Testevent Snowworld

Gisteren ben ik in de huid gekropen van het testteam…nou ja ik heb eigenlijk maar wat gedaan, maar dan mag de pret niet drukken. Volgende week is er weer een testevent, dus voor diegene die dan gaan: Veel plezier!

Net voordat ik dit opschrijf, nog even de snowshow van de testweek in Kuhtai zitten kijken (https://www.wintersport.nl/weblog/14/11/2021/snow-show-s4e1-nationale-skitest-202122). Voor mij geen standaard invullijstjes en voor mij ook geen mogelijkheid om te wisselen qua niveau/ skistijl. Ik ben een autodidact van de oude stempel. Ben in mei nog even indoor wezen skiën, maar daarvoor was het februari 2020, dus was ik wat roestig. Bijkomstig is dat een indoorafdaling kort is en het gisteren aardig druk was, dat beïnvloed ook wel de mogelijkheden. Oh ja… 178cm en 85kg, man, begin 40, ± 40-50 weken ervaring en overal waar ik de ski of de piste de schuld geef van iets, moet ik waarschijnlijk de hand in eigen boezem steken :)

Vorig jaar oktober/ november heb ik tijdens een clinic zelf ski’s gemaakt, dus die wilde ik eerst weer even proberen. Na 20 minuten warmdraaien kon het testen beginnen. Voor elke ski heb ik minimaal 5 afdalingen gedaan en toch wel bewust geprobeerd wat harder of zachter van de piste af te gaan. Iedere keer als ik dan in het sleepliftje naar boven zat, snel even wat aantekeningen gemaakt.

Head Supershape e-Original 170cm (129-66-107 R12,1)
Ik vond dat de ski sneller wilde dan dat ik wilde gaan, waardoor die ook wat springerig werd. korte bochten, al dan niet geslipt, ging prima, maar middellange bochten vond ik niet top. De ski had dan wat moeite met de bultjes op de pisten en daardoor de grip. De site van Head geeft aan dat de ski bedoeld is voor de ervaren slalom en carving enthousiasteling.

Head Worldcup Rebels I.SLR 165cm (122-66-107 R11,5)