Les 3 Vallées winter 2021-2022

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Hoe zijn de condities nog in val Thorens, denk vandaag zalig zeker met de verse poeder

Hoe zijn de condities nog in val Thorens, denk vandaag zalig zeker met de verse poeder

Pieter230976 op 03 mei 2022 20:13

Vanochtend was het heerlijk met de verse sneeuw .
Maar in de middag en eind vanmiddag al weer pap .
Nu sneeuwt het weer .

Jullie worden nog al verwend met de vele poeder in val Thorens deze week 🥰🥰😛

Jullie worden nog al verwend met de vele poeder in val Thorens deze week 🥰🥰😛

Pieter230976 op 05 mei 2022 19:39

Dat wel . Alleen vanochtend wel zwaar . Was als eerste naar de boismint gegaan . En daar was een laag boven de oude laag gekomen. .
Echte fijne poeder is het niet over al .
Helaas op een aantal plekken meteen in de ochtend al pap .
In de middag in de buurt van grand fond en peclet stuk beter skiën . Maar we mogen zeker niet klagen.
Behalve dat de oudste flink tempo erin heeft 😂😅. Die neemt in 1 keer de afdaling 😅.
Dacht dat ie een beginnende snowboarden was . Blauw , rood maakt hem niet uit …

*bericht bewerkt door miepmiep op 05 mei 2022 20:10

Heerlijke geskied vandaag .
Morgen. Laatste paar uurtjes.
Hoorde net dat er 15 Nederlandse ski leraren zijn bekeurd op de piste

Heerlijke geskied vandaag .
Morgen. Laatste paar uurtjes.
Hoorde net dat er 15 Nederlandse ski leraren zijn bekeurd op de piste

miepmiep op 06 mei 2022 21:29

Omdat?

Heerlijke geskied vandaag .
Morgen. Laatste paar uurtjes.
Hoorde net dat er 15 Nederlandse ski leraren zijn bekeurd op de piste

miepmiep op 06 mei 2022 21:29

Omdat?

AFB79 op 07 mei 2022 14:29 Omdat je geen skiles mag geven . Terecht ook . Ik heb deze week echt dingen gezien bij de Nederlandse skischolen , waar echt mijn haren recht van overeind gingen staan en ik gewoon blij ben dat ze bij ons naar een Franse skischool gaan.

Vandaag laatste dagje geskied ! Was heerlijk rustig !
Vanmiddag kwam er een plensbui voorbij .
En nu regent het 🙈…

Over idd skiles geven in Valtho;
Wij skieden ook een keer achter elkaar met een groep van acht personen. De achterste persoon filmde de groep, die steeds dezelfde bochtjes maakten. Dan zie je ineens twee pistetoezichthouders door het beeld skiën. Zij houden mijn man, die vooraan skiers, aan. Hij kreeg allemaal vragen van welke organisatie hij was etc omdat hij geen les mocht geven. We hebben moeten praten als brugman om uit te leggen dat hij geen les gaf. Anders had hij ook een boete.
Het us natuurlijk algemeen bekend dat je in Frankrijk niet zomaar les mag geven. Ik dacht trouwens dat dat in de Dutch week oogluikend werd toegestaan. De Dutchweek brengt volgens mij nog genoeg centen naar Valtho. Toch?
Tsja… of boycotten die week. Dan missen ze een week inkomsten. Toch?

Xx10

Over idd skiles geven in Valtho;
Wij skieden ook een keer achter elkaar met een groep van acht personen. De achterste persoon filmde de groep, die steeds dezelfde bochtjes maakten. Dan zie je ineens twee pistetoezichthouders door het beeld skiën. Zij houden mijn man, die vooraan skiers, aan. Hij kreeg allemaal vragen van welke organisatie hij was etc omdat hij geen les mocht geven. We hebben moeten praten als brugman om uit te leggen dat hij geen les gaf. Anders had hij ook een boete.
Het us natuurlijk algemeen bekend dat je in Frankrijk niet zomaar les mag geven. Ik dacht trouwens dat dat in de Dutch week oogluikend werd toegestaan. De Dutchweek brengt volgens mij nog genoeg centen naar Valtho. Toch?
Tsja… of boycotten die week. Dan missen ze een week inkomsten. Toch?

xx10 op 07 mei 2022 18:53

Dat dacht ik ook , tijdens de dutchweek de enige week was dat geoorloofd was . Misschien alleen de skischolen die vallen onder de onder de organisatie ( travelski/snowtime ) mogen lesgeven . Want die kinderen skiën wel met hesjes van de skischolen om en hebben verzamel plekken met vlaggen .
Maar wij kiezen toch altijd voor de Franse skischool . Niet esf trouwens .
Weet ik zeker dat ze gebied kennen . En dat er ook goed les gegeven wordt . We komen er al jaren en nooit een slechte of mindere leraar gehad.
Maar snap ook wel dat ze grens willen trekken. Anders komen dadelijk hele jaar door Nederlandse skischolen met klassen naar de skigebieden. Want echt beginnertjes jaar of 5/6 met rugzak op laten skiën omdat ze waarschijnlijk met broodje mee, meedoen ( lunch pauze ) .

In de herfst van 2021 is begonnen met de aanleg van het fiets verbinding tussen Les Menuires en Val Thorens. Het middengedeelte is nog niet geasfalteerd, dit gebeurd in de zomer van 2022. Beelden gemaakt op de dag van de opening van Val Thorens: 20 november 2021
Video/drone beelden:

bon ski

Zonder alle twaalf pagina’s te moeten doorlezen, wil ik even lui zijn (excuses :D )

Ik denk eraan volgend jaar 2023 januari of begin februari met een grotere groep te gaan.
Sneeuwzekerheid zeker in orde vermoed ik?
Iemand tips voor grotere chalets in Les Menuires of Val Thorens (max. 15 personen)?

Het is o zo hard genieten.

Zonder alle twaalf pagina’s te moeten doorlezen, wil ik even lui zijn (excuses :D )

Ik denk eraan volgend jaar 2023 januari of begin februari met een grotere groep te gaan.
Sneeuwzekerheid zeker in orde vermoed ik?
Iemand tips voor grotere chalets in Les Menuires of Val Thorens (max. 15 personen)?

Hendrik5 op 12 mei 2022 13:45

Kijk eens in val Thorens daar heb je verschillende Chalets voor groepen .

1 weet ik er . Geen idee hoe die heet .
Maar zit naast cheval blanc en boven de skischool prosneige .
Begreep dat je als groep een etage hebt en dat er ook een sauna is . Geen idee hoeveel personen .

Als je plan de station val Thorens googled . Kan je hem daar vinden .

En in les les menuires heb je chalet Emma ( dacht ik ) . Volgens mij is dat ook voor grotere groepen . Is bij la croisette naar beneden naar peyerand en dan ergens links . Staat ook aan gegeven op plan de station les menuires.

Wellicht al eerder gepost, maar ik kwam dit filmpje tegen over courchevel altiport met een vlucht over de 3 vallees.

Genieten!

Ik lees ergens dat les menuires 2023 het gebied open is tot vrijdag open is ? Dus de vrijdag is het al dicht 🤔.

Bureau voor Toerisme ook bericht gestuurd , maar nog geen reactie ( waarschijnlijk nog in zomerslaap .

Weet iemand dit ?

@miepmiep
Hoe bedoel je , weekend gesloten in de winter

Ik lees ergens dat les menuires 2023 het gebied open is tot vrijdag open is ? Dus de vrijdag is het al dicht 🤔.

Bureau voor Toerisme ook bericht gestuurd , maar nog geen reactie ( waarschijnlijk nog in zomerslaap .

Weet iemand dit ?

miepmiep op 28 aug 2022 17:30

@miepmiep
Hoe bedoel je , weekend gesloten in de winter

Pieter230976 op 28 aug 2022 17:41

Oeps moet tot 28 april tussen staan 🙈. En dat is een vrijdag .

Op 01.08.202 gepost in Zomer 2022, Les 3 Vallées

Openingen zoals voorlopig vastgesteld:
Courchevel: 03.12.2022
La Tania + Moriond: 17.12.2022 (?)
Méribel: 10.12.2022

Vallée de Belleville
:Menuires - 10.12.2022
:St Martin de B - 10.12.2022
:Val Thorens - 19.11.2022

Orelle: 26.11.2022

Over de prijzen van de skipassen is nog niets bekend.

bon ski

@Henrdrik5
Download de plattegrond van Les Menuires, op het hoogste punt liggen de Chalets du Soleil, volgens mij geschikt voor groepen.
Andere mogelijkheid zijn de chalets in Hameau des Marmottes, één van de laagst gelegen accommodaties in Les Menuires.

bon ski

Op 01.08.202 gepost in Zomer 2022, Les 3 Vallées

Openingen zoals voorlopig vastgesteld:
Courchevel: 03.12.2022
La Tania + Moriond: 17.12.2022 (?)
Méribel: 10.12.2022

Vallée de Belleville
:Menuires - 10.12.2022
:St Martin de B - 10.12.2022
:Val Thorens - 19.11.2022

Orelle: 26.11.2022

Over de prijzen van de skipassen is nog niets bekend.

skifan op 28 aug 2022 20:57 Stomme is dat op lesmenuires staat deze datum . En daar onder dat de prijs nog niet bekend is ..

Plaats een reactie