Les 3 Vallées winter 2021-2022

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Beterschap @hulst. Bekende loopband. Gelukkig mijd ik die. En zo jammer dat de kleine korte twee persoons stoeltjeslift er niet meer is. Die vond ik altijd makkelijk. Bovendien was die heuvel, die je nu nemen moet met dat bandje, voorheen toch veel lager?

Xx10

Ik verblijf al jaren in de wijk Preyerand. Terugkomend na een dagtocht in Trois Vallees ga ik dan via Croisette naar beneden richting Preyerand. Omdat het wat vroeg was dacht ik vanuit Croisette nog een rondje Menuires, rechts af Bruyeres, Reberty/Dorothy en dan terug naar Croisette te doen. Op dat rondje passeer je de Sunny Express en daar had ik rechts moeten aanhouden richting Doron/Reberty/La Masse. Omdat ik links aanhield kwam ik bij de laaggelegen bebouwing van Bruyeres uit. Dan kun je in feite alleen met de loopband omhoog. Ik kende die loopband wel uit vorige jaren, maar daar ging het nu mis. Het enige wat ik me van het einde van die band herinner is, dar er een bankje staat. Een behulpzame dame adviseerde me daarop te aan zitten. Ik merkte tegelijk dat blijven liggen de beste optie was. Keuzes maken en pech hebben. Mijn nieuwe Franse heup lijkt er een met perspectief. Het zijn vakmensen daar, die ook nog binnen een dag reageren toen ik na thuiskomst nog met enkele vragen zat.

Hen48

@ Hulst
Lag je in Challes-les Eaux?
Heb daar zelf ook gelegen met een gebroken been. Daar ook geopereerd en mijn artsen waren hier in Nederland ook verbaasd over mijn operatie. Gelukkig kon ik na 1 jaar weer skiën. Wel wat voorzichtiger geworden. 😉
Sterkte met revalideren.

@Annie-s. Nee, het was Hospital D’Albertville-Moutiers aan de Rue Pierre Coubertin. Een wat ouder sober ingericht ziekenhuis. Ik weet niet of de chirurgen ook voor andere ziekenhuizen werken.
Ze verstaan wel hun vak. Op de afdeling waar ik lag, lagen circa 20 (inter)nationale skislachtoffers. De chirurgen hebben daar natuurlijk “oefenstof” genoeg. De chirurgie is er erg goed georganiseerd, voor zover ik dat kon overzien.

Hen48

La S3V, de liftmaatschappij in Courchevel en Méribel Mottaret gaat de TPH Saulire voor 9 miljoen Euro opknappen. Ingebruikname is gepland voor de zomer 2023.

bon ski

@Skifan
Veel geld voor een lift die ik nooit neem, ach … ok,… 1 keer in ongeveer 25 jaar…

Veel geld voor een lift die ik nooit neem, ach … ok,… 1 keer in ongeveer 25 jaar…

Droopy2 op 24 feb 2022 14:46

Daarom kiest Courchevel deze oplossing, de verzekering is niet erg gul en de Chenus en Jardin moeten ook nog vervangen worden. We nemen de lift weleens in de zomer, dan gaat er slechts één gondel.

*bericht bewerkt door skifan op 24 feb 2022 17:14

bon ski

Voor de mensen die in L3V zijn: Via de Les 3 Vallées app kreeg ik zo net (March 1, 2022 om 18.31u) de volgende notificatie: ‘Following strike actions access to Méribel Centre ski area will be severely disrupted. We recommend you avoid this area. Mottaret area is not affected’.

To ski or not to ski, that 's not a question

Personeel van Méribel Alpina gaat staken inderdaad morgen (2 maart). Er zijn slechts een paar liften open: Golf, Morel, Olympe, Saulire 1 & 2, Tougnette en Legends. Alle liften in Mottaret zijn wel open, want dat is een andere liftmaatschappij.
Als je niet in Méribel (Centre) verblijft, mijd dan dit gedeelte van de vallei. Het zal heel druk worden. Verblijf je wel in Centre….succes!
Hieronder een kaartje met de open liften:

null

@Zeehaasje en @Skimo super bedankt voor jullie berichtjes👍🏻
We wilden morgen met de kinderen vanuit La Tania richting Les Menuires. Omdat alle lessen volzitten gaat onze dochter van 8 met ons mee. Dit is soms wat gepuzzel omdat rode pistes net te hoog gegrepen zijn. Als er dan ook nog liften dicht gaan wordt de puzzel nog groter.
Kortom, wij blijven morgen in Courchevel.
Iemand enig idee hoelang dit kan gaan duren?

*bericht bewerkt door dubbleD op 01 mrt 2022 21:07

Het is alleen aangekondigd voor morgen. Donderdag zou het weer normaal moeten zijn.

@Hulst ik ben al langere tijd niet meer hier geweest en lees je bericht nu pas, je hebt de laatste jaren niet echt veel geluk gehad met de brokkenpiloot uithangen!, kan me herinneren dat je enkele jaren geleden voor corona ook al flinke blessure had opgelopen?
Misschien toch geen slecht idee om wat extra bescherming te dragen op de oude dag ;)
Ik hoop dat als Corona nu echt op de achtergrond blijft volgend jaar toch echt weer naar Les Menuires te kunnen komen, heb dit jaar genoten in La Plagne maar mis L3V toch wel heel erg!
Heel veel beterschap gewenst en spoedig herstel ;)

Helaas morgen weer staking bij Méribel Alpina (dus niet Mottaret)

null

@Freerider. Lees je bericht nu pas. Was mijn vorige wat mindere problemen al een beetje vergeten. Toen is mijn wintersportweek de mist in gegaan door gekneusde ribben. Met mijn nieuwe Franse heup gaat het na 5 weken best goed. De enige pijn die ik voel is spierpijn in mijn bovenbeen en dat schijnt wel enkele maanden aan te houden. Ik zie me weer wel naar Trois Vallees terugkeren. Desnoods voeg ik me bij mijn 3 wandelende medereizigers. Dank voor je bericht.

Hen48

@SandraSki
Wij gaan al jaren eind november naar 3V. Als je onze foto’s op https://www.flickr.com/photos/skifan/albums bekijkt krijg je een aardige indruk van skiën eind november / begin december in Val Thorens (pas op: Orelle opent pas op 5/12)

skifan op 10 nov 2021 11:04

Gaat rustig worden zonder de Russen in LTV

Wij zijn weer terug in L3V. Weinig sneeuw, vooral op de zuidhellingen is veel sneeuw al verdwenen. Gelukkig zijn de pistes boven verwachting goed, wel hard maar nog prima te skiën.

Onze foto’s: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Wij zijn deze week ook weer in L3V

To ski or not to ski, that 's not a question

12.03.2022 om 18.03 een aardbeving met een kracht van 4,5 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag 3km van Faverges, hemelsbreed ongeveer 50km van L3V.

null

bon ski

12.03.2022 om 18.03 een aardbeving met een kracht van 4,5 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag 3km van Faverges, hemelsbreed ongeveer 50km van L3V.

skifan op 13 mrt 2022 09:12

Ha, ik was daar nog gisterenavond (aan het inpakken), maar wij hebben dat niet gemerkt. In tegenstelling tot een 7-8 jaar geleden in Risoul, waar het ganse gebouw stond te trillen en een diepe roffel te horen was.

*bericht bewerkt door Videast op 13 mrt 2022 18:14

Twijfel tss paasvakantie of dutchweek in val Thorens, als ik de webcams zie in LTV zien de pistes ernog goed uit. Als er maar zon is

Is de vakantie spreiding voor volgend seizoen (22-23) al bekend ?
Ik dacht het al gezien te hebben maar kan het niet terugvinden…

Is de vakantie spreiding voor volgend seizoen (22-23) al bekend ?
Ik dacht het al gezien te hebben maar kan het niet terugvinden…

Droopy2 op 23 mrt 2022 13:18 [https://www.wintersport.be/weblog/04/03/2022/drukke-vakantie...](https://www.wintersport.be/weblog/04/03/2022/drukke-vakantieweken-in-het-wintersportseizoen-20222023 "https://www.wintersport.be/weblog/04/03/2022/drukke-vakantieweken-in-het-wintersportseizoen-20222023")

Dank @twin143

Heeft iemand een tip voor een gerenoveerd 2 kamerappartement met een douche voor 2 personen in Les Menuires. Het liefst niet in de wijk La Croisette maar wel in de buurt van het Centre Sportif.

Heeft iemand een tip voor een gerenoveerd 2 kamerappartement met een douche voor 2 personen in Les Menuires. Het liefst niet in de wijk La Croisette maar wel in de buurt van het Centre Sportif.

Mihe op 24 mrt 2022 22:27

Als je Frans spreekt heb ik wel een contact voor je die appartementen in de Wijk Fontanettes beheert. Doe maar ff een PB.

Zo na 2 jaar geen val Thorens gezien te hebben , mogen we laatste week weer er naar toe . Iedereen blij hier en de kids zeker ook !

null

Goedemorgen valthorens. Yeah sneeuw 🌨 ❄️❄️☃️

*bericht bewerkt door miepmiep op 03 mei 2022 07:59

Video die de ontstaansgeschiedenis van het skigebied van Val Thorens laat zien:

bon ski

Plaats een reactie