2 in 1 buff/nekwarmer i.v.m. maatregelen Corona Frankrijk

We hebben nu 5 dagen piste erop zitten in L3V. We hebben een soort buff met filter. Maaruh… veel mensen en dan vooral Fransen hebben iets voor de mond wat ook door kan gaan als spannend onderbroekje… Pas Sanitair wordt ook streng gecontroleerd hoor!! 1 keer op een leeg terras verder niets gezien. Heel eerlijk, het is in zo’n groot gebied met zulke snelle liften en mensenmassa’s niet te doen om fatsoenlijk te controleren. Buiten in de rij en in stoeltjesliften maakt het ook geen bal uit, bij gondels is iedereen net wat serieuzer en wordt er streng op kapjes gelet maar zoals gezegd, totaal niet op de kwaliteit van het kapje of buff, als je iets voor je neus en mond hebt is het prima.
Ohja mensen… laat die Kl*te weggooikapjes thuis! Er liggen er al veel in het skigebied! Dat wordt na het seizoen kapjes ruimen…

We hebben nu 5 dagen piste erop zitten in L3V. We hebben een soort buff met filter. Maaruh… veel mensen en dan vooral Fransen hebben iets voor de mond wat ook door kan gaan als spannend onderbroekje… Pas Sanitair wordt ook streng gecontroleerd hoor!! 1 keer op een leeg terras verder niets gezien. Heel eerlijk, het is in zo’n groot gebied met zulke snelle liften en mensenmassa’s niet te doen om fatsoenlijk te controleren. Buiten in de rij en in stoeltjesliften maakt het ook geen bal uit, bij gondels is iedereen net wat serieuzer en wordt er streng op kapjes gelet maar zoals gezegd, totaal niet op de kwaliteit van het kapje of buff, als je iets voor je neus en mond hebt is het prima.
Ohja mensen… laat die Kl*te weggooikapjes thuis! Er liggen er al veel in het skigebied! Dat wordt na het seizoen kapjes ruimen…

nils3 op 04 jan 2022 17:29

Okee, goed om te lezen. Dan denk ik dat ik toch maar mijn gewone buffs meeneem en geen speciale koop met filter erin…

*bericht bewerkt door Roza1990 op 04 jan 2022 19:02

Na 2 dagen buff met filter ben ik overgeschakeld naar het blauwe mondmaskertje. Het filtertje in de buff blijft niet goed zitten en zoals bij velen is die filter ook plots gaan vliegen onderweg. Dan heb je nog een heel dunne buff zonder filter. Ondertussen is iedereen die graag een buff draagt weer overgeschakeld naar de oude warmere buff. Dat gaat hier allemaal. In Les Sybelles zie je vanalles wat als maskertje moet doorgaan. Even de kraag van de jas over je neus trekken is ook goed 😊 . En verder … nog geen enkele keer is de pass sanitaire gecontroleerd bij de lift.

Hier in saint francois wordt de QR code wel gecontroleerd. Bij de lift al 3x (wel dezelfde lift, in 1450 het goedkopere deel met veel studenten).

Heb zelf eigenlijk altijd een gewone sjaal op als mondkapje. En dat wordt toegestaan. Maar het is dan ook rustig…

Hier in Les Sybelles is het prima als je iets voor je mind hebt. Hoeft geen speciale buff of mondkapje te zijn. Onze qr code hebben we nog helemaal niet hoeven te laten zien. Vandaag in de skibus werkelijk hutje mutje, niet handig vond ik. We nemen de andere dagen wel de auto.

@bart1980 @Stef3

Die norm maakt echt niemand wat uit. In ieder geval niet waar wij geweest zijn (Alpe d’Huez / Chamrousse). Maar ik denk niet dat het ergens anders wel wat uitmaakt. Als je al iets over je mond + neus hebt, dan zit je wel goed. Zat mensen die maar wat deden, of een sjaal gebruikten. Of een verfrommeld en nat mondmasker op deden. Liftbediendes gaan echt niet controleren of je buff wel aan de norm voldoet. Bovendien ging in veel gevallen die maskers weer af zodra de lift het station verliet. Zou me niet zo zorgen maken om normen in ieder geval.

Maar als je googlet op tour de cou masque dan zijn er wel veel opties van webshops in Frankrijk. Hier ergens anders werd ook die van Val Thorens aanbevolen. Die ik linkte van zaltana.shop voldoet op zich aan de norm, en heeft ook een symbooltje waar je op zou kunnen wijzen (in het zeer onwaarschijnlijke geval dat iemand ernaar vraagt).

Overigens, in onze zoektocht kwamen we deze nog tegen: https://www.heidimask.com/ Vond ik ook best een elegante oplossing. Voor als mensen toch een wisselbaar filter willen hebben.
@Hulst Levertijd in Frankrijk was 3-5 werkdagen geloof ik. Geen idee wat de levertijd in NL/BE is.

Bierdopje op 21 dec 2021 10:58

Heeft er iemand al ervaring met de heidimask uit dit verhaaltje?

Alvast bedankt!!

Hakuna Matata

Plaats een reactie