Welke skigebieden zijn geopend in Frankrijk ?

Weet iemand welke skigebieden al geopend zijn ( of worden vanaf a.s weekend) in Frankrijk?
(Is Chamonix, Porte du Soleil al geopend?)
Alvast bedankt, Gr Martin

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 29 nov 2021 14:35

Internet. Beetje zelf moeite doen…

Life is what happens while you were checking your phone

Ik reis zaterdag richting les 2 alpes, Val Thorens is ook al open ook Alpe D’Huez opent zaterdag a.s.

Internet. Beetje zelf moeite doen…

Leon100 op 29 nov 2021 10:57

Forum. Om elkaar te helpen.

Ik zag net dat het deelgebied La Balme in La Clusaz op 4 en 5 december ook al open gaat (alleen voor het weekend). Een week later gaat het grootste deel van het gebied open, dan ook buiten het weekend om.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Heb gelezen dat sommige gebieden ook alleen open gaan voor het weekend en dat je je moet aanmelden op een lijst van max 1000 personen en dat je maar 1 dag van het weekend kan inschrijven…

Heb gelezen dat sommige gebieden ook alleen open gaan voor het weekend en dat je je moet aanmelden op een lijst van max 1000 personen en dat je maar 1 dag van het weekend kan inschrijven…

remcosmulders op 29 nov 2021 12:34

In Frankrijk? Heb je hier een bron van?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 29 nov 2021 12:54

Click. Click. Peace

Montgenevre opent ook. Andere gebieden hier in de Zuid Alpen die de 4e hadden staan hebben hun opening een week vooruit geschoven. (te weinig sneeuw).

Click. Click. Peace

Heb gelezen dat sommige gebieden ook alleen open gaan voor het weekend en dat je je moet aanmelden op een lijst van max 1000 personen en dat je maar 1 dag van het weekend kan inschrijven…

remcosmulders op 29 nov 2021 12:34

In Frankrijk? Heb je hier een bron van?

Rogier op 29 nov 2021 12:44

Aahh dit bleek een bericht te zijn van vorig jaar…

In Savoie in ieder geval Tignes, Val D’Isere, Les3Vallées

Ook in Frankrijk gaat het lastig worden met verplichte booster of dagelijkse test, per 15 januari, vanaf 7 maanden na vaccinatie.
Bron: mijn favoriete dagblad https://www.telegraaf.nl/nieuws/386486034/klap-voor-toeriste…

*bericht bewerkt door SuperFranski op 29 nov 2021 17:46

Ook in Frankrijk gaat het lastig worden met verplichte booster of dagelijkse test, per 15 januari, vanaf 7 maanden na vaccinatie.
Bron: mijn favoriete dagblad https://www.telegraaf.nl/nieuws/386486034/klap-voor-toeriste…

SuperFranski op 29 nov 2021 17:44

Goede aanpak van Frankrijk: geen lockdown, strengere maatregelen, en de horeca, is toch ook een onderdeel van de skivakantie :-), kan open blijven. Verder gaat het er goed met het zetten van de 3rde (na Moderna, Biontech-Pfizer) en 2de (na Janssen) prikken. Skigebieden blijven open en de winter is er al aangekomen…

Ons kleine Luxemburg volgde, zoals verwacht, vanavond de grote buur uit het zuiden, door ook strengere maatregelen af te kondigen (2G is de nieuwe norm, zoals in Oostenrijk), en zich verder aan te passen aan de nieuwe maatregelen in de andere buurlanden.
Tegelijkertijd werd met klem door de “staatsminister” Xavier erop gewezen dat er geen lockdown of verdere sluitingen komen (als voorbeeld werd hier de 17 uur lockdown in NL genoemd).

Op Wintervakantie gaan is dus geen probleem; iedereen met janssen kon al een hele tijd de 2de prik gaan halen (dit geldt ook voor de honderduizenden dagelijkse grenzgangers uit FR, DE en BE) en verder zijn nu al een behoorlijk deel van de categorie 18+ voor de 3rde keer gevaccineerd of worden dat nog voor de kerst. Zelf heb ik mijn 3rde prik al gehad, mijn noord Franse collega’s ook, dus skivakanties OK, zo lang er geen lockdowns meer gaan komen…en die kans is natuurlijk nog aanwezig…

Europees stellen we niks voor hier, maar de aanpak lijkt te werken, zeker nu de wintervakanties er aan komen, geeft het een prettig gevoel, straks gewoon weer een dagje naar de Vogezen te kunnen gaan of naar de Franse en Oostenrijkse alpen.

We blijven positief!

LTV gaat volledig open

LTV gaat volledig open

Pieter230976 op 29 nov 2021 19:54

Ja? Vanaf wanneer? Nu is er nog maar 25 km open nml…

LTV gaat volledig open

Pieter230976 op 29 nov 2021 19:54

Ja? Vanaf wanneer? Nu is er nog maar 25 km open nml…

ardjanvanbreugel op 29 nov 2021 20:07

Zaterdag 4 December

Is er een (eenvoudig) overzicht van de geopende skigebieden? Ik zie hierboven LTV en espace Killy staan. Ook Montgenevre. Momenteel sneeuwt het hevig, dus kan me ook voorstellen dat er skigebieden zijn die eerder open gaan.

specifieke situatie betreft: Welke gebieden zijn open vanaf 11 december?
Ik zie dat praktisch alles open is vanaf 18 december.

Edit: GIYF met name in het Frans, dus even de zoekopdracht in het Frans ingevoerd, leverde me deze link. https://www.lefigaro.fr/voyages/montagne/ski-les-dates-d-ouv…

*bericht bewerkt door Veenhoorn op 02 dec 2021 12:09

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Plaats een reactie