Oostenrijk opens 13 december

Hallo. Ik heb net gebeld met Zillertal.at in Mayrhofen. Daar werd mij gezegt dat ze te horen hadden gekregen dat de skigebieden in Oostenrijk op 13 december open gaan. Op mijn vraag ook voor toeristen werd mij verteld ja ook voor toeristen. Wilde dit toch even delen Weet er verder niets van kan alleen zeggen wat ik net te horen kreeg daar.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 08 dec 2021 09:10

JMW

Liften en pistes dan open. Ook de bergrestaurants, in een vorm of mate?

Hallo. Ik heb net gebeld met Zillertal.at in Mayrhofen. Daar werd mij gezegt dat ze te horen hadden gekregen dat de skigebieden in Oostenrijk op 13 december open gaan. Op mijn vraag ook voor toeristen werd mij verteld ja ook voor toeristen. Wilde dit toch even delen Weet er verder niets van kan alleen zeggen wat ik net te horen kreeg daar.

Joet op 06 dec 2021 09:30

Dit was toch altijd al de bedoeling van de Bundesregierung? Maar we weten het pas zeker als het de 13e is.

Aftellen maar!

Naar wat ik heb begrepen klopt dit tot op zekere hoogte.
De overheid kan altijd nog iets anders besluiten mochten de resultaten van de lockdown niet naar wens verlopen. Vooralsnog is de belofte dat alles van 13 december open gaat, echter de overheid in Oostenrijk maakt weleens vaker een last minute beslissing om de boel om te gooien.

Ik zal de achterblijvers straks vrolijk uitzwaaien. Des te meer ruimte op de piste. Liever met de ski’s in de sneeuw dan met de hakken in het zand!

Life is what happens while you were checking your phone

Laten we hopen dat je gelijk hebt @joet! Even afwachten of wij Nederlanders en/of Belgen ook weer welkom zijn, maar de intentie om de grenzen weer open te doen is er in elk geval. 🤞

Bergen + Sneeuw = ❤

Na 2 jaar Corona weten we toch wel dat toeristenbureaus ed altijd erg optimistisch zijn? Zolang er niet bekend is dat de lockdown langer duurt, verkondigen ze dat ie (dus) de 13e klaar is.

Ik zou me daar niet al te rijk mee rekenen, eerlijk gezegd.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als ik de website van Mayrhofen bergbahnen goed lees gaat de Penkenbahn pas open op 17/12.
Vanaf maandag 13/12 enkel de Horbergbahn met enkele pistes…

Ik heb een heleboel opmerkingen onzichtbaar gemaakt. Op dit soort ophitserige opmerkingen zit niemand te wachten.

Click. Click. Peace

Is er dan al wat meer bekend over bijv. hotellerie en gastronomie? Ik kan daar namelijk nog niks van terugvinden, dat die sectoren terug open gaan.

Iemand al wat gevonden daar over? Anders lijkt het mij dat toerisme vrijwel onmogelijk is.

Is er dan al wat meer bekend over bijv. hotellerie en gastronomie? Ik kan daar namelijk nog niks van terugvinden, dat die sectoren terug open gaan.

Iemand al wat gevonden daar over? Anders lijkt het mij dat toerisme vrijwel onmogelijk is.

tom.vdlinden op 06 dec 2021 14:01

Lockdown duurt nog tot en met 13 dec. Dus de eerste indicaties zullen eind van de week wel komen. Ik denk dat ze er nog minimaal een week aan vastplakken om de 2 weken rond kerst te kunnen draaien. Die dagen in het laagseizoen missen ze liever dan de 2 weken rond kerst/nieuwjaar.

Weet iemand hoe het met de infecties/ZKH bezetting nu gaat in Oostenijk?

Is er dan al wat meer bekend over bijv. hotellerie en gastronomie? Ik kan daar namelijk nog niks van terugvinden, dat die sectoren terug open gaan.

Iemand al wat gevonden daar over? Anders lijkt het mij dat toerisme vrijwel onmogelijk is.

tom.vdlinden op 06 dec 2021 14:01

Volgens onderstaande bron is de planning dat horeca en hotels na 12 december open gaan, naar verwachting met 2G. Dus toerisme mogelijk. Bron: https://nos.nl/artikel/2408150-skiseizoen-begint-met-2g-3g-t…

*bericht bewerkt door Matthieu op 06 dec 2021 15:06

Aftellen maar!

Goed nieuws dus Joet. AU heeft een miljarden verlies en ze kunnen niet anders dan voor de kerst opengaan (het witte goud is te belangrijk voor hun economie). Statistieken gaan ook de betere kant op in AU dus positief bericht:).
Ik verwacht ook dat ze 13 december openen maar dat de meeste gebieden pas per 17 december open gaan, dus over een week is er meer duidelijkheid en zullen ze het wel officieel gaan melden…

*bericht bewerkt door Gerjon op 06 dec 2021 15:11

Oberösterreich blijft zeker in lockdown tot 17 december. De andere deelstaten beslissen normaal woensdag over een einde van de lockdown (en in welke mate er versoepelingen zullen komen).

En Oostenrijk heeft zet nu het hoogste aantal vaccins per 100 inwoners. Inhaaleffect natuurlijk, maar wel koploper in Europa. Iets met stok en deur… Bron Volkskrant 4-12-2021

Life is what happens while you were checking your phone

Ik heb vandaag nog een bericht gestuurd naar Gasteiner Begbahnen en Ischgl bergbahnen. Beide zeggen hetzelfde: “Wij hebben geen informatie over hoe de situatie zal evolueren en wat er open zal zijn volgende week of onder welke voorwaarden…”
Zij durven beide dus nog niet bevestigen dat er hotels zullen open gaan.
Dat ze in Zillertal zeggen dat de skigebieden openen kan nog altijd kloppen, want er zijn er al veel open en er zullen er nog meer volgen, maar dat betekent niet dat hotels en restaurants etc open gaan, waardoor buitenlanders alsnog niet kunnen gaan.

*bericht bewerkt door Winter-addict op 06 dec 2021 15:36

En Oostenrijk heeft zet nu het hoogste aantal vaccins per 100 inwoners. Inhaaleffect natuurlijk, maar wel koploper in Europa. Iets met stok en deur… Bron Volkskrant 4-12-2021

Leon100 op 06 dec 2021 15:14

Voorlopig is Portugal nog altijd met afstand koploper met een vaccinatiegraad van 98%, al lopen de cijfers daar nu ook weer keihard op en moeten er extra maatregelen genomen worden. Oostenrijk zal uiteindelijk ook wel die richting opgaan met de huidige dwangmaatregelen. Of bedoel je dat ze nu per 100 inwoners de meeste spuiten per week of dag of maand zetten? door je manier van schrijven is dat me namelijk niet duidelijk.

Born to Ride

Als je het woord heeft weglaat dan is zijn zin toch duidelijk.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Ik heb vandaag met enkele verblijfsaccommodaties in Oostenrijk gebeld. Na wat doorvragen geven ze wel toe dat ze eigenlijk geen toeristen mogen toelaten. Maar slechts weinigen die zich daaraan houden en degenen die ik heb gesproken zagen geen probleem om aan toeristen te verhuren. Ze hadden op dit moment al toeristen in huis. Er wordt ook niet gecontroleerd werd er gezegd. Mijn keuze is gevallen op een hotel met halfpension, ben ik tenminste niet afhankelijk van een lockdown van restaurants. Overdag is het nu nog take-away, of een paar broodjes van de bakker. Daar is wel mee te leven. Ik vertrek dus al deze week; sneeuw is goed en voldoende liften draaien al. Voor mij geen enkele reden om nog langer te wachten. Ik heb ook nog met de Bergbahn AG gebeld. Die stellen zich heel formeel op en doen geen uitspraken over wanneer er nog meer liften open gaan.

Als je het woord heeft weglaat dan is zijn zin toch duidelijk.

Snowball op 06 dec 2021 15:37

Dan nog is het niet duidelijk. Gaat dat over het aantal per tijdspanne per 100 inwoners of hebben ze nu per 100 inwoners het hoogste aantal spuiten gezet?

Born to Ride

Volgens Tiroler Lansdeshauptmann Platter:

“Die Entscheidung fällt am Mittwoch, wo wir die verschiedenen Experten hören werden. Meiner Prognose nach werden Öffnungsschritte möglich sein. Aber wir werden nicht alles über Nacht aufsperren können. Es wird weiter Beschränkungen geben müssen zum Schutz unserer Gesundheit.”

Dus deze woensdag zou de beslissing vallen.

Als je het woord heeft weglaat dan is zijn zin toch duidelijk.

Snowball op 06 dec 2021 15:37

Als je het woord “zet” weghaalt, krijgt de zin weer een andere betekenis en als je “Oostenrijk” vervangt door “Botswana” en “vaccins” door “olifanten” krijgt de zin weer een andere betekenis. Misschien is het handig als we de zinnen zo formuleren dat gelijk duidelijk is wat er bedoelt wordt, zonder dat we moeten gaan gokken welke woorden er eventueel doorgestreept moeten worden ;)

Annoying skiers since 2003

Als je het woord heeft weglaat dan is zijn zin toch duidelijk.

Snowball op 06 dec 2021 15:37

Als je het woord “zet” weghaalt, krijgt de zin weer een andere betekenis en als je “Oostenrijk” vervangt door “Botswana” en “vaccins” door “olifanten” krijgt de zin weer een andere betekenis. Misschien is het handig als we de zinnen zo formuleren dat gelijk duidelijk is wat er bedoelt wordt, zonder dat we moeten gaan gokken welke woorden er eventueel doorgestreept moeten worden ;)

sterko op 06 dec 2021 20:02

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Born to Ride

Weet iemand hoe het met de infecties/ZKH bezetting nu gaat in Oostenijk?

Skizoeker op 06 dec 2021 15:04

[https://ourworldindata.org/coronavirus]

*bericht bewerkt door alex_barros op 06 dec 2021 20:26

https://www.news.at/a/coronavirus-oesterreich-11360814…

Ze zitten nog niet op 1 lijn. Woensdag besluit maar lijkt op stapsgewijs openen. Eerst de handel, dan gastronomie, hotels etc

De cijfers gaan hard terug nu in Oostenrijk. De vraag is of mensen niet ook deels gestopt zijn met testen (in NL zijn er hele clubs die wekelijks testen op zoek naar een herstelbewijs, maar dat is in Oostenrijk over 2 maanden toch niet meer geldig). Maar het zal ongetwijfeld ook komen door de fors verlaagde contacten a.g.v. de lockdown.

Er zijn veel experts die ook veel negatieve effecten zien aan lockdowns, maar voor ons als ski liefhebbers ziet het er ineens wel relatief gunstig uit lijkt me. Van bijna 15.000 besmettingen in de piek naar ruim 5.000 gisteren, dus in minder dan 2 weken. Als dat nog een paar dagen doorzet in dit tempo zit je onder de 3.500 voor ze een eventuele lockdown opheffen. Klinkt behapbaar. Maar goed, ze zullen vast voorzichtig zijn en allerlei dingen uit de kast trekken om zogenoemde zekerheden in te bouwen.

Gisteren contact gehad met ons hotel in Ischgl. Ze weten nog niks en hopen meer duidelijkheid te krijgen op woensdag (morgen)

De landelijke lockdown eindigt zaterdag voor gevaccineerden volgens minister Wolfgang Mückstein. Daarna is het echter aan de regio’s om maatregelen te nemen. Gezien de vol liggende ziekenhuizen blijft het toch een beetje de vraag of dit bericht een beetje voor de bühne is.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zou het dan toch??
https://www.krone.at/2574613

Plaats een reactie