Frankrijk alternatief voor Oostenrijk?

Ik denk dat Rogier zijn reactie zeer waardevol is. Ik moest ook spontaan denken aan bijvoorbeeld La Clusaz.

À compter du 15 décembre, les personnes âgées de plus de 65 ans et les personnes ayant été vaccinées avec le vaccin Janssen devront avoir fait leur rappel pour que leur pass sanitaire reste valide ;

Komt van de Franse Corona-informatiesite.

Zou dit dan ook voor buitenlanders gelden?

À compter du 15 décembre, les personnes âgées de plus de 65 ans et les personnes ayant été vaccinées avec le vaccin Janssen devront avoir fait leur rappel pour que leur pass sanitaire reste valide ;

Komt van de Franse Corona-informatiesite.

Zou dit dan ook voor buitenlanders gelden?

yeti_girl op 11 nov 2021 22:32

Dat is één van de (vele) vragen - zie verder: https://www.wintersport.nl/nieuws/06/11/2021/voorlopig-geen-…

Chatel is een uitzondering, dat is via Zwitserland veel sneller bereikbaar.
Qua kunstsneeuw en liften: vrijwel alle Franse gebieden hebben de afgelopen jaren een flinke inhaalslag gemaakt. Alleen liften met kap en/of stoelverwarming zijn vrijwel afwezig. Die luxe kent Frankrijk niet.
Appartementen: goed de omschrijving lezen en de slaapplekken in de woonkamer niet meetellen, dan zit je eigenlijk altijd goed.

paolie op 11 nov 2021 09:19

Heb je espace diamant al eens bekeken? Les saisies?

Ik vond Avoriaz ge-wel-dig. Het is dan wel een betondorp, maar anders dan de andere, sfeervol aangekleed met hout, in het donker mooi verlicht, het heeft gewoon wat. De paardenslee naar je accomodatie maakt het helemaal af. Overal heen per ski/board. Je zit middenin de sneeuw. Bij slecht weer loop door de complexen en kom je overal met de openbare liften. Superpraktisch en toch sfeervol.

Avoriaz is ook een hele goede uitvalsbasis in het gebied. Ik vind het dorp best gezellig. Dat je door de dorpsstraat heen kan skiën is ook heel tof.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Wij vonden Les Arcs 1950 erg prettig. Ruime moderne appartementen. Verkeersvrij.

Het is natuurlijk persoonlijk maar Chatel vond ik niet erg gezellig. Qua bereikbaarheid is Chamonix een optie dit heeft ook een echt centrum. Dalafdalingen zijn echter niet altijd open. Persoonlijk vindt ik Megeve een leuke plaats en goed bereikbaar. st Gervais aan de andere kant van de berg zou ook een optie zijn.

Plaats een reactie