Vrijdag of zaterdag rijen

De eerste week van de kerstvakantie valt dit jaar natuurlijk bijzonder met alle feestdagen in de eerste week. Wij hebben die week geboekt van zaterdag tot zaterdag bij ons vaste verblijfadres in Oostenrijk. Normaal gesproken rijden we met kerst op zaterdag heen en in de voorjaarsvakantie vanwege de drukte al op vrijdag. Langzaam maar zeker maken we plannen en nu vraag ik me af wat met kerst de minst drukke dag zal zijn om te rijden. Iemand een goed advies voor vertrek op vrijdag of juist op zaterdag?

Ik rij altijd op vrijdag en ga een overnachting doen in de buurt van München, personlijk omdat ik in de nacht niet lekker rijden vind.

Maar persoonlijk voorkeur dus.

Er loopt hier een ander topic van iemand die op vrijdag gaat rijden en er achter is gekomen dat er op kerstavond heel veel gesloten is en het zoeken is naar een plek om die avond te eten. In veel ons omringende landen is het kerstdiner op kerstavond het belangrijkste moment van kerst. Dat zou ik zeker meenemen in je overweging.
Ik zou verwachten dat 1e kerstdag de weg relatief leeg is. Waarschijnlijk is de vrijdagmiddag wel druk, zeker als het slecht weer is.

Wij gaan een week later, vertrekken wel op vrijdag en hebben al een hotel voor ouderjaarsavond geboekt. Ik hou ook niet van in de nacht rijden, en zeker niet oudejaarsnacht.

Wij zijn van plan 31 december de nacht door te rijden is er iemand die weet of er uberhaupt iets open is van tankstations voor eventueel iets drinken of eten uit te halen?

Dank voor jullie reacties. Ik neig inmiddels naar vertrek op zaterdagochtend vroeg. Eerste kerstdag in de auto. Weer eens iets anders.

P.s. Titel moet natuurlijk ‘rijden’ zijn.

Wij zijn 2 jaar geleden ook op 1e kerstdag door Duisland gereden in de veronderstelling dat het dan wel rustiger zou zijn.
Tot een uur of 11/12 is dat wel zo, maar daarna was het gewoon filerijden vanaf Stuttgart tot in Oostenrijk. Erg vroeg vertrekken dus.

Plaats een reactie