Alleen op skivakantie

Ik ga vrij vaak alleen op wintersport en bezoek daarbij altijd Italie en Zwitserland. Voorheen ging ik met vrienden, maar zoals het vaker gaat, iedereen gaat zn eigen weg. Over het algemeen doe ik dat moeiteloos, ik rij graag in mijn auto via idylische routes en bergpassen en regel het geheel met een goed hotel met alles erop en eraan inc wellness en half pension. Dat vind ik wel belangrijk, zodat je niet constant alleen uit eten hoeft…heb ik ook gedaan dus weet wat het inhoudt. Gelukkig kan ik wel genieten van een culinair geheel, dus dat maakt het weer eenvoudiger
Ik vind daarnaast dat je niet kunt verwachten dat je zomaar nieuwe mensen gaat ontmoeten, althans dat gaat meestal op het niveau van een praatje hier en daar. Er zullen ook altijd mensen zijn die er een oordeel over hebben dat je alleen bent, maar dat zegt meer over die persoon dan over mij. De hoeksteen vd samenleving is nog steeds het gezin zeg maar, dus daar heb je mee te dealen. Ben zelf echt wel opgevoed met sociale vaardigheden, dus daar ligt het niet aan, ik heb jaren geleden besloten dat ik niet op single vakantie(dat is weer wat anders dan een groepsreis) ga en ook niet ga zitten wachten tot ik weer een metgezel vind in de vorm van een vrouw die ook van skien houdt.

*bericht bewerkt door Friedt op 13 feb 2023 10:48

Plaats een reactie