Reis naar Franse Alpen

In de eerste week van december reis ik naar Landry, Frankrijk. Helaas gaat de winter Talys dan nog niet. Heeft iemand tips voor mijn reis met wintersport bagage? Ik wil zo min mogelijk overstappen en mijn bagage goed kwijt kunnen. Groet, Josephine

Je zou met de Thalys naar Parijs kunnen, in Parijs even met de metro van Gare de Nord naar Gare de Montparnasse en daar de TGV naar Landry kunnen nemen. Ik weet alleen niet hoe goed je je bagage kwijt kunt in de TGV. Ik denk dat ze dat bij NS international wel weten.

Born to Ride

Ik zie dat je via NS internationaal wel een aantal tickets kunt boeken met onderandere de TGV. Vanaf utrecht-centraal 2 of 3 keer overstappen?

Met skiën kom je echt tot rust.

Misschien handig om aan te geven waarvandaan je wilt vertrekken

Rob

In de Parijse metro met skis en een grote reistas, ik moet er niet aan denken!

Met de Flixbus naar Lyon of Grenoble (14 tot 15u reistijd, vooral snachts) of een andere stad in Frankrijk met een normale treinverbinding naar Bourg-Saint-Maurice?
Overstappen in een busstation gaat meestal toch veel gemoedelijker dan in een druk treinstation (en al zeker in Parijs)
Het laatste stukje naar Landry zal zowiso met de lokale skibus of met een taxi moeten.

*bericht bewerkt door Vivace op 28 okt 2021 16:56

Glide on!

Andere optie die iets meer zoekwerk vereist: er is ook een rechtstreekse TGV van Bruxelles Midi naar Lyon Part Dieu, die enkele keren per dag rijdt. Vanuit Lyon Part Dieu is er vervolgens een rechtstreekse trein naar Landry. Dat scheelt de overstap in de Parijse metro

Blablacar

Aftellen maar!

Bedankt voor de tips! Ik ga vanaf Rotterdam reizen.

Handige site van de Franse spoorwegen om je treinreis - ook vanuit NL - te plannen en te boeken: https://nl.oui.sncf/nl/

Plaats een reactie