Kleutervriendelijk?

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Clusaz

Hallo

Ik zou graag deze winter met mijn 4-jarige dochter (wordt vijf in maart) op wintersport gaan.
Bedoeling is haar wat te leren wennen aan sneeuw, wat te leren glijden (mocht het goed gaan dan meer), maar ook ergens waar er randactiviteiten genoeg zijn (zwembad,…), dus zeker niet enkel de focus op skiën en sneeuw.

Mijn oog valt nu op La Clusaz in de tweede week van de Belgische kerstvakantie (3/1 - 7/1).
Het skigebied is uiteraard veel te groot, maar er is wel een mooi zwembad en gezellig dorp. Ook een stad zoals Annency is voor een dagje te bezichtigen. Het is ook relatief dichtbij vanuit België.

Iemand een soortgelijke ervaring met La Clusaz? Zijn de kinderliften betalend (er zijn gebieden in Frankrijk waar bepaalde liften gratis zijn).
Of zijn er andere dorpen die aan de vereisten voldoen?

Alvast bedankt.

Groetjes
Jelle

De liften voor kinderen tot vijf jaar zijn gratis, ik vindt La Clusaz een gezellige dorpskern hebben, winkeltjes terasje aan de piste bij de liften, aan de buitenrand staan meer appartement gebouwen. Leuk om met een slee stuk te wandelen naar La Balme of op Beau Regard daar kun je met de lift naar boven.

Dienten Die Alte schule

La Clusaz hebben enkele jaren terug bezocht in de periode tussen kerst en nieuw. Dit was by far het meest mooie Frans skidorp dat we tot nu toe hadden bezocht. Er waren toen wat activiteiten gepland zoals wandeltocht naar een kaasmakerij enz. maar aangezien we er voor het snowboarden waren hebben we daar geen gebruik van gemaakt. Het viel ons wel op dat dergelijke activiteiten hier genoeg georganiseerd worden, misschien even informeren bij de toeristische dienst? Of je zo snel naar Annecy zult rijden weet ik even niet, met sneeuwval kan de rit toch wel tegenvallen lijkt me. Voor de kinderen zijn de lagergelegen pistes heel doenbaar. Over het algemeen is het gebied niet zo heel uitdagend, maar wel mooi. Er was ook een regionale markt en wat randanimatie 's avonds wat het echt wel een leuk verblijf maakte. Wij gaan er zeker nog eens terug.

Plaats een reactie