Les 3 Vallées winter 2021-2022

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Het repareren van de pistes in Val Thorens is begonnen.
Bericht op facebook:
𝐏𝐫𝐮𝐝𝐞𝐧𝐜𝐞 : 𝐝𝐚𝐦𝐚𝐠𝐞 𝐞𝐧 𝐜𝐨𝐮𝐫𝐬
📣 La préparation du domaine skiable de Val Thorens a commencé, le damage a lieu la journée 7j/7j
Si vous êtes amenés à l’emprunter soyez vigilants, des engins sont présents et sont parfois treuillés, dispositif peu visible avant la traction.
Bonne fin de journée à tous.!

Vakanties in Europa 2021-2022 Bron:www.alpes-ski-resa.com)

null

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 09 nov 2021 09:15

bon ski

Ik dacht al… “wanneer wordt het topic 3V 21/22” gestart :-)… maar nu dus en dat betekent dat we er vertrouwen in hebben dat we weer kunnen ! Kijk nu al uit naar de leuke updates uit Les Menuires en Valtho ! Nog maar een paar maandjes…

Paulr

Wij willen misschien het laatste weekend van november al eens gaan kijken in Valto. Iemand ervaring met die periode? Is er dan al voldoende km piste open of toch beter Sölden (nu 38 km open)? Snap dat dit van de sneeuw afhangt ;) maar gooien ze daar veel open als het seizoen begint of nog maar heel beperkt?

Hopelijk voor @Skifan en anderen is het PREpareren van de pistes en niet repareren.😉🤔

Thx alvast voor je nieuwe topic.😎

Born to run. B.S.

@Rogier
Kan dit topic in de “3-vallees” sectie gehangen worden ? Nu zweeft ie los in het forum.
Alvast dank !

26 december zijn we er weer… kijk er al naar uit!

Wij zijn de 3e week van januari 2022 weer in les Menuires aanwezig.

*bericht bewerkt door zeehaasje op 09 nov 2021 09:11

To ski or not to ski, that 's not a question

@Rogier
Kan dit topic in de “3-vallees” sectie gehangen worden ? Nu zweeft ie los in het forum.
Alvast dank !

Droopy2 op 09 nov 2021 08:28

Done

Click. Click. Peace

@skifan
bedankt voor het opstarten wintertopic en info over de schoolvakanties.
We verheugen ons nu al op eind januari om weer naar LM te trekken. Hopelijk gooit Covid-19 geen roet in het eten

Pas op met blauwe pistes

Wij zijn de 3e week van januari 2022 weer in les Menuires aanwezig.

zeehaasje op 09 nov 2021 05:11

Ik ook!

Wij willen misschien het laatste weekend van november al eens gaan kijken in Valto. Iemand ervaring met die periode? Is er dan al voldoende km piste open of toch beter Sölden (nu 38 km open)? Snap dat dit van de sneeuw afhangt ;) maar gooien ze daar veel open als het seizoen begint of nog maar heel beperkt?

DennisvanOers op 08 nov 2021 22:50

Idem voor ons. Iemand hier ervaring mee?

*bericht bewerkt door SandraSki op 10 nov 2021 06:04

sneeuw witje en de 7 bergen

@Sloper70 Kun je i.v.m. je leuke forumnaam even aangeven welke pistes je gaat nemen. Kan ik daar met mijn planning alvast rekening mee houden.

Hen48

@SandraSki
Wij gaan al jaren eind november naar 3V. Als je onze foto’s op https://www.flickr.com/photos/skifan/albums bekijkt krijg je een aardige indruk van skiën eind november / begin december in Val Thorens (pas op: Orelle opent pas op 5/12)

bon ski

@Sloper70 Kun je i.v.m. je leuke forumnaam even aangeven welke pistes je gaat nemen. Kan ik daar met mijn planning alvast rekening mee houden.

Hulst op 10 nov 2021 06:57

Hahahahaha, goeie!!! Gelukkig is dat mijn bijnaam uit mijn voetbalverleden, op de pistes gedraag ik me vele malen beter! 😄😄

@Sloper70. Offpiste mag je je gang gaan. Ruimte genoeg daar.

Hen48

4 december Val Tho 🤩🥳

Nog een week te gaan voor val Thorens open gaat , hoe liggen de pistes

@Pieter230976
De pistes liggen er slecht bij, veel sneeuw is weggewaaid.
Vrijdag (pré ouverture) gaan alleen de Funitel du Péclet en de Cascade lift open. In de afgelopen jaren nog nooit zo weinig open geweest voor de pre ouverture als nu.

bon ski

Het weer blijft wel zeer warm voor deze tijd van het jaar,zetten ze daarom de sneeuwkanonnen niet op?
Ziet er niet rooskleurig uit voor ons verlof 4 december 😥

Voor het eerst naar Saint Martin deze winter (half januari). Heb er zin in!

@ Jesse

4 December is nog ver weg ;-) Het kan zeer snel gaan in Val Thorens op die hoogte…

Val Thorens bereidt zich voor op de opening, vrijdag gaan de Cascade en de Funitel du Péclet open voor genodigden en zaterdag is de Grande Première met Cascade, Funitel du Péclet, TSD Portette, TC Moraine, Grand Fond en 2Lacs.
De ijsbaan wordt weer aangelegd en op de pistes ligt enkel kunstsneeuw.

Onze foto’s van vandaag: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Het repareren van de pistes in Val Thorens is begonnen.
Bericht op facebook:
𝐏𝐫𝐮𝐝𝐞𝐧𝐜𝐞 : 𝐝𝐚𝐦𝐚𝐠𝐞 𝐞𝐧 𝐜𝐨𝐮𝐫𝐬
📣 La préparation du domaine skiable de Val Thorens a commencé, le damage a lieu la journée 7j/7j
Si vous êtes amenés à l’emprunter soyez vigilants, des engins sont présents et sont parfois treuillés, dispositif peu visible avant la traction.
Bonne fin de journée à tous.!

Dit plaatje klopt echt niet met dit plaatje:

Vakanties in Europa 2021-2022 Bron:www.alpes-ski-resa.com)

null

skifan op 08 nov 2021 17:29

Lap er werkt hier bijna niets meer: kopiëren en plakken gaat niet. Aanpassen binnen de 30sec ook niet meer.

Zie verschil bij topic drukke vakantieweken en naar de paasvakantie België / Frankrijk.

even helpen met de afbeelding uit https://www.wintersport.nl/weblog/11/02/2021/drukke-vakantie…

null

Inderdaad toch serieuze verschillen (en ik had die met de vele kleuren gebruikt om mijn vakantie van 2 april te boeken omdat dan de Franse gebieden o zo rustig zouden kunnen zijn, maar ik vond de prijs toch relatief hoog voor “laagseizoen” te kunnen zijn.

Glide on!

even helpen met de afbeelding uit https://www.wintersport.nl/weblog/11/02/2021/drukke-vakantie…

null

Inderdaad toch serieuze verschillen (en ik had die met de vele kleuren gebruikt om mijn vakantie van 2 april te boeken omdat dan de Franse gebieden o zo rustig zouden kunnen zijn, maar ik vond de prijs toch relatief hoog voor “laagseizoen” te kunnen zijn.

Vivace op 16 nov 2021 22:47

Mercikes

Impressie van de voorbereidingen voor de opening van Val Thorens zaterdag 20 November.
Gezien de geringe hoeveelheid sneeuw gaan er slechts een beperkt aantal (kunstmatig besneeuwde) pistes open.

*bericht bewerkt door skifan op 18 nov 2021 10:09

bon ski

Dit topic ga ik in de gaten houden!
Na jaren skiën in Oostenrijk en Italië, nu voor ‘t eerst naar Frankrijk met 4 families.
Saint Martin de Belleville: 2-9/01/2022
Ik kijk er alvast enorm naar uit.

Impressie van de voorbereidingen voor de opening van Val Thorens zaterdag 20 November.
Gezien de geringe hoeveelheid sneeuw gaan er slechts een beperkt aantal (kunstmatig besneeuwde) pistes open.

Onze foto’s: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

skifan op 18 nov 2021 10:08

Het ziet er een beetje hetzelfde uit als de niet-opening van vorig jaar. Toen is het - in ieder geval voor wat betreft de sneeuw - toch nog helemaal goed gekomen 😀

De Col stoeltjeslift in Val Thorens is opgeheven ivm beschadigingen na een aardverschuiving. Waarschijnlijk komt hier een piste de randonnée’.

Onderstaande liften openen dit weekend:

null

https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 18 nov 2021 16:41

bon ski

Ik zie in je filmpje @skifan dat heel veel (zo niet alle) van de liften (start- en eindgebouw), stoeltjes en ook de liftpalen wit zijn gekleurd.
Is daar een specifieke reden voor?

Ik kan me inbeelden dat deze constructies, althans in de winter, minder opvallen en het misschien een ‘natuurlijker’ (al is dat relatief) zicht geeft?

Het is o zo hard genieten.

Plaats een reactie