Net 12 jaar/skiën/ geen toegang op pistes?

Mijn dochter is 11 jaar en vertrekt in de krokusvakantie op kamp naar Oostenrijk. Ze komt op 5 maart terug thuis. Op 4 maart verjaart ze echter en wordt ze 12 jaar.
Nu mag ze niet mee gaan omdat ze in deze vakantie 12 jaar wordt en ze dan vanaf haar verjaardag een Corona certificaat zou moeten hebben om de skilift nog te mogen gebruiken en om naar huis te komen.
Ik kan echter geen certificaat regelen voor haar daar ze pas vanaf 12 jaar opgeroepen zal worden om een vaccinatie te krijgen. Dit krijg ik zelfs hier ook niet geregeld.
Iemand een idee wie mij kan verder helpen?

Kan je niet vragen aan de organisatie die het kamp organiseert of ze de laatste skidag in het hotel mag blijven? Tegen het einde van de week zijn er op de meeste kampen/schoolreizen toch al een aantal geblesseerden/zieken, dus ik kan me dus niet inbeelden dat dit een onoverkomelijk probleem is.

Ik las hier ergens een antwoord dat Oostenrijk nog bezig is met een regeling voor dit soort gevallen.

Het is toch potverdikkeme helemaal van de pot gerukt! God, wat is de wereld totaal gestoord momenteel.

I can stick uphill ice, on my saucer...

In Frankrijk is het certificaat pas verplicht vanaf 12 jaar + 2 maanden om dit soort toestanden te vermijden. Hoop dat ze dat in Oostenrijk ook zullen doen.

Precies wat Shane zegt!

Maar dan heeft ze alleen op 5 maart een “probleem”…

Wij wilden op de 12de verjaardag van onze dochter een vaccinatie afspraak maken maar kregen te horen dat dat pas een dag later kon omdat ze op die dag 12 aan het worden was😂😂😂😂😂

Dus de conclusie is dat ze alleen op de terugreis dag 12 is en dan is er geen probleem meer🥳😉

Maar ik zou het advies van arnh opvolgen, dat klinkt iig het meest aannemelijk in deze zonder veel stampij te hoeven maken.

Succes iig☃️

LA NORMA😍☃️

In Frankrijk is het certificaat pas verplicht vanaf 12 jaar + 2 maanden om dit soort toestanden te vermijden. Hoop dat ze dat in Oostenrijk ook zullen doen.

Hupla op 24 nov 2021 20:46

Waar kan ik deze info ‘officieel’ vinden? En geldt het enkel in de horeca of ook voor een doorreis? Alvast bedankt voor uw feedback!

Kan je niet vragen aan de organisatie die het kamp organiseert of ze de laatste skidag in het hotel mag blijven? Tegen het einde van de week zijn er op de meeste kampen/schoolreizen toch al een aantal geblesseerden/zieken, dus ik kan me dus niet inbeelden dat dit een onoverkomelijk probleem is.

Arnh op 24 nov 2021 16:23

Maar dan zou ze nog altijd niet thuis geraken omdat ze blijkbaar ook onderweg moet kunnen aantonen dat ze een certificaat heeft.

Maar ook met 1 vaccinatie wordt een 12-jarige niet als volledig gevaccineerd gezien? In Noorwegen krijgen ze maar 1 prik. Was de afgelopen dagen lang weekend in NL en hebben 2x sneltest moeten laten doen zodat ie alle dagen een geldige QR had. Dat testen mag dus niet meer bij 2G, dus dan kun je ook niet med kids op reis?? Of tolk ik de regels dan verkeerd?

Mochten ze in O’rijk een oplossing bedenken dan hoor ik t graag. Voorlopig skiën we in Noorwegen denk ik…

Tegen die tijd kan ze al volledig gevaccineerd zijn. Ga er maar vanuit dat half december met de vaccinaties in die groep begonnen gaat worden. Is ze eind Januari volledig gevaccineerd.

In Frankrijk is het certificaat pas verplicht vanaf 12 jaar + 2 maanden om dit soort toestanden te vermijden. Hoop dat ze dat in Oostenrijk ook zullen doen.

Hupla op 24 nov 2021 20:46

Waar kan ik deze info ‘officieel’ vinden? En geldt het enkel in de horeca of ook voor een doorreis? Alvast bedankt voor uw feedback!

Kathleen11 op 24 nov 2021 22:50

Via volgende link vind ik het volgende (waar je voorlopig niets mee opschiet): https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…
Kinderen van 12 tot 15 jaar komen in aanmerking voor de zogenaamde Ninja-pas, maar die is nog niet voor buitenlandse kinderen beschikbaar. Daar wordt nog naar gekeken.

To ski or not to ski, that is not a question
u mag ze niet mee gaan omdat ze in deze vakantie 12 jaar wordt en ze dan vanaf haar verjaardag een Corona certificaat zou moeten hebben om de skilift nog te mogen gebruiken en om naar huis te komen. § Kathleen11 op 24 nov 2021 15:43

Van wie mag ze niet mee? Van de organisatie? Het is toch te verwachten dat er een overgangsregeling gaat komen voor kinderen die net 12 zijn. Die gaan ze echt niet weigeren, dat is bizar en mag volgens mij ook niet…
Ik had hetzelfde probleem met mijn zoon, maar dat heeft zichzelf opgelost. Hij heeft nu Corona en is dus straks genezen. Het is bizar, maar ik vind het een zegen. Dus…

Ik had ook al gemaild met de ambassade, maar die konden er nog niks over zeggen.
Je kunt misschien bellen met een van de hotlines op deze pagina. Misschien kunnen die je naar een officiële bron verwijzen waar iets staat. https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavir…

Ik vind het trouwens ook bizar dat ze deze maatregels al een paar weken hebben staan en nog steeds geen duidelijkheid hebben gegeven over deze leeftijdsgroep.

*bericht bewerkt door Taan op 26 nov 2021 11:31

Plaats een reactie