Kinderwei in chatel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Châtel

We hebben plannen om naar Chatel te gaan. Er gaan een dreumes en een peuter mee. Wie weet of er in het dorp (en waar dan) een kinderweitje is met liefst een lopende band of trekbaantje, waar ze in de sneeuw kunnen spelen? Ik heb wel club piou piou gezien, maar dat lijkt niet vrij toegankelijk. En om nou voor ieder uur sneeuwspeelplezier een flinke uurprijs te betalen gaat wat ver.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 14 nov 2021 21:07

In Chatel zit de kinderwei bovenaan de super Chatel lift. Daar zit ook een kleine sleeplift. Als je in Linga of Petit Chatel zit weet ik het zo niet.

Hm ja, daar was ik al bang voor. Niet handig om elke keer met kinderen van 1,5 en 3 de lift in te moeten. Ik ben gewend van veel Oostenrijkse dorpen dat er voor die leeftijd wel een plek in het dorp is. Maar ja, Oostenrijk komen we niet meer in met ons gezelschap.

In het dorp is een skischoolweitje, los van alle andere liften.
Verder onderaan de Linga lift ook een oefenweitje met gratis (dacht ik) loopband.
Vooral die laatste was ideaal met blagen van die leeftijd destijds.
Pre la joux heeft ook nog een oefenweitje onderaan bij de lift.

Ha, dat geeft mogelijkheden, dank je Hessel! Weet je toevallig waar dat weitje in het dorp is? Ik kan het niet vinden op de plattegrond.

Dat weitje in het dorp is de Piou piou club, dus die is niet openbaar toegankelijk. Zit ergens onderin, maar dan ben je ook bijna bij Linga.

De pioupiou is hier, ook te zien als je de satellietfoto aan zet, maar inderdaad niet direct vrij toegankelijk, al kan je natuurlijk altijd wat proberen te regelen… https://www.google.com/maps/@46.2585323,6.832052,563m/data=!..

Staat Chatel al vast? Anders zou ik eerder voor Avoriaz gaan. Heb je alles in en om het dorp heen voor de kleintjes.

Als je niet echt in het centrum zit zijn er veel appartementen te vinden met een flinke gemeenschappelijke tuin.
Onvermijdelijk bijna allemaal op een helling :-)
Gewoon aan je verhuurbureau of reisorganisatie vragen of ze daarop willen selecteren.

+1 voor Avoriaz hier. Bij Chatel moet je echt met de gondel de berg op.

Plaats een reactie