Met EV naar Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

In het komend seizoen ben ik van plan om een dagtrip te maken naar Winterberg.
Beschik sinds kort over een Tesla Model 3.

Hoe zijn de ervaringen in Winterberg met een EV?
Ik kom van Belgisch Limburg en kwa superchargers is het in de buurt maar nipt zo te zien.
Het zou heel goed te doen zijn moest ik de mogelijkheid hebben om aan te komen rond 10% en gewoon in het dorp terug kan volladen.

Helaas lijkt het erop dat er geen publieke laadpalen aanwezig zijn?
Iemand met ervaringen? Zijn wel veel Tesla destination chargers bij hotels maar aangezien het maar een dagtrip zal zijn…

Bij Landal Winterberg kun je laden; en aan de andere kant van de rotonde bij de Mac staat een paal (vlakbij p6). Ik kom uit omgeving Tilburg en ging altijd even laden bij de supercharger in Kamen. Wel een gokje om niet te laden onderweg (zeker met koudere temperaturen minder bereik), stel er is geen paal beschikbaar…

ik zou de auto (voor die ene dag) gewoon wisselen met familie/vrienden voor een “fossiel gestookt hok”. heb je al deze stress niet :)

Er zijn best wel wat “destination chargers” te vinden in en rondom Winterberg. Check zelf maar eens op https://www.tesla.com/en_EU/findus?v=2&bounds=51.36677259332…

De onboard-Tesla-navigatie kan jou ook helpen.

En je zou de app A Better Route Planner (ABRP) kunnen gebruiken (voor alle EVs). Daarin kun je specifieke data van jouw auto, chargers, reis/bestemming, weersomstandigheden etc. invoeren, waarmee dan een optimale “route-laadstrategie” wordt gepresenteerd. Hou inderdaad rekening met hoog verbruik bij kou, de rijsnelheid (100-130-150 km/u maakt erg veel verschil in verbruik) en de (geringe) “lekstroom” tijdens parkeren.

Ik ben in februari een dagje met Tesla Model 3 op en neer gereden. Niet heel chil, aangezien er alleen maar Tesla destination chargers stonden bij een aantal hotels, maar die waren allemaal gesloten. Na 90 minuten rondjes rijden in het dorp, eindelijk een 12KWH laadpaal gevonden in de ochtend, die voldoende kon laden om eind van de middag weer te vertrekken met 50%.

Advies; het is te doen, maar zoals altijd moet je geduld hebben met een EV, plan je reis goed en zorg dat je met relatief voldoende batterij aan komt. Ik ga de volgende keer weer met een benzine auto.

Ik ben in februari een dagje met Tesla Model 3 op en neer gereden. Niet heel chil, aangezien er alleen maar Tesla destination chargers stonden bij een aantal hotels, maar die waren allemaal gesloten. Na 90 minuten rondjes rijden in het dorp, eindelijk een 12KWH laadpaal gevonden in de ochtend, die voldoende kon laden om eind van de middag weer te vertrekken met 50%.

Advies; het is te doen, maar zoals altijd moet je geduld hebben met een EV, plan je reis goed en zorg dat je met relatief voldoende batterij aan komt. Ik ga de volgende keer weer met een benzine auto.

JackE op 15 nov 2021 13:11

Kan je eigenlijk erop rekenen dat net die ene paal vrij zal zijn om jouw eigen auto de hele dag langs te mogen parkeren?
Lijkt met tricky.

Ik heb nu nog geen EV, maar ik zou ervoor zorgen dat ik met >70% lading ter plaatse zou aankomen (dmv een supercharger onderweg)

Glide on!

Plaats een reactie