Boostershoppen’; Extra vaccin haal je ‘gewoon’ in Frankrijk

https://www.rapidcare-webshop.com/pages/hier-impfung-buchen…

Dagelijks van 10:00 tot 16:00

Waar kan je precies vinden tot hoelaat dit open is?
Wij zitten met hetzelfde probleem gaan over 3 welen naar oostenrijk en hebben een booster nodig

François_ op 14 dec 2021 20:13
Daniel87 op 14 dec 2021 21:54

Moet je een stempel in je gele boekje hebben vanuit nederland? En op het formulier heb ik alles ingevuld maar adres gewoon in nederland of is dat niet slim!! Graag jullie ervaring hier ee

https://www.rapidcare-webshop.com/pages/hier-impfung-buchen…

Dagelijks van 10:00 tot 16:00

Waar kan je precies vinden tot hoelaat dit open is?
Wij zitten met hetzelfde probleem gaan over 3 welen naar oostenrijk en hebben een booster nodig

François_ op 14 dec 2021 20:13
Daniel87 op 14 dec 2021 21:54

Moet je een stempel in je gele boekje hebben vanuit nederland? En op het formulier heb ik alles ingevuld maar adres gewoon in nederland of is dat niet slim!! Graag jullie ervaring hier ee

François_ op 16 dec 2021 11:15

Geel boekje meenemen als je die hebt. Daar krijg je een stempel in en met die stempel kan je jouw qr code ophalen bij de lokale apotheek. Duits adres invullen. Elk lokaal hotel is voldoende.

Wij willen morgen naar Aken voor mijn zoon. Ik zie geen formulier op de website. Afspraakagenda geeft ook vol aan. Iemand met ervaring?

Je kunt zonder afspraak naar de bovenste tot 12 uur ‘s avonds

null

*bericht bewerkt door Lina op 16 dec 2021 19:31

Heeft iemand de afgelopen week nog positieve ervaringen met het halen van een boosterprik in Frankrijk. Heb voor morgen een afspraak staan. Wil weten of het nog zin heeft er naar toe te gaan.

Mellie

Zojuist in Aken geweest. Top geregeld daar, zeer vriendelijke mensen ook. Dus zeker de moeite. Alleen paspoort en geel boekje mee, documenten zijn ter plaatse in te vullen en opgave Nederlands adres geen probleem. Veel Nederlanders te vinden daar. Succes en veel ski plezier!

Kranenburg is dicht voor nederlanders

Mellie69, bespaar je de moeite, helaas is die weg volledig afgesloten. Vadaag met afspraak en waterdicht verhaal incl bewijzen naar Valenciennes gereden, afgewezen, toen door naar Denain, zonder afspraak, waren ze heel welwillend, maar helaas, na 9 December zij er wijzigingen doorgevoerd, je moet echt een carte vitale en woonadres in Frankrijk hebben…
Woonplaats / adres was het probleem niet zozeer, wel de carte vitale, ze accepteren gewoon de NL versie niet (meer)
Al met al konden we, gelukkig, in NL terecht , eind vd avond, voor een rest vaccin!

Mellie69, bespaar je de moeite, helaas is die weg volledig afgesloten. Vadaag met afspraak en waterdicht verhaal incl bewijzen naar Valenciennes gereden, afgewezen, toen door naar Denain, zonder afspraak, waren ze heel welwillend, maar helaas, na 9 December zij er wijzigingen doorgevoerd, je moet echt een carte vitale en woonadres in Frankrijk hebben…
Woonplaats / adres was het probleem niet zozeer, wel de carte vitale, ze accepteren gewoon de NL versie niet (meer)
Al met al konden we, gelukkig, in NL terecht , eind vd avond, voor een rest vaccin!

Marion! op 17 dec 2021 21:17

hoe kom je aan een rest vaccin? alleen te vinden op prullebakvaccin of ben je gewoon einde dag naar een prik locatie gegaan?

Skilat11, eind vd dag naar een locatie in de buurt gegaan, en gevraagd of ze wilden bellen zodra er over was om 20.00, het vakantieverhaal en over rit naar FR verteld, ze hadden echt medelijden met ons, en hebben echt hun best gedaan om ons terug te bellen…
Moesten er wel binnen 10 minuten zijn, dus even gas gegeven…

HELP HELP, heb morgen een afspraak in Aken maar nog geen geel boekje, is een geel boekje perse nodig of krijg je ook een QR code zonder geel boekje.
Of wie weet waar je nog snel een geel boekje kan halen?
THX

HELP HELP, heb morgen een afspraak in Aken maar nog geen geel boekje, is een geel boekje perse nodig of krijg je ook een QR code zonder geel boekje.
Of wie weet waar je nog snel een geel boekje kan halen?
THX

MarianneP op 17 dec 2021 22:47

Volgensmij zijn er mensen op dit blog zie zonder geel boekje geweest zijn zonder problemen.

Ik ben net in Duitsland geprikt. Ik moet nu 15 minuten wachten en dan naar de apotheek voor de QR code. T is hier best wel druk maar heel blij dat ik m’n vaccinatie heb ik ben naar Papenburg gegaan zonder afspraak.

jwgroeneveld op 08 dec 2021 12:47

Kun je laten weten of het gelukt is met de QR-code?

jochem5159 op 08 dec 2021 12:53 Ik heb een QR code op papier. Opgehaald bij de apotheek daar. Ik kan m zelf in een app plaatsen. Nog niet gedaan.
jwgroeneveld op 08 dec 2021 15:26

Beste jwgroeneveld, kan je svp de naam van de arts/vaccinatie centrum in Papenburg geven. Wat waren de openingstijden van de inloop? Ik heb samen met mijn zoon van 20 die in Groningen woont Janssen vaccin gehad en we willen ook graag jouw route bewandelen.

JvS_Lotus_ op 09 dec 2021 00:15

De locatie is de jeugdherberg. Kirchstrasse 38 Papenburg. zie ook emsland.de Succes

jwgroeneveld op 09 dec 2021 06:44
JvS_Lotus_ op 09 dec 2021 11:41

Veel dank, ik ga het ook hier proberen te fixen

JvS_Lotus_ op 09 dec 2021 11:42

Veel dank, ik ga het ook hier proberen te fixen

JvS_Lotus_ op 09 dec 2021 11:42

En is het gelukt??

JeanWi op 15 dec 2021 18:57

Yep, ik ben afgelopen dinsdag vroeg in Meppen geweest en na een half uurtje wachten in de rij soepel gevaccineerd. Had geen geel boekje mee, maar wel een print van mijn rivm.nl waar mijn 1e vaccinatie op stond (inloggen met DigiD)

Net terug uit Frankrijk. Super makkelijk allemaal. Registratie laten zien papier werk afronden zitten en prikken. Direct een QR code die internationaal geldig is. Thuis in geladen in de Franse App. Ik kan skiën met kerst.

*bericht bewerkt door MarcieMarc op 17 dec 2021 23:15

Mellie69, bespaar je de moeite, helaas is die weg volledig afgesloten. Vadaag met afspraak en waterdicht verhaal incl bewijzen naar Valenciennes gereden, afgewezen, toen door naar Denain, zonder afspraak, waren ze heel welwillend, maar helaas, na 9 December zij er wijzigingen doorgevoerd, je moet echt een carte vitale en woonadres in Frankrijk hebben…
Woonplaats / adres was het probleem niet zozeer, wel de carte vitale, ze accepteren gewoon de NL versie niet (meer)
Al met al konden we, gelukkig, in NL terecht , eind vd avond, voor een rest vaccin!

Marion! op 17 dec 2021 21:17

Heeft iemand de afgelopen week nog positieve ervaringen met het halen van een boosterprik in Frankrijk. Heb voor morgen een afspraak staan. Wil weten of het nog zin heeft er naar toe te gaan.

Mellie69 op 17 dec 2021 07:03

Net terug uit Tourcaing. Kleine locale huisarts opgezocht. Binnen 20 min stond ik weer buiten geprikt en wel. Kan wel redelijk Frans dan helpt altijd in Frankrijk. Gewoon gezegd dat ik in Frankrijk werk. Klopt gedeeltelijk maar hoefde niks te overleggen. Volgen mij krijgen ze gewoon voor elke prik een vergoeding dus hoe meer prikken hoe beter.

Bedankt voor de reacties. Toch besloten de gok niet te wagen.

Mellie

Echgenote en reisgenoot zojuist in Rees (D) geweest. Op voorhand een afspraak ingepland online en alle gegevens inclusief Nederlands woonadres ingevuld op de formulieren. Gele boekje mee, paspooort en voor de zekerheid een pasje van zorgverzekeraar DSW.
Na een kort reisje van anderhalf uur veel te vroeg aangekomen en met open armen ontvangen want er was geen wachtrij. En 10 minuten later stonden ze weer buiten met een mRNA vaccin in het pootje. Aanrader dus. Het adres is: Pädagogisches Zentrum (PZ) im Schulzentrum Rees, Westring 4, DE-46459 Rees.
Hier het webadres om te boeken: https://shop.ticketpay.de/organizer/H72YFEZA?view=list/…

*bericht bewerkt door Spikes op 18 dec 2021 11:55

Ook wij onderweg terug vanuit Aken. Geen probleem. De dokter heeft zelfs een hele tweede prik gegeven en het advies erbij om in april nog de booster in NL te halen. Maar op mij QR staat wel prik 3/3. Dus even afwachten hoe het in de app komt te staan.
Blij in ieder geval.

Nog positieve ervaringen in fr momenteel? Rijden er vrijdag doorheen…

Edwin van Riel

Zojuist terug uit Duitsland met Boosterprik en QR code, nav Janssen prik in mei 2021. Het is gelukt!! Hoe? App downloaden van Doctorlib.de. Daar de afspraak maken aan de hand van je gewenste locatie. Vaccinatie bewijs, gele boekje mee, ID mee en Huidige QR mee.
Ik doe regelmatig projecten in Duitsland, dus dat hielp mee om via een Duitse postcode de afspraak te maken. (Grenzearbeiter). Er komt wel een rekening mijn kant op voor de NL verzekering. Ik had gekozen voor een afspraak bij een artsenpraktijk in een klein dorpje (Dinslaken) en de eerste kans om 8.00u smorgens. Kind kan de was doen. Nog nooit zo blij geweest met onze oosterburen! Super vriendelijke mensen, veel hulp personeel, goede uitleg hoe het werk met internationale QR en one-stop-shop weer naar huis. Nu op naar de GGD om te kijken of ze de QR in de NL app kunnen laden. Anders zoek ik tips voor de naam van de Duitse of Franse apps die combinatie van Janssen prik 1/1 en Pfizer prik 2 (booster) aankan.

Je kan in FR een booster halen als je daar op vakantie bent, wel even opletten op het volgende:

  • Probeer snel afspraak te maken, veel prik centra lopen nu rap vol
  • Zorg dat je de NL papieren bij je hebt, en wat zeer van belang is dat ze het nummer nodig hebben van het flesjes waar je eerdere prikken uit zijn gekomen (batchnummer van het flesje). anders kunnen ze niet een QR-code afgeven. Dit staat niet altijd op die papieren.
  • Janssen geprikt en dan booster, duurt 7 dagen voodat je QR-code actief is
  • 2* geprikt al, dan is je QR-code gelijk actief na de booster
  • Kan je geen afspraak maken en heb je de booster niet nodig voor het skien maar wil je die graag toch al hebben, laat je naam en telefoonnummer op de wachtlijst zetten voor overgebleven dosis, dan wordt je gebeld als er een dosis over is
Life is fun, so enjoy it

Kunnen de Duitsland gangers reageren in het topic daarvoor? Dit gaat over Frankrijk. Lastig terugzoeken zo.

Edwin van Riel

Ik kan het verhaal van Marion! bevestigen. Gisteren op vrijdag (de afspraak had ik gemaakt afgelopen maandag, via DoctoLib.fr, en was bevestigd) de rit naar Denain gemaakt. 10 minuten voordat de afspraak stond (16:00 uur) - ik was al naar het gebouw aan het lopen - werd ik gebeld. Helaas kon ik niet meer ingeent worden (Moderna stond op programma), omdat de regels aangescherpt waren. Mijn vriendin heeft ook nog met ze aan de telefoon in het Frans gesproken, maar kon ze helaas niet overtuigen. Een grote desillusie dus. En balend weer terug naar huis gereden.

Je kan in FR een booster halen als je daar op vakantie bent, wel even opletten op het volgende:

  • Probeer snel afspraak te maken, veel prik centra lopen nu rap vol
  • Zorg dat je de NL papieren bij je hebt, en wat zeer van belang is dat ze het nummer nodig hebben van het flesjes waar je eerdere prikken uit zijn gekomen (batchnummer van het flesje). anders kunnen ze niet een QR-code afgeven. Dit staat niet altijd op die papieren.
  • Janssen geprikt en dan booster, duurt 7 dagen voodat je QR-code actief is
  • 2* geprikt al, dan is je QR-code gelijk actief na de booster
  • Kan je geen afspraak maken en heb je de booster niet nodig voor het skien maar wil je die graag toch al hebben, laat je naam en telefoonnummer op de wachtlijst zetten voor overgebleven dosis, dan wordt je gebeld als er een dosis over is
Alke op 18 dec 2021 14:39

Hoi Alke,

Kan je aangeven waar je deze informatie vandaan hebt? Het lijkt nu in Frankrijk niet meer te lukken om een booster te halen na Janssen.

Wij zijn vandaag naar Frankrijk gereden. Eerst bij denain, maar daar werd meteen aangegeven dat ze Nederlanders niet (meer) vaccineren. Daarna doorgereden naar een lokale huisarts in douai. We waren drie uur te vroeg voor de last minute gemaakt afspraak. Konden meteen terecht. Moesten na afloop wel 44 euro per vaccin afrekenen. Alle papieren (incl code en factuur) kregen we mee. De code is over een week geldig in de app. Goede hoop dat we zo op wintersport kunnen. Kortom, mocht je naar Frankrijk gaan, maak dan een afspraak bij een kleine locatie.

Iemand toevallig uit België die ervaring heeft? Zoon is als Au Pair in Les Arcs en heeft een afspraak in Moutiers alleen in België krijg je de batch nummers van je prikken niet. En deze lijken ook niet ergens te vinden.

Iemand toevallig uit België die ervaring heeft? Zoon is als Au Pair in Les Arcs en heeft een afspraak in Moutiers alleen in België krijg je de batch nummers van je prikken niet. En deze lijken ook niet ergens te vinden.

Siegfriedvh op 19 dec 2021 17:08

Van al mijn 3 vaccinaties hier in België heb ik de batchnummer gekregen. Dus ook van de booster van vanmiddag.

Bla, bla, bla.

Troost je, in mijn gele boekje ook geen batch. In boekje van mijn vrouw wel. Hopelijk wordt dat geen obstakel

Edwin van Riel

Troost je, in mijn gele boekje ook geen batch. In boekje van mijn vrouw wel. Hopelijk wordt dat geen obstakel

evr66 op 19 dec 2021 17:28

Nederlanders kunnen hier hun batchnummer vinden en uitprinten: https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login. Hoe dat voor Belgen werkt weet ik niet :-)

Troost je, in mijn gele boekje ook geen batch. In boekje van mijn vrouw wel. Hopelijk wordt dat geen obstakel

evr66 op 19 dec 2021 17:28

Nederlanders kunnen hier hun batchnummer vinden en uitprinten: https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login. Hoe dat voor Belgen werkt weet ik niet :-)

MariaJSnow op 19 dec 2021 18:51 [@MariaJSnow](/profiel/mariajsnow) He, da's mooi, wist ik niet. Dank je wel!
Edwin van Riel

Plaats een reactie