Bus mayrhofen naar hintertux

Komende week ga ik 6 dagen richting Oostenrijk. Ik heb besloten om last minute te gaan boeken, waarschijnlijk vandaag of morgen.

Nu heb ik even gekeken naar de accommodaties in de buurt van de hintertuxer Gletscher en deze zijn doorgaans erg duur. Dus kom ik uit bij of finkenberg of mayrhofen.

Nu vroeg ik mij af hoe het zit met de busverbinding tussen mayrhofen en de hintertuxer Gletscher. Is dat te doen? Is die verbinding er überhaupt in het voorseizoen? Rijdt die regelmatig?

Heeft iemand er ervaring mee?

Dus bus vanuit Mayrhofen gaat er aanzienlijk langer over doen dan vanuit Finkenberg aangezien je dan nog meer hoogte moet overbruggen.

Vanuit finkenberg is het goed te doen zou ik zeggen, maar het is zeker nog een ritje

Bus is gratis met je liftpas en is prima te doen.
Je wordt vlak voor de ingang van het dalstation afgezet, met de auto moet je wat verder weg parkeren en een stukje lopen.
Heb al vaak met deze bus de rit naar boven gemaakt perfect!
Aanrader wat mij betreft.

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Een huisje in finkenberg is geboekt, bedankt voor de tips!

Een huisje in finkenberg is geboekt, bedankt voor de tips!

hansiehans op 06 nov 2021 21:10

Dan ben ik net te laat, maar je zoekt dan beter in Juns, Tux, of Vorderlanersbach. Dan kan je de skibus nemen en heb je een hogere frequentie. Finkenberg valt net buiten de range. Maar het is ook zeker te doen hoor, dus maak je geen zorgen.

Plaats een reactie