Openening Seizoen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Ik ben ook wel benieuwd. Wat ik begrijp is dat als je gebruikt maakt van de dolomiti superpremiere actie je de pas niet online kunt kopen maar alleen bij de kassa op vertoning van het voucher.
Ik lees echter niet duidelijk dat je deze pas dan ook kunt koppelen in de app. Dat zou dan onhandig zijn omdat je dan verplicht bent de pas elke dag te laten activeren bij het verkooppunt…

De planning is om van 10 tm 15 december in Selva te zitten. Stilletjes begin ik de hoop te krijgen dat het gaat lukken dit jaar…

Ik ben ook wel benieuwd. Wat ik begrijp is dat als je gebruikt maakt van de dolomiti superpremiere actie je de pas niet online kunt kopen maar alleen bij de kassa op vertoning van het voucher.
Ik lees echter niet duidelijk dat je deze pas dan ook kunt koppelen in de app. Dat zou dan onhandig zijn omdat je dan verplicht bent de pas elke dag te laten activeren bij het verkooppunt…

De planning is om van 10 tm 15 december in Selva te zitten. Stilletjes begin ik de hoop te krijgen dat het gaat lukken dit jaar…

BoardSki op 02 dec 2021 21:08

Die pas moet je inderdaad aan de kassa gaan halen, maar kan je dan door het unieke nummer op de pas toevoegen aan de app, en zo vrijschakelen op basis van de “papieren” QR-code.

Ik ga het zaterdag, of ten laatste zondagochtend proberen.

Ook die Superpremiere pas zal een nummer hebben wat je kunt invoeren lijkt mij.
Als je een online pas koopt zal je die toch ook ergens moeten afhalen? Zonder fysieke pas kom je nergens. Weet ik iemand dat?

Edit: ah, Het antwoord van Forzam net gemist toen ik mijn bericht postte. Je papieren code meenemen dus.
Ben benieuwd.

*bericht bewerkt door Matthieu op 02 dec 2021 21:39

Aftellen maar!

Dan heb ik geluk dat ik uiteindelijk een papieren code heb ontvangen na, ik zal niet overdrijven, minstens 30 keer bellen met de GGD.

Mijn 2e vaccinatie staat gewoon goed geregistreerd, maar ze krijgen het niet voor elkaar dat deze goed doorkomt om deze automatisch te genereren. Uitdraaien van de code zou mij dus gewoonweg niet gaan lukken.

Ik ga voor de zekerheid maar een extra aantal copieen maken van mijn papieren qr code….

Je moet er wat voor over hebben, wil je dit jaar kunnen gaan skien….

https://www.dolomitisuperski.com/en/Plan-ski-holiday/Green%2…

filmpje hoe het werkt

Suzy op 02 dec 2021 13:51

Na dit filmpje te hebben gezien is het mij nog niet duidelijk hoe je je qr-code upload. Uit onze coronacheck-app kun je niets opslaan om dit vervolgens te uploaden. Misschien kun je een pdf uploaden die je bij www.coronacheck.nl kunt ophalen zoals @brakes hierboven zegt.
Dus nogmaals het verzoek aan iemand die er binnenkort is en deze procedure heeft gedaan dit even toe te lichten.

Matthieu op 02 dec 2021 14:39

Idd via www.coronacheck.nl inloggen met je DigiD en papieren qr pdf downloaden.

De rest vertel ik je zaterdag als ik daar ben en hopelijk mijn skipas geactiveerd heb

Vandaag hebben wij voor onze 2e dag skiën op de Kronplatz voor het eerst zelf de skipas gekoppeld aan onze QR code. Voor de zekerheid hadden we de code thuis al opgevraagd via coronacheck.nl en uitgeprint meegenomen.

Via de app werkt het eigenlijk vrij eenvoudig, mits je eerst in het hoofdmenu je skipas hebt toevoegd. Vervolgens open je het menu voor de koppeling, volgt de instructies, scant met je camera je QR code en je pas is geactiveerd.
Wij hadden eerst al een paar pogingen gewaagd zonder succes. De app gaf aan dat hij het skipas nummer niet herkende. Uiteindelijk was de oplossing om deze eerst in het hoofdmenu toe te voegen.

We zien nu onze passen in het betreffende menu staan, dus ik verwacht morgen alleen de QR even te moeten scannen en we kunnen weer op pad. Kleine moeite lijkt me.

Bijkomend voordeel van het koppelen van je pas is dat je in de piste restaurants je QR niet hoeft te tonen. Je kan daar immers niet komen zonder een geldige code van die dag.

@MartijnvH dat klinkt eenvoudig. Dank voor je uitleg.
Één vraagje: heb je meerdere passen in je app staan, dus ook die van je reisgenoten of heeft iedereen zijn eigen app?

*bericht bewerkt door Matthieu op 03 dec 2021 20:28

Aftellen maar!

Vandaag hebben wij voor onze 2e dag skiën op de Kronplatz voor het eerst zelf de skipas gekoppeld aan onze QR code. Voor de zekerheid hadden we de code thuis al opgevraagd via coronacheck.nl en uitgeprint meegenomen.

Via de app werkt het eigenlijk vrij eenvoudig, mits je eerst in het hoofdmenu je skipas hebt toevoegd. Vervolgens open je het menu voor de koppeling, volgt de instructies, scant met je camera je QR code en je pas is geactiveerd.
Wij hadden eerst al een paar pogingen gewaagd zonder succes. De app gaf aan dat hij het skipas nummer niet herkende. Uiteindelijk was de oplossing om deze eerst in het hoofdmenu toe te voegen.

We zien nu onze passen in het betreffende menu staan, dus ik verwacht morgen alleen de QR even te moeten scannen en we kunnen weer op pad. Kleine moeite lijkt me.

Bijkomend voordeel van het koppelen van je pas is dat je in de piste restaurants je QR niet hoeft te tonen. Je kan daar immers niet komen zonder een geldige code van die dag.

MartijnvH op 03 dec 2021 20:16

Martijn, dat is zo… eenmaal de skipass in de app is ingevoerd en de QR code, hoef je de volgende dag (of dagen) gewoon terug op de “activatie knop” te duwen… je hoeft dan niets meer in te voeren (ook je QR code niet, die is bewaart in je app). Maw is 2 x klikken en klaar.

@Matthieu Wij hebben beide de app geïnstalleerd, dus geen dubbele passen in 1 app.

@MartijnvH dat klinkt eenvoudig. Dank voor je uitleg.
Één vraagje: heb je meerdere passen in je app staan, dus ook die van je reisgenoten of heeft iedereen zijn eigen app?

Matthieu op 03 dec 2021 20:26

Yup meerdere passen geen enkel probleem. Ik heb de pas van mijn vriendin ook in de app staan. Heb natuurlijk de eerste keer wel een foto moeten nemen van haar (italiaanse) qr code, maar eenmaal die geactiveerd was no prob. Werkt erg goed.

Ook op restaurant scannen ze (alvast in sesto) gewoon de skipas… je hoeft je telefoon niet tevoorschijn toveren… de skipas is voor die dag gelijk aan je QR code.

Thanks allen. Duidelijk zo. En gelukkig eenvoudig.

*bericht bewerkt door Matthieu op 03 dec 2021 21:01

Aftellen maar!

Trouwens genoten van mijn eerste ski dag dit seizoen. Buiten kronplats en sexto was alles nog dicht dus naar “dolomiti sesto” gereden… relatief ver van waar ik woon (2 u rijden) , maar goed, heb ik er wel voor over. Heel de dag “corduroy” pistes, er was bijna niemand, dus zelfs op de donker rode, relatief steile pistes waren er in de namiddag geen bukkels. Erg zonnig, maar wel koud (-10°c)

Voormiddag Croda Rossa kant, met een beginneling (de 2 blauwe pistes een aantal keren genomen). In de namiddag met een vriend de Elmo kant gedaan met de rode en zwarte pistes. Eerste keer voor mij hier… vond vooral de rode 13 dalafvaart naar Versiacco erg leuk.

2de keer met de dynastar speedzone 14s op stap, erg leuke speelse ski.

null

start van de dag in Signaue
null

op Elmo met zicht op Kronplatz
null

Lekker eten, dat ook wel ;-)

Nou… na een uur in de rij bij de kassa… (zorg dat je op tijd bent) skipas code ingevoerd… probleem is ipv een / en een spatie moeten er overal - tussen … dan vindt de app de skipas wel…

123-45678-90000

Zoiets dus…!

@Asterino daar wil ik ook wel twee uur voor rijden. Prachtige dag inderdaad. @remcosmulders weer een tip erbij. Dank je!

Aftellen maar!

Dag 2… heractiveren greenpass… op een vinkje klikken als je gevaccineerd bent… als je getest niet zijn er opnieuw QR scannen… en go! Vandaag 30cm verse sneeuw! Alles ongeveer is open. Niet druk en dus heerlijk gas erop!

Dag 2… heractiveren greenpass… op een vinkje klikken als je gevaccineerd bent… als je getest niet zijn er opnieuw QR scannen… en go! Vandaag 30cm verse sneeuw! Alles ongeveer is open. Niet druk en dus heerlijk gas erop!

remcosmulders op 05 dec 2021 09:24

Hi remco,
Wij reizen met kinderen die niet allen gevaccineerd zijn, maar wel 12 plus. Als ik iedere 48 uur test kan ik dan de QR code opnieuw scannen en weer skiën EN de berghutten in? Ik lees ook op andere forums dat 2G geldt wat inhoudt dat een aantal kinderen niet naar binnen zou mogen? Of wordt daar niet meer naar gekeken en geldt de entree tot de piste met negatieve test ook tot entree berghutten? Dat is voor ons wel bepalend, anders kunnen ze niet eens even opwarmen of naar wc…

Berghutten is 2G dus genezen of gevaccineerd.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dag 2… heractiveren greenpass… op een vinkje klikken als je gevaccineerd bent… als je getest niet zijn er opnieuw QR scannen… en go! Vandaag 30cm verse sneeuw! Alles ongeveer is open. Niet druk en dus heerlijk gas erop!

remcosmulders op 05 dec 2021 09:24

Hi remco,
Wij reizen met kinderen die niet allen gevaccineerd zijn, maar wel 12 plus. Als ik iedere 48 uur test kan ik dan de QR code opnieuw scannen en weer skiën EN de berghutten in? Ik lees ook op andere forums dat 2G geldt wat inhoudt dat een aantal kinderen niet naar binnen zou mogen? Of wordt daar niet meer naar gekeken en geldt de entree tot de piste met negatieve test ook tot entree berghutten? Dat is voor ons wel bepalend, anders kunnen ze niet eens even opwarmen of naar wc…

Suzy op 06 dec 2021 11:45

Zodra je skipas op groen staat mag je op de berg overal binnen. Volgens mij geld nog steeds 3G niet 2G

Berghutten is 2G dus genezen of gevaccineerd.

Roy83 op 06 dec 2021 12:53

Niet dus. Zodra je je skipas hebt en QR hebt gescand kom je op de berg bij elke tent binnen zo der scannen , je hebt immers een greenpass

Green-pass uitgelegd door een local (hoteleigenaar).

Jongens skien goed!

Berghutten is 2G dus genezen of gevaccineerd.

Roy83 op 06 dec 2021 12:53

Niet dus. Zodra je je skipas hebt en QR hebt gescand kom je op de berg bij elke tent binnen zo der scannen , je hebt immers een greenpass

remcosmulders op 06 dec 2021 14:22

Vreemd, https://www.stol.it/artikel/politik/diese-regeln-gelten-ab-m…. Misschien moeten ze de wijziging nog ff doorvoeren?

*bericht bewerkt door Roy83 op 06 dec 2021 16:50

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Berghutten is 2G dus genezen of gevaccineerd.

Roy83 op 06 dec 2021 12:53

Niet dus. Zodra je je skipas hebt en QR hebt gescand kom je op de berg bij elke tent binnen zo der scannen , je hebt immers een greenpass

remcosmulders op 06 dec 2021 14:22

Vreemd, https://www.stol.it/artikel/politik/diese-regeln-gelten-ab-m…. Misschien moeten ze de wijziging nog ff doorvoeren?

Roy83 op 06 dec 2021 16:49

Nou dat is fijn om te lezen. Je bent immers getest en dus zeker zonder Corona. Zou dan best vreemd zijn als je wel de lift in mag maar niet het restaurant. Veel plezier nog en dank voor de info vanuit de live situatie!

Green-pass uitgelegd door een local (hoteleigenaar).

sneeuwzeker op 06 dec 2021 14:26

Wat een ontzettend leuk filmpje in een gebied waar wij al jaren komen!!

Nog ff over nagedacht , ja ze zeggen in restaurants etc. Is 2G regel… echter OV (Skilift) zou weer 3G zijn en op de berg houden restaurants dus geen controles meer (lees greenpass is ok) we hebben 1 keer gegeten bij een hotel/restaurant aan de lift in een dorp daar werd wel weer gescand

Alle filmpjes van Ustaria Posta zijn geweldig. Ik kijk ze echt altijd allemaal (al jaren). Check ook z’n filmpjes van afgelopen winter als ie de Sella ronde gaat toerskien of Val Mezdi omhoog loopt. Echt wonderschoon!

*bericht bewerkt door brakes op 09 dec 2021 23:09

Nog ff over nagedacht , ja ze zeggen in restaurants etc. Is 2G regel… echter OV (Skilift) zou weer 3G zijn en op de berg houden restaurants dus geen controles meer (lees greenpass is ok) we hebben 1 keer gegeten bij een hotel/restaurant aan de lift in een dorp daar werd wel weer gescand

remcosmulders op 07 dec 2021 09:49

Plaats een reactie