Binnenschoten verwarmen

Drie jaren geleden schoen Salomon X pro 120 gekocht - laten verwarmen in winkel. Nu vorige jaar helaas niet geskied. Hoe vaak kan deze verwarmde aanpassing gedaan worden? Zouden jullie het zinvol vinden om dit nu weer te doen? Dank, AntonE

Waarom, zit ie niet goed meer?

Edwin van Riel
oe vaak kan deze verwarmde aanpassing gedaan worden?> § AntonE op 05 dec 2021 15:06

Dit kan probleemloos meerdere malen herhaald worden, een goed passende schoen is onbetaalbaar.

Wel oppassen, ik dacht dat het Salomon system opwarmen als 1-richtingsverkeer is: enkel het wegnemen van drukpunten.
Ik denk niet dat je er je schoenen kleiner mee kan maken.
Mogelijk kan je met Fisher Vacuum Fit wel in 2-richtinge werken (maar dat kan dan weer thuis niet).

oproep aan de bootfitters of andere professionals hier om dit te bevestigen/ontkrachten.

Glide on!

Om terug te komen op de vraag van TS @AntonE

Zouden jullie het zinvol vinden om dit nu weer te doen?

AntonE op 05 dec 2021 15:06

Hoe vaak heb je eigenlijk al met deze schoenen geskied?
De mijne zaten past echt als gegoten na 10 volle dagen in de sneeuw.

Na de eerste skiweek heb ik er ook even aan gedacht om ze terug op te warmen, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.

Glide on!

@Vivace 2 weken heb ik met deze schoen geskied. Vorig jaar, om bekende redenen, niet. Wellicht dat ik met de kerst ga proberen en wanneer drukpunten ik het in F laat doen. Groet en dank, AntonE

@AntonE, dan zou ik ze gewoon de tijd geven om zich te “zetten”.

Tenzij je er na 2 uur al echt pijnlijke voeten mee hebt, wat zijn eigenlijk de klachten waarom je er nu juist aan denkt om ze opnieuw op te warmen?

Ivm drukpunten, bij mij zijn er tijdens de custom fit procedure extra ronde rubbertjes gebruikt om iets meer ruimte te geven ter hoogte van het hielgewricht. Als je ergens specifieke problemen mee hebt, kan de skiwinkel waar je ze gekocht hebt waarschijnlijk wel advies geven over hoe en wat er gedaan kan worden.

Glide on!

Plaats een reactie