Openening Seizoen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Hoi, heeft er iemand ervaring mee met de Dolomiti, als zij zaterdag het seizoen starten… zou alles open zijn?

Sterker nog, er zijn al pistes open (Kronplatz). Zie https://www.dolomitisuperski.com/Live-info/Piste-aperte…
Ik zie niet in waarom onder de huidige weersomstandigheden de geplande openingen niet gewoon doorgaan. Ze hebben nu ook veel sneeuwkanonnen aanstaan. Gaat goed komen.

Uit de mail van Dolomiti Ski van afgelopen vrijdag 26-11-2021:

The long wait is finally over!

This Saturday, 27 November, Dolomiti Superski starts the 2021-22 winter season with even more enthusiasm than usual. It has been a long and hard time, but now we are ready. The slopes of Cortina-Col Gallina at Passo Falzarego, numerous slopes and lifts on all three sides of Kronplatz-Plan de Corones and slopes and lifts at Passo Monte Croce and Signaue in the 3 Cime Dolomites area will already be open this weekend. The majority of our facilities will follow on December 4th.

Wij gaan aanstaande zaterdag - zaterdag. Bij mij weten is alles open, tot zo lang de provincie niet op rood kleurt vrijdag of er een nieuwe maatregel getroffen wordt voor de nieuwe variant. Dat is dus nog even wachten. Volgens het hotel zijn de sneeuwcondities goed. Of werkelijk 100% van de pistes open zal zijn, dat weet ik niet. In het dal ligt toch ook al wel een laag + kunstsneeuw, dus de kans dat veel pistes open zijn is groot.

Hoi, heeft er iemand ervaring mee met de Dolomiti, als zij zaterdag het seizoen starten… zou alles open zijn?

remcosmulders op 29 nov 2021 12:33

Hang af van de sneeuw en hoe koud het is (zodat ze artificieel sneeuw kunnen bijmaken). Kronplatz is al open van afgelopen zaterdag, de meeste gebieden volgen volgende week zaterdag. Dat wilt niet zeggen dat alle pistes dan al open zijn, meestal starten ze met een beperkt aantal pistes.

Ik ga vrijdag (3 dec) een dagje skieen en zondag (5 dec)… laat wel weten waar we naartoe zijn geweest en hoe 't was.

@Asterino woon je daar in de buurt?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het wordt nog wel even puzzelen met de dagelijkse koppeling van je skipas en je QR code. Het is mij nog niet duidelijk hoe en en wat. Dit staat er ook in het hierboven genoemde mailtje:

The ski pass can be activated on our website dolomitisuperski.com by matching the personal data (name, surname, date of birth and ski pass number) with the Green Pass. It can be uploaded from the camera of your mobile phone or directly in the Dolomiti Superski app by loading the Green Pass from the photo gallery or the memory of the mobile phone and matching it to the skipass number stored in the skipass section of the app.

De skipas koppelen met de Green Pass… Is de nederlandse corona check app hiervoor geschikt? Je qr-code uploaden naar de Dolomiti Superski website of in de app van Dolomiti Superski? Hoe dan? Gewoon een screenshotje maken en die dan uploaden?
Kan iemand die dit binnenkort daar gaat dat mij svp uitleggen?

*bericht bewerkt door Matthieu op 29 nov 2021 14:42

Aftellen maar!

@Matthieu: ik had begrepen dat de skipas ook handmatig geactiveerd kon worden aan eender welke kassa binnen het domein van Dolomiti Superski.

“Activation at our points of sale: validate the QR code every day at our points of sale.”

*bericht bewerkt door Mathijs! op 29 nov 2021 14:48

Dat heb ik ook gezien maar iedere dag naar de kassa (met wachtrij) is niet de meest handige oplossing denk ik.

Aftellen maar!

@Asterino woon je daar in de buurt?

Roy83 op 29 nov 2021 14:20

Bwa redelijk… Feltre/Belluno ligt in de vooralpen… een uurtje van Alleghe (Civetta), Falcade (San Pelegrino) en San Martino, anderhalf uurtje van Cortina, Arraba en 2 uurtjes v Corvara, etc (sella). Dicht genoeg om dagtripjes te maken en als 't een goed sneeuw jaar is kunnen we skieen op 20 minuten afstand (erg klein gebiedje op lage hoogte 1200-1500m maar erg leuk om kleintjes te leren skieen).

Fotootje van gisteren op de plaatselijke “panetone” met de kleine terrorist.

null

Civetta en San Pellegrino zijn mooie gebieden. San Martino hoop ik volgend jaar maart te leren kennen.

*bericht bewerkt door Matthieu op 29 nov 2021 15:10

Aftellen maar!

Het wordt nog wel even puzzelen met de dagelijkse koppeling van je skipas en je QR code. Het is mij nog niet duidelijk hoe en en wat. Dit staat er ook in het hierboven genoemde mailtje:

The ski pass can be activated on our website dolomitisuperski.com by matching the personal data (name, surname, date of birth and ski pass number) with the Green Pass. It can be uploaded from the camera of your mobile phone or directly in the Dolomiti Superski app by loading the Green Pass from the photo gallery or the memory of the mobile phone and matching it to the skipass number stored in the skipass section of the app.

De skipas koppelen met de Green Pass… Is de nederlandse corona check app hiervoor geschikt? Je qr-code uploaden naar de Dolomiti Superski website of in de app van Dolomiti Superski? Hoe dan? Gewoon een screenshotje maken en die dan uploaden?
Kan iemand die dit binnenkort daar gaat dat mij svp uitleggen?

Matthieu op 29 nov 2021 14:40

Ik heb hier dit weekend even mee zitten spelen. Ik kreeg als ik de online code scande gewoon een groen vinkje binnen de Dolimiti SuperSki app alleen omdat ik geen actieve skipas heb kon ik m verder niet koppelen. De internationale QR code uit m’n app screenshotten en dan proberen te uploaden gaf een foutmelding o.i.d.
Als ik dus gewoon de papieren QR-code scande dan werkte t wel (die je online als PDF kunt genereren op www.coronacheck.nl).

*bericht bewerkt door brakes op 29 nov 2021 15:34

Het wordt nog wel even puzzelen met de dagelijkse koppeling van je skipas en je QR code. Het is mij nog niet duidelijk hoe en en wat. Dit staat er ook in het hierboven genoemde mailtje:

The ski pass can be activated on our website dolomitisuperski.com by matching the personal data (name, surname, date of birth and ski pass number) with the Green Pass. It can be uploaded from the camera of your mobile phone or directly in the Dolomiti Superski app by loading the Green Pass from the photo gallery or the memory of the mobile phone and matching it to the skipass number stored in the skipass section of the app.

De skipas koppelen met de Green Pass… Is de nederlandse corona check app hiervoor geschikt? Je qr-code uploaden naar de Dolomiti Superski website of in de app van Dolomiti Superski? Hoe dan? Gewoon een screenshotje maken en die dan uploaden?
Kan iemand die dit binnenkort daar gaat dat mij svp uitleggen?

Matthieu op 29 nov 2021 14:40

Ik ben best handig met dit soort dingen maar ik heb het 10 keer doorgelezen en geen idee wat ze bedoelen hahahaha heb het idee dat het niet goed vertaald is of op zijn Italiaans uitgelegd

Mooi thnx! Hopelijk kunnen we vrijdag die kant op!

Hoi, heeft er iemand ervaring mee met de Dolomiti, als zij zaterdag het seizoen starten… zou alles open zijn?

remcosmulders op 29 nov 2021 12:33

Voor de sneeuw absoluut geen zorgen maken! Sella Ronda is al bevestigd dat open gaat, maar ik vermoed dat zeker 60/70% open zal zijn. Meestal dat ze wat minder noodzakelijke liften/varianten later openen i.v.m. geringe bezoekersaantallen. Sneeuwproductie draait op volle toeren met komende nacht tegen de -20 boven en -12 in het dal.

@asterino lekker hoor! Maar mijn vraag heeft een puur egoïstische insteek. Ik ben wat zoekende naar de besluitvorming rondom de kleuren van de zones etcetera en hoopte een local te vinden die eea beter kon duiden :).

Ik wil de 18e die kant op, ben vrij optimistisch maar probeer wel te snappen hoe en wat ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

En hoe zit het met de sella ronda? Want val gardena heeft code rood, dus daar mogen de liften niet draaien dan toch? Dus is dat gedeelte van de sella ronda dan bijvoorbeeld dicht?

En hoe zit het met de sella ronda? Want val gardena heeft code rood, dus daar mogen de liften niet draaien dan toch? Dus is dat gedeelte van de sella ronda dan bijvoorbeeld dicht?

ardjanvanbreugel op 29 nov 2021 20:30

Er is een verschil tussen dorpen code rood en regio code rood. De dorpen code rood heeft in deze zin te maken met een aantal extra maatregelen, waaronder de meest ingrijpende avondklok van 18u-05u. Als je op hotel zit met avondeten niet echt een probleem. Pas wanneer heel de regio (ik denk Bolzano) rood kleurt, gaan de liften toe. Dit is momenteel nog niet het geval. Zuid Tirol ziet momenteel nog code wit.

ah kijk, dat is verhelderend, dankjewel!
Wellicht 5 december die kant op, even afwegen tegenover gebieden in Frankrijk qua hoeveelheid open pistes en weersvoorspelling.

*bericht bewerkt door ardjanvanbreugel op 29 nov 2021 20:44

@asterino lekker hoor! Maar mijn vraag heeft een puur egoïstische insteek. Ik ben wat zoekende naar de besluitvorming rondom de kleuren van de zones etcetera en hoopte een local te vinden die eea beter kon duiden :).

Ik wil de 18e die kant op, ben vrij optimistisch maar probeer wel te snappen hoe en wat ;).

Roy83 op 29 nov 2021 18:11

Mmm ben ook geen expert en volg gewoon 't nieuws tegen 't weekend. Elke vrijdag worden de regios geevalueerd. Gebaseerd op deze evaluatie kunnen potentieel de kleurencodes veranderen op de maandag daarop. Dat geeft de media tijd om tijdens 't weekend hier al over te berichten richting bevolking.

Te ijkpunten zijn 3 zaken:

  • Incident waarde van meer dan 50 infecties per week per 100.000 inwoners in de regio.
  • Het percentage van het totaal aantal ICU bedden in de regio dat bezet wordt door covid patienten, grens is 10%
  • Het percentage van het totaal aantal hospitaalbedden per regio dat bezet wordt door covid patienten, grens is 15%

Die zaken kan je min of meer opvolgen in de covid dashboard van de overheid (https://opendatadpc.maps.arcgis.com/apps/dashboards/b0c68bce2cce478eaac82fe38d4138b1 ) , maar ik lees gewoon de media op vrijdag… ;-)

Op dit moment (vandaag) is 1 regio verschoven van wit naar geel (de kleuren zijn wit, geel, oranje en rood), Friuli Venezia giullia. (https://www.salute.gov.it/portale/nuovocoronavirus/dettaglioContenutiNuovoCoronavirus.jsp?lingua=english&id=5367&area=nuovoCoronavirus&menu=vuoto)

In de media praat men dat komende weken Veneto en Marche wel eens kunnen verschuiven. Veneto heeft een incident rate van meer dan 200 cases per 100.000 inwoners, en waar de hospitalisatie cijfers laag bleven schuiven ze nu ook op naar 8% ICU bezetting en 7% totale bezetting niet ICU. Veneto blijft wit ondanks de incident cijfers omdat de ICU bezetting % en hospitalisatie % onder de grenswaarden blijven.

Nu is een verandering naar Gele zone of Oranje zone ook nog niet zo’n probleem als je gevaccineerd bent. Daarnaast praat men druk over de supergreenpas (2G) en hoe lang een vaccinatie geldig blijft in tijd.

Uiteindelijk kan ik je geen kant en klaar antwoord geven want dat is er niet en de Italiaanse regering kan heel snel de neus draaien in de ene of andere richting. Dit voorjaar had ik in Alleghe een verlengd weekend geboekt op 14 feb, want de pistes gingen dan eindelijk open gaan… De avond voor opening komt mr Speranza (minister van gezondheid, zijn achternaam wilt “hoop” zeggen) op tv om te zeggen dat het feestje niet doorgaat. Wij zaten al op hotel in Alleghe ;-)

Gewoon de actualiteit blijven volgen en annulatie verzekering of afspraak bij de hand.

Toch helpt het om zo een beetje iets van een ‘local’ te horen :). Tnx!!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bedankt voor de info. Weet jij toevallig rond wat uur dat op vrijdag bekend gemaakt wordt ? Kwestie van ons vertrekuur juist te kiezen. Zou zuur zijn om rechtsomkeer te moeten maken.

Bedankt voor de info. Weet jij toevallig rond wat uur dat op vrijdag bekend gemaakt wordt ? Kwestie van ons vertrekuur juist te kiezen. Zou zuur zijn om rechtsomkeer te moeten maken.

Gast100 op 29 nov 2021 22:11

Nee sorry, geen idee. Maar 't is meestal op 't avond nieuws om 20u dus daarvoor wel.

Weet iemand of je met de huidige avondklok 20.00u tot 05.00u wel mag arriveren na 20u in het hotel vanuit Nederland?

Weet iemand of je met de huidige avondklok 20.00u tot 05.00u wel mag arriveren na 20u in het hotel vanuit Nederland?

remcosmulders op 01 dec 2021 10:16

Normaal wel; dat hebben wij vorig jaar in Frankrijk ook gedaan en het hotel bevestigde toen dat voor reizigers hier een uitzondering is.

Vandaag gebeld met overheid Italië, ook op site zeggen ze er is momenteel geen gebied dat rood is gekleurd… terwijl ze dat wel op diverse sites zeggen.

Vandaag gebeld met overheid Italië, ook op site zeggen ze er is momenteel geen gebied dat rood is gekleurd… terwijl ze dat wel op diverse sites zeggen.

remcosmulders op 01 dec 2021 14:31

gebied is niet rood er zijn wel dorpen die rood zijn

Vandaag gebeld met overheid Italië, ook op site zeggen ze er is momenteel geen gebied dat rood is gekleurd… terwijl ze dat wel op diverse sites zeggen.

remcosmulders op 01 dec 2021 14:31

Er is maar 1 regio geel gekleurd momenteel, alle anderen nog wit. Die regio is Friuli Venezia Giulia.
https://www.salute.gov.it/portale/nuovocoronavirus/dettaglio…

Ah ok, maar goed vrijdag reizen moet dus geen probleem zijn :D

https://www.dolomitisuperski.com/en/Plan-ski-holiday/Green%2…

filmpje hoe het werkt

Suzy op 02 dec 2021 13:51

Na dit filmpje te hebben gezien is het mij nog niet duidelijk hoe je je qr-code upload. Uit onze coronacheck-app kun je niets opslaan om dit vervolgens te uploaden. Misschien kun je een pdf uploaden die je bij www.coronacheck.nl kunt ophalen zoals @brakes hierboven zegt.
Dus nogmaals het verzoek aan iemand die er binnenkort is en deze procedure heeft gedaan dit even toe te lichten.

*bericht bewerkt door Matthieu op 02 dec 2021 14:49

Aftellen maar!

Plaats een reactie