Nogal brede voet: ervaring met bootfitters

Ik heb ook brede voeten en ik heb deze een paar jaar geleden gekocht:
Salomon X access 80wide https://www.decathlon.nl/p/skischoenen-voor-heren-x-access-8…
Voordien altijd te grote huurschoenen gehad omdat passende huurschoenen immens veel pijn deden.
Voor 150 euro kun je volgens mij de gok wel nemen en anders alsnog naar de bootfitter.
Ik ben echt heel blij met deze schoenen, lekker skiën zonder pijn. Ik ben een matige skiër (blauw is leuk, rood is soms nog lastig, mijn enige zwarte piste was de sarenne, maar dat viel 100% mee) en de ski’s huur ik nog gewoon.

Voor 150 euro kun je volgens mij de gok wel nemen en anders alsnog naar de bootfitter.

Ik hoop alleen dat een bootfitter iets kan doen aan een instapper van 150,-. Bovendien een flex 80 is wel heul weinig.

De Acces 80 heeft een leest van 104mm (bij 26,5) dat is nou niet bijzonder breed…

*bericht bewerkt door Marco-Paul op 16 apr 2022 13:48

Date your skis but marry your boots

T is geen geld, maar zou, als je weet dat je een “moeilijke” voet hebt, toch eerst even langs de bootfitter gaan.

Flex 80 klinkt ook niet heel tof. Als die niet goed past in de basis, gaat ook een bootfitter geen wonderen kunnen verrichten! om weg te gooien is ook 150 eur gewoon veel geld.

Edwin van Riel

Even tijd voor een eindevaluatie. De afgelopen twee vakanties van 6 skidagen heb ik zonder pijn en kramp kunnen skiën. Wat een verademing is dat! Lekker ontspannen in een sleeplift te kunnen staan, niet de schoenen direct los te willen doen op het terras, lekker een eind te kunnen lopen… Alleen op de warmste dag voelde ik aan mijn breedste voet wat druk ontstaan, verder zonder krampen en zo. Het kost wat, maar ik ben tevreden over het resultaat van de inspanningen van MKI Skiservice (wel drie keer terug geweest). Het kan dus wel een brede voet, in een ‘gewone’ skischoen. Want daar komen ze vandaan.

*bericht bewerkt door @Marinus op 06 mrt 2023 14:21

Plaats een reactie