Flow NX2 Fusion vs Hybrid

Goede middag!

Bij aanschaf van mijn nieuwe snowboard (Bataleon Thunder) kreeg ik het advies om er ook stijvere bindingen bij aan te schaffen, echter ging de winkel dicht en niet meer de tijd gekregen om het daar met de verkoper over te hebben, behalve dat ze de Flow NX2 aanraden. Nu zie ik online echter dat er 2 soorten zijn. Namelijk de NX2 Fusion en de NX2 Hybrid. Is er iemand die mij het wezelijke verschil kan uitleggen tussen deze 2 bindingen? Welke binding is meer geschikt voor welk doel?

Wat info over mijzelf:
Ga graag hard, carvend over de piste, en waar kan ga ik graag door de losse sneeuw naast de piste. Ben een redelijk gevorderde snowboard (niveau 8). Rijd op dit moment nog met Flow Fuse Fusion.

Alvast bedankt voor de moeite!

Ik heb toevallig zelf voor de fusion gekozen, mede omdat ik geen fan ben van de toestraps.
Beide zijn behoorlijk doorontwikkeld betreft gebruiksgemak wat je terug kunt vinden in het makkelijker in en out stappen maar ook in hetzelfde voordeel te hebben als gewone bindingen!
Ik ben echt al jaren mega fan van flow bindingen, alle negatieve comments vallen bij de nx2 eigenlijk weg.
De fusion lijkt het meest op de “normale” binding zoals je gewend bent met enkel smalle verbinding in het midden, deze voelt en lijkt dus het meest op normale bindingen.
De Hybrid wat je op foto’s kunt zien is compleet los van elkaar met een toestrip als afwijkend verschil.

Dan rijst de vraag wat je persoonlijk zelf prettiger vind, persoonlijk ben ik een boer en blijf ik bij wat ik al 22 jaar ken, ik vind de druk op mijn wreef zowel bovenin als onderin vlakbij de tenen het prettigst van bovenaf.
Maar omdat de toestrap als voordeel zou moeten hebben dat hij je naar achteren duwt in de binding zijn er mensen die dit fijner vinden.

*bericht bewerkt door Freerider op 10 nov 2021 08:21

Als ik echter kijk naar de fuse die je nu al hebt die eveneens goed doorontwikkeld is zul je geen gigantisch verschil gaan merken qua binding, het verschil met de NX2 series is voornamelijk materiaal gebruik.
De gekantelde voetenbed, het voetenbed zelf is vergelijkbaar, de type straps van wat ik op de foto kan zien ook.
De NX2 is inplaats van hele stevige kunststof gemaakt van aluminium, waardoor het net ietsje meer steviger zou zijn.
De vraag is echter of je dat ook gaat merken/voelen ;)

*bericht bewerkt door Freerider op 10 nov 2021 08:32

Ik ben erg fan van de Flow bindingen, heb zowel de Fuse als de NX2, in Hybrid en Fusion. Zoals Freerider al schreef, zit het verschil tussen de Fuse en de NX2 vooral in het gebruikte materiaal. Voor pistegebruik zou ik je zeker de NX2 aanraden. Wat Fusion of Hybrid straps betreft, voel ik bij het boarden niet zoveel verschil. Alleen moet ik de toestrap bij de Hybrid veel vaker bijregelen en is het met de Fusion makkelijker in en uit stappen. @Chiel_NBA: ik heb nog een paar NX2 Fusions liggen in maat L (vanaf schoenmaat 41), mocht je interesse hebben. Ze zijn te groot voor mij.

Bedankt voor de reacties! Komt er dus op neer dat er gekeken moet worden naar persoonlijke voorkeur. @Noukje had ze graag overgenomen, echter heb ik XL voor bindingen.

@Chiel_NBA: de large gaat maar tot schoenmaat 45 (ongeveer, is afhankelijk van merk boots). Dus als jij op grotere voet leeft, dan lukt het inderdaad niet. 😊

Plaats een reactie