zie ik een extra artikel voor de webshop hier in de maak…
Zijn vast weer wel een paar handige leden die iets kunnen bedenken hiervoor. 😉

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Buff zelf? https://www.buff.com/nl_nl/maskers/face-maskers/volwassenen…
Gratis verzending vanaf € 29, dus als de Sint toevallig meerdere mensen blij wil maken… :)

Beetje jammer dat Buff zelf niet kan zeggen of hun maskers in Oostenrijk als FFP2 geaccepteerd worden.
Kreeg een antwoord van ze dat ik dat maar bij de betreffende lift maatschappij van het skigebied moest navragen.

Beetje jammer dat Buff zelf niet kan zeggen of hun maskers in Oostenrijk als FFP2 geaccepteerd worden.
Kreeg een antwoord van ze dat ik dat maar bij de betreffende lift maatschappij van het skigebied moest navragen.

Mike6 op 18 okt 2021 08:49

Beetje moeilijk ook voor hun om daar antwoord op te geven (zij zijn niet diegenen die beslissen natuurlijk).
Er staat denk ik ook geen “officiele” vermelding/keurmerk van FFP2 op (bestaat dat eigenlijk?) gezien het geen erkend medisch instrument zal zijn (dat krijg je niet zomaar).

Indien ze streng zijn heb je pech… Indien ze niet streng zijn: Ideaal. Zelf overweeg ik me er zo eentje aan te schaffen, en dan, just in case, een FFP2 in m’n binnenzak ofzo te steken. Mochten ze dan moeilijk doen, dan heb je altijd het alternatief bij de hand.

EDIT
Of gewoon even het skigebied/liftmaatschappij contacteren: Misschien hebben die al een beslissing genomen.

*bericht bewerkt door mgelade op 18 okt 2021 09:55

De Buff filters hebben een type II certificering, en niet een FFP2. Dat is een ander soort certificering. In theorie zijn deze Buff filters dus Niet geschikt voor Oostenrijk…maarja of ze het controleren…

SkiAustria heeft een buff met losse FFP2 filters. Nu te bestellen en week 44 gaan ze leveren.
Vraag me ook wel af of dit bij de liften word geaccepteerd ondanks de labels en het keurmerk op de verpakking.
https://www.skiaustria-shop.at/schlauchschals/5643-16188-sch…

SkiAustria heeft een buff met losse FFP2 filters. Nu te bestellen en week 44 gaan ze leveren.
Vraag me ook wel af of dit bij de liften word geaccepteerd ondanks de labels en het keurmerk op de verpakking.
https://www.skiaustria-shop.at/schlauchschals/5643-16188-sch…

Jasper9 op 18 okt 2021 15:59

Wat is het verschil met de TS ?

May the ski force be with you !!

Wat is het verschil met de TS ?

CJAHulskamp op 18 okt 2021 16:08

Duss… geen enkel verschil… Door mijn enthousiasme kwam ik niet verder dan de melding over Buff…

null

3€ bij de Etos gekocht. Filtertje erin en klaar

May the ski force be with you !!

De Buff filters hebben een type II certificering, en niet een FFP2. Dat is een ander soort certificering. In theorie zijn deze Buff filters dus Niet geschikt voor Oostenrijk…maarja of ze het controleren…

elisabeth101 op 18 okt 2021 10:25

Contact gehad met diverse bergbahnen… Buff gaat niet werken, want “slechts” chirurgisch masker en geen FFP2. Controle zal minimaal zijn overigens, behalve in het dal, zei 1 dame.

SkiAustria optie is geaccepteerd en ook bekend bij de medewerkers. Voor de zekerheid een extra FFP2 mee nemen in de jaszak werd me aangeraden, voor het geval er toch verwarring ontstaat.

Wellicht idd een groepsactie doen?

De Buff filters hebben een type II certificering, en niet een FFP2. Dat is een ander soort certificering. In theorie zijn deze Buff filters dus Niet geschikt voor Oostenrijk…maarja of ze het controleren…

elisabeth101 op 18 okt 2021 10:25

Contact gehad met diverse bergbahnen… Buff gaat niet werken, want “slechts” chirurgisch masker en geen FFP2. Controle zal minimaal zijn overigens, behalve in het dal, zei 1 dame.

SkiAustria optie is geaccepteerd en ook bekend bij de medewerkers. Voor de zekerheid een extra FFP2 mee nemen in de jaszak werd me aangeraden, voor het geval er toch verwarring ontstaat.

Wellicht idd een groepsactie doen?

Schulo op 19 okt 2021 10:04

Zo was ik het van plan (FFP2 gewoon op zak hebben, mocht er iemand klagen), dus best ideaal!

Wie heeft er een alternatief gevonden voor onderstaande link? (17€ verzendkosten is echt veel te veel). Het moet wel echt een buff oid zijn met FFP2 (niet met chirurgisch masker ofzo), want we gaan naar Oostenrijk dit jaar.
https://www.skiaustria-shop.at/schlauchschals/5643-schlausch…

Schulo op 17 okt 2021 13:58

Op de Patrolshop https://www.patrolshop.nl/ wordt ook iets dergelijks aangeboden. Daar kan je ook losse FFP2 filters kopen. Zij rekenen €4,95 verzendkosten

op zich allemaal prima voorbeelden en zeker zal het volstaan, echter…! wat doen ze in de skigebieden hiermee?
ik heb al diverse sites van de skigebieden en liften bekeken.
allemaal geven ze aan dat een FFP2 maker verplicht is, maar ze bieden ze NIET te koop aan! ( heb alle site in het Zillertal even bekeken als voorbeeld )

ik zit er niet op te wachten dat ik bij iedere lift mijn masker moet laten zien omdat dit aan de buitenkant niet te zien is, en vermoed dat de maskers die in het gebied worden verkocht wel zijn voorzien van een duidelijk keurmerk of teken zodat de medewerkers van de liften in 1 oogopslag kunnen zien dat jij wel die gecertificeerde buff o.i.d. draagt…

het zou daarom heel handig zijn dat alle buff`s cols enz, aan de buitenzijde zichtbaar zijn voorzien van een type FFP2 goedkeuring, merkteken of i.d.
nu loop je denk ik toch het risico dat je er 1tje voortijdig koopt die uiteindelijk in het skigebied aan lift wordt afgekeurd. en dan kun je alsnog een duurdere kopen aan de kassa.

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Voor de duidelijkheid: op FFP2 maskers staat wel degelijk een indicatie op (daar is regelgeving rond: dat is medische certificatie die je niet zomaar op je producten mag zetten). Lijkt me verder ook logisch dat de gebieden dit niet zelf verkopen, dat is ook helemaal hun taak niet (ik weet zelfs niet of je “zomaar” medische “toestellen” mag verkopen?). In alle geval: in principe kan je bij elke apotheker terecht zou ik denken. Ik raad mensen wel aan dit op voorhand te halen (er zal ongetwijfeld veel vraag zijn in de apotheken ter plekke).

Die medische certificering is ook de reden dat dergelijke buffs (zoals SkiAustria) NOOIT een officieel keurmerk zullen krijgen… Daar gaat een pak controle aan vooraf. Die buffs zijn uiteindelijk niets meer dan een bestaand kledingsstuk waar ze een een extra laag instikken zodat er een filter inkan.

Het feit dat ze deze FFP2 buffs wél ZOUDEN aanvaarden (wat @Schulo dus nagevraagd heeft) is gewoon omdat het een grijze zone in de regelgeving zou zijn. Tenzij de overheid expliciet aangeeft dat deze niet mogen, komt het neer op een gedoogbeleid want “er zit een FFP2 filter in” (omdat ze zelf natuurlijk niet moeilijk willen doen naar hun klanten toe).

Hoe ik het persoonlijk ga doen (en wat door anderen ook al gemeld werd):

  1. Ik bestel me waarschijnlijk zo’n SkiAustria Buff waarmee ik op de liften hoop te raken.
  2. Ik steek een FFP2 masker in mijn binnenzak voor het geval dat het toch nodig blijkt.

*bericht bewerkt door mgelade op 19 okt 2021 17:22

Ik ben op dit moment (19-10-21) op vakantie in Zillertal. En bij liften/ticket verkoop worden de FFP2 maskers te koop aangeboden. Ook bij onze accomodatie kan je ze kopen. Er staat duidelijk op het masker dat het een FFP2 masker is. Ik heb alleen geen idee hoe het gaat werken met een helm op. Morgen naar Hintertux gletsjer, dus dan maar is proberen.

Ik heb contact gehad met het skigebied Serfaus-Fiss-Ladis (ik ga hier deze winter skiën) over de buff van Ski Austria. Ik kreeg als reactie dat deze is toegestaan maar omdat de controle op de aanwezigheid van een filter moeilijker is, was het advies om een zichtbaar FFP2-masker te dragen.

Ik ga hetzelfde doen als mgelade en de buff dragen met een FFP2-masker in mijn binnenzak. Aan de buitenzijde van de buff staat dat deze is voorzien van een FFP2-filter. Ik hoop dat dit voor het liftpersoneel voldoende is.

Ik ben op dit moment (19-10-21) op vakantie in Zillertal. En bij liften/ticket verkoop worden de FFP2 maskers te koop aangeboden. Ook bij onze accomodatie kan je ze kopen. Er staat duidelijk op het masker dat het een FFP2 masker is. Ik heb alleen geen idee hoe het gaat werken met een helm op. Morgen naar Hintertux gletsjer, dus dan maar is proberen.

Pieter86 op 19 okt 2021 18:26

Geniet van het skiën. Ben wel benieuwd hoe je de maatregelen ervaart. Ik heb ook een Hintertux trip gepland.

@Belski ben benieuwd hoe het op de gletscher was en of de buffs worden gecontroleerd bij de liften?

@Pieter86 is momenteel aan het skiën @Schulo. Mijn trip staat gepland, vandaar mijn interesse.

@Belski ben benieuwd hoe het op de gletscher was en of de buffs worden gecontroleerd bij de liften?

Schulo op 20 okt 2021 15:22

Ik denk net als in de winkels vrijwel niet. in de zomer werd er nergens op gecontroleerd, merkte ik. Er komen duizenden mensen per dag, dus dat is echt niet te doen. Ik denk ook niet dat die medewerkers het iets boeit. Sowieso een kansloze regel.

Not all who wander are lost

Bij het instappen van de Gondel bij het dalstation Hintertux wordt best streng gecontroleerd op het dragen van een FFP2 masker. Eenmaal boven wordt je wel geattendeerd op het dragen van een masker maar zijn ze veel minder strikt, iemand met een buff of ander vod kan gewoon mee.
Boven in het restaurant is QRcode verplicht, hierop wordt gecontroleerd.

@Pieter86 is momenteel aan het skiën @Schulo. Mijn trip staat gepland, vandaar mijn interesse.

Belski op 20 okt 2021 17:18

Oops, sorry! Verkeerd gelezen. @pieter86 hoe was het?

Bij de eerste gondel van uit het dal wordt er streng op gecontroleerd. In de liften daarna wordt er veel minder op gecontroleerd. Echter verwacht ik dat het wel strenger zal worden. Wel FFP2! Ook wordt er nu nog nergens om gevraagd bij kopen van ski pas, maar wat ik begreep gaat dit half november wel gebeuren. Liftpersoneel heeft (op dit moment) zelf ook niet altijd een masker op.

Bij het restaurant wordt er wel 100% op gecontroleerd, bij zelfbediening kon je een stempel op je hand krijgen, dan hoef je bewijs daarna niet meer te laten zien. Ik vond het nog erg lastig, helm af, masker op enz. Maar wellicht nog even wat op helm maken (te koop is) wat het gemakkelijker maakt. Verder ging het prima! Je kan rond deze periode flink doorknallen! Bijna alles wat er aan het skiën was, waren echt goede skiërs!

… Ik vond het nog erg lastig, helm af, masker op enz. Maar wellicht nog even wat op helm maken (te koop is) wat het gemakkelijker maakt. …

Pieter86 op 21 okt 2021 17:16

Wellicht heb je iets aan de informatie in dit draadje? https://www.wintersport.nl/forum/topic/525545

… Ik vond het nog erg lastig, helm af, masker op enz. Maar wellicht nog even wat op helm maken (te koop is) wat het gemakkelijker maakt. …

Pieter86 op 21 okt 2021 17:16

Wellicht heb je iets aan de informatie in dit draadje? https://www.wintersport.nl/forum/topic/525545

Hindrik op 21 okt 2021 17:28

Zelf ervaarde we afgelopen week dat het masker snel onder je kin te schuiven is. Je voelt hem niet eens echt zitten. Bij de lift weer opzetten en klaar. Niet elke keer achter je oren klemmen dus, dat schiet niet echt op. In het dal werd er zoals hierboven al aangegeven streng op gecontroleerd. Daarna af en toe. Ik vond her mn ervaring op de berg niet echt minderen, dus als dit het is voor het seizoen vind ik het een dikke prima!

Heb er 16 besteld van Ski Austria, plus extra filter, dan is het €1,13 p st verzendkosten dus dat valt mee.
Misschien hier met elkaar wat afspreken, of familie en vrienden. Ik leg ze voor kinderen en kleinkinderen onder de Kerstboom :)

Dienten Die Alte schule

@Elly3 heb je een DM gestuurd 😎😬

Plaats een reactie