Roots - Foundations of Freeskiing (film)

Ik wou deze toch nog met jullie delen:


Het is een echte film dus wat meer tijd nodig om te kijken maar ik zie er heel veel vette shots en tricks in, zowel in het park als off-piste.

Een film van Red Bull dus uiteraard weer geld voor de productie er tegenaan gegooid :D

Vraagje: wie weet er waarom die achterbak op minuut 4:52 zo schuin staat? Is dat een bepaald type merk of constructie? Heb het volgens mij ooit al wel eens ergens anders gezien maar kan me niet herinneren in welke context.

Het is o zo hard genieten.

Gave film! Dank voor het delen!
Die achterbak viel mij ook op maar ken de verklaring niet.

Sportieve groet, Luuk

@hendrik5 Dat is normaal. Het is de achterbak van een look pivot 18. Die kan je helemaal doordraaien. Is een hele veilige binding die vooral gebruikt word door extreme skiers.

Freeride = Life

Dankje @Arnie777
Nog eens wat verder over lezen :-)

Het is o zo hard genieten.

Als je ook van toeren houdt kan je de Look Pivot ook gebruiken in combinatie met een Cast Freetour. Zo kan je de voorbak eenvoudig wissellen met een toermodel. Dat zou dan beste van twee werelden moeten zijn. (Heb er zelf geen ervaring mee).

null

*bericht bewerkt door GerritA op 05 dec 2021 22:06

Het sneeuwt altijd in mijn hoofd....

@GerritA ziet er idd niet slecht uit.
Heb er wat over zitten lezen en is wel een speciaal systeem, vraag me af hoe dat voelt.

Hoewel ik vrij zeker ben dat dat op mijn niveau niet al te veel verschil zal uitmaken :D

Ga hopelijk volgend jaar is wat verschillende toer systemen testen, zowel om te toeren, op & naast de piste te skiën om zo de beste keuze te maken.

Het is o zo hard genieten.

Plaats een reactie