Boostershoppen’; Extra vaccin haal je ‘gewoon’ in Frankrijk

Net als So1993 waren wij vandaag (19 dec) ook met app’s in telefoon en afspraak en alle papieren bij Valenciennes. Het lukte niet, het kon niet en de mensen op de locatie waren niet te vermurwen. We hadden er weinig vertrouwen in dat we ergens anders nog kans maakten en zijn na een toeristische wandeling door de stad naar huis gegaan. Wel erg vervelend die willekeur.
Ik vind het lastig om het nu nog een keer te proberen (in Dtsl of Fr) omdat we dan mogelijk weer voor niks rijden. Het gaat ons om extra bescherming omdat we allebei Janssen hebben en ook de skivakantie valt nu in het water want ik heb gekeken of testen een alternatief is, maar in Le Corbier kunnen ze wel testen, maar is er geen garantie dat er plek is…
Iemand nog andere tips?

Geboekt voor een booster in Aachen deze week. Gewoon alles online naar waarheid ingevuld en per e-mail bevestiging gehad. Moet raar lopen, willen we daar dan weggestuurd worden lijkt me. Dus ik zou ipv Frankrijk zeker daar nog een poging wagen als ik jou was. Ik laat wo wel weten of het gelukt is in vacc Duitsland topic.

Edwin van Riel

Probeer toch nog bij je lokale prik locatie, geef je telefoonnummer af, of ze je willen bellen voor een restant vaccin als de locatie dicht gaat s avonds. Bij ons werkten ze erg fijn mee, zeker na ons dagje Frankrijk verhaal… Succes!

Ik heb geen batchnummer ontvangen toen ik op de 10e een vaccinatie heb gehaald in frankrijk, jullie wel? Enig idee hoe ik die nog kan achterhalen?

Hierbij mijn laatste beloofde update:

2 weken geleden heb ik in Frankrijk mijn booster na Janssen ontvangen. Nadat die vaccinatie vorige week al in Frankrijk bij de toegangscontrole was geactiveerd doet die vaccinatie in TAC het nu ook bij de Nederlandse toegangscontrole. Voor wie nog twijfelde de booster in Duitsland of in Frankrijk te halen maar hem wel ‘nodig’ heeft. Het werkt! (Qua QR dan 😉 )

Goed te horen Whatgoesup, dat 1x janssen en 1 x booster werkt in de TAC app. Kun je ergens in die app zien dat deze combi groen gaat geven bij scannen en hoe lang ze hem geldig vinden? Blijf het spannend vinden.

Goed te horen Whatgoesup, dat 1x janssen en 1 x booster werkt in de TAC app. Kun je ergens in die app zien dat deze combi groen gaat geven bij scannen en hoe lang ze hem geldig vinden? Blijf het spannend vinden.

Hannah op 22 dec 2021 11:32

Geldigheid van de booster/2e prik staat in de app. De QR code van de booster kun je gewoon scannen met de TAC verif app, eventueel scan je de papieren qr code.

Je kan in FR een booster halen als je daar op vakantie bent, wel even opletten op het volgende:

  • Probeer snel afspraak te maken, veel prik centra lopen nu rap vol
  • Zorg dat je de NL papieren bij je hebt, en wat zeer van belang is dat ze het nummer nodig hebben van het flesjes waar je eerdere prikken uit zijn gekomen (batchnummer van het flesje). anders kunnen ze niet een QR-code afgeven. Dit staat niet altijd op die papieren.
  • Janssen geprikt en dan booster, duurt 7 dagen voodat je QR-code actief is
  • 2* geprikt al, dan is je QR-code gelijk actief na de booster
  • Kan je geen afspraak maken en heb je de booster niet nodig voor het skien maar wil je die graag toch al hebben, laat je naam en telefoonnummer op de wachtlijst zetten voor overgebleven dosis, dan wordt je gebeld als er een dosis over is
Alke op 18 dec 2021 14:39

Hoi Alke,

Kan je aangeven waar je deze informatie vandaan hebt? Het lijkt nu in Frankrijk niet meer te lukken om een booster te halen na Janssen.

Marco-on-board op 18 dec 2021 15:33

Ik woon in Frankrijk en heb net alles geregeld voor één van mijn personeel, vandaar

Life is fun, so enjoy it

Met de zojuist aangekondigde maatregelen in Oostenrijk toch maar proberen te shoppen voor een booster in Duitsland.
Iemand ervaring met locaties rond Papenburg of Meppen?
Wat is de minimale periode die tussen de laatste prik en de booster moet zitten? Wordt hier nog verschillend mee omgegaan per deelstaat?

Je kan in FR een booster halen als je daar op vakantie bent, wel even opletten op het volgende:

  • Probeer snel afspraak te maken, veel prik centra lopen nu rap vol
  • Zorg dat je de NL papieren bij je hebt, en wat zeer van belang is dat ze het nummer nodig hebben van het flesjes waar je eerdere prikken uit zijn gekomen (batchnummer van het flesje). anders kunnen ze niet een QR-code afgeven. Dit staat niet altijd op die papieren.
  • Janssen geprikt en dan booster, duurt 7 dagen voodat je QR-code actief is
  • 2* geprikt al, dan is je QR-code gelijk actief na de booster
  • Kan je geen afspraak maken en heb je de booster niet nodig voor het skien maar wil je die graag toch al hebben, laat je naam en telefoonnummer op de wachtlijst zetten voor overgebleven dosis, dan wordt je gebeld als er een dosis over is
Alke op 18 dec 2021 14:39

Hoi Alke,

Kan je aangeven waar je deze informatie vandaan hebt? Het lijkt nu in Frankrijk niet meer te lukken om een booster te halen na Janssen.

Marco-on-board op 18 dec 2021 15:33

Ik woon in Frankrijk en heb net alles geregeld voor één van mijn personeel, vandaar

Alke op 22 dec 2021 11:54

Vrijdag heeft de zoon in Moutiers een afspraak. Dank voor de tip van de flesjes, hebben deze hier in B kunnen achterhalen via de huisarts.
Hij heeft ook een brief dat hij 5maand in FR verblijft als Au Pair. Komt wel goed denk ik dan.
Ik laat iets weten.

Hoop dat het lukt voor jullie, wij stonden op de loonlijst bij een bedrijf in Frankrijk, alle bewijzen bij ons, maar daar werd niet eens naar gekeken, geen carte vitale is geen prik…
Misschien heb je mazzel in Moutiers, Valenciennes en Denain trappen ze er niet meer in

Een vraag over vaccinatie na Janssen in Frankrijk: moet je een afspraak maken voor een booster of voor een 2e vaccinatie Pfizer/Moderna? Ik las namelijk dat Frankrijk de vaccinatie na Janssen niet ziet als een booster, maar als volmaken van je eerste vaccinatiecyclus (en dan dus zelfde status als 2x Pfizer/Moderna).

*bericht bewerkt door Margit op 23 dec 2021 11:06

Boosterprik in Loos bij Lille bij apotheek gehaald hoor Moderna 7,80€
Heb de Franse App Tous covid met geldige QR code… succes

Hoop dat het lukt voor jullie, wij stonden op de loonlijst bij een bedrijf in Frankrijk, alle bewijzen bij ons, maar daar werd niet eens naar gekeken, geen carte vitale is geen prik…
Misschien heb je mazzel in Moutiers, Valenciennes en Denain trappen ze er niet meer in

Marion! op 22 dec 2021 18:29 Ik heb ook geen carte vitale maar wel Belgisch paspoort misschien verklaart dat waarom ik wel geprikt werd ?

Valerie56, wauw, wat een geluk, super!
Denk dat het komt dat je bij een kleinschalige priklocatie bent geweest, die er zelf ook nog wat aan verdienen, de grote priklocatie s lukt gewoon niet(meer)

Net de booster gehaald in meppen. Verliep heel soepel en snel. Geen vragen. Zelfs Nederlands sprekende arts

Vraag ik heb vandaag in Dieppe (Frankrijk) mijn booster prik (Pfizer) gehaald. Ik had al een Janssen prik in NL gehad. Beide inenting ingeladen in de Franse AntiCovid app. Nu geeft de franse AntiCovid app met die nieuwe prik vaccination 1 of 2. Nu krijg ik dus geen geldige QR code. Iemand hier die dit mee heeft gemaakt en een oplossing heeft?

Vraag ik heb vandaag in Dieppe (Frankrijk) mijn booster prik (Pfizer) gehaald. Ik had al een Janssen prik in NL gehad. Beide inenting ingeladen in de Franse AntiCovid app. Nu geeft de franse AntiCovid app met die nieuwe prik vaccination 1 of 2. Nu krijg ik dus geen geldige QR code. Iemand hier die dit mee heeft gemaakt en een oplossing heeft?

Harjoruis op 28 dec 2021 22:55

Een booster na Janssen is pas geldig na 7 dagen (tenzij je Janssen 8 weken geleden of minder hebt gehad). Ik krijg bij het inladen wel duidelijk een melding vanaf wanneer hij geldig zou worden. Bij mij gaf hij wel aan dat het vaccinatie 2/2 is. Wat zie je op de Franse papieren daarover?

Vraag ik heb vandaag in Dieppe (Frankrijk) mijn booster prik (Pfizer) gehaald. Ik had al een Janssen prik in NL gehad. Beide inenting ingeladen in de Franse AntiCovid app. Nu geeft de franse AntiCovid app met die nieuwe prik vaccination 1 of 2. Nu krijg ik dus geen geldige QR code. Iemand hier die dit mee heeft gemaakt en een oplossing heeft?

Harjoruis op 28 dec 2021 22:55

Een booster na Janssen is pas geldig na 7 dagen (tenzij je Janssen 8 weken geleden of minder hebt gehad). Ik krijg bij het inladen wel duidelijk een melding vanaf wanneer hij geldig zou worden. Bij mij gaf hij wel aan dat het vaccinatie 2/2 is. Wat zie je op de Franse papieren daarover?

Boule_de_neige op 29 dec 2021 00:21

Hier staat ook 1 of 2. Terwijl ze wel hebben gecontroleerd dat ik al Janssen had. Welk formulier kreeg je mee om in te vullen? Wat stond daar boven aan en welke kleur?

Harjo, heb je wel eerst je Nederlandse Janssen QR code ingeladen in de Franse app?

null

Krijg het volgende te zien. Uiteraard heb ik de QR code en naam geblurd.

*bericht bewerkt door Harjoruis op 29 dec 2021 11:11

Geen idee waar dit vandaan komt. Wat krijg je als de laatste QR scant met de Verif app? Zegt hij dan ook ongeldig?
Je zou kunnen proberen om beide vaccinaties in de Duitse app te laden, kijken wat er dan gebeurt.

Vandaag in Sallanches geweest voor Moderna booster samen met mijn vriendin. Ondanks dat we geen Franse zorgpas hebben was het zo geregeld. Route van doctolib.fr doorlopen!

Zoon in Moutiers zijn 3de vaccin gehad. Staat wel geregistreerd als Pfizer 1/1 geleding tot in augustus.
Lotnummer van vorige vaccins hebben ze niet willen invoeren omdat we enkel de nummers hadden en die niet op een officieel document. Binnen 7dagen zou de QR moeten geldig zijn.

Plaats een reactie